Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestatus og forbruk forsvant i Remote control appen

Startet av bjotings, onsdag 02. juni 2021, klokken 12:59

« forrige - neste »

bjotings

Ved påsketider forsvant status for ladestatus og forbruk i Remote appen. Ladestatus står konstant på 70% og ingen turer viser strømforbruk.

Jeg hadde håpet det fikset seg.

Jeg har lett litt rundt i oppsettet på infotainmentet om jeg på noe vis har hatt pølse-fingere, men kan ikke se det. På Jaguar sin Facebook gruppe ser det ut til at det er flere som har samme problemet.  Også 3-part apper som MyPace viser feil.

Er det noen her som har samme problemet og når kan det fikses av Jaguar!
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

Ingeniøren

Wattcat fungere utmerket hos meg.

Ville gått inn InControl, fjernet bilen og lagt den inn igjen. Trolig ramler ting på plass da...

https://incontrol.jaguar.com/jaguar-portal-owner-web/login
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

LAD

Det samme har skjedd meg, nå den siste uken.
Noen som har tips hva som hjelper?
Hvordan fjerner  man bilen fra incontrol?

chargedup

Anbefaler ikke å fjerne bilen fra incontrol. Det fungerte i alle fall ikke for meg. Får fortsatt beskjeden (3-6mnd etter jeg prøvde å slette den): "Sletting av kjøretøy pågår. Sletting av kjøretøy har begynt, men er ikke fullført." inne på incontrol.
Sletter man den på incontrol tror jeg man må til forhandler for å vise fram vognkort for at de skal legge deg inn som eier. Da kan man like gjerne dra til forhandler med problemet i første omgang.

Jeg prøvde alle tips, logge ut/inn (både app og internett), slette/reinstallere apper og til slutt slette bilen på incontrol, men ingenting virket bortsett fra TID, et par mnd etter fikk jeg den plutselig tilbake igjen uten å gjøre noe. Et ganske vanlig problem at man mister tilgangen i et par dager, men ganske sjelden feil der noen mister over flere mnd.

Neste gang det skulle skje meg ville jeg prøvd knappen i taket først og evt forhandler etter det.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA