Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis lading og ikke¿

Startet av Elbilusikker, fredag 11. juni 2021, klokken 11:14

« forrige - neste »

Elbilusikker

Ser på 2 stk s p85d. 2015 mod begge to. Den ene har gratis lading ikke pano tak.
Den andre har pano tak ikke gratis lading..

Hvorfor har den ene det og den andre ikke¿

Da jeg leser at alle ble levert med gratis lading fram til 2018...

Noe som kan reaktiveres,bestilles feks om man vil ha gratis lading¿

Vil ha gratis lading pga kjøring men også panotak......


Klykken

Hvis den har vært levert inn som innbytte til Tesla i nyere tid har de fjernet gratis SuC. Mulig også Autopilot har  blitt deaktivert i så måte.

Ellers ville jeg sett på om det var mulig å skaffe en med 90-pakke fremfor 85-pakke batteri pga ladehastighet og at den er betydelig redusert på 85... Se egen tråd ang dette https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.0 Spesielt siden du skriver at du er avhengig av superlading.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

akseln

Gratis superlading som følger bilen (unlimited supercharging) sluttet som hovedregel ca. mars 2017. Etter dette er gratis superlading som hovedregel noe som bare følger første eier. Her er det likevel noen unntak pga. kampanjer, referals etc.

For biler pre 2017 kan det hende at unlimited superlading ikke lenger følger bilen hvis den har vært brukt som innbyttebil til Tesla f.eks. Da kan denne goden ha blitt fjernet før videresalg.

Du kan ikke "bestille" gratis superlading.

Jeg ville uansett ikke lagt så mye vekt på dette. Tilgang på ladeinfrastruktur er uansett mye viktigere enn at det skal være gratis.

Elbilusikker

Takk for svar. Da ble jeg litt klokere på tesla

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA