Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sr+ til familie på 4?

Startet av Elektro12, søndag 24. oktober 2021, klokken 09:57

« forrige - neste »

Elektro12

- 4 stk i husholdet, 2 barn i skolealder.
- Ønsker ny, sikker bil uten å legge for mye i det, men vil kunne ta lengre turer på 50 mil uten å lade hele veien.
- Er dårlig timing med SR+ nå, god valuta for pengene enda?
- Føler det hengerfeste med på dem?
- Er det varme i ratt og seter?
- Hvordan oppleves kjørekomforten?
- Fungerer mobil-nøkkel bra?
- Gode frontlykter, god auto-fjernlys?

OlaM

- 4 stk i husholdet, 2 barn i skolealder.
Det er god nok plass bak til de nærmer seg studietid og plenty med bagasjeplass med frunk og sub-trunk.

- Ønsker ny, sikker bil uten å legge for mye i det, men vil kunne ta lengre turer på 50 mil uten å lade hele veien.
Du vil ikke kunne kjøre 50 mil uten å lade i det hele tatt, men i de fleste forhold vil det holde med 1 lading. Med Superchargers + alle andre ladenettverk + effektiviteten + ladehastigheten så vil du kunne kjøre 50 mil med samme reisetid som en bensinbil hvis du lader på mat/do-pausen. Jeg ville ikke stusset et øyeblikk på å planlegge 70-80 mils dager på europeisk bilferie.

Hva gjelder sikkerhet så er Tesla en av de sikreste merkene og SR+ en av de sikreste Teslaene. Lavere vekt og ingen motor og drivakslinger foran er nok bare et pluss i en kollisjon. https://www.euroncap.com/en/results/tesla/model-3/37573

- Er dårlig timing med SR+ nå, god valuta for pengene enda?
Om timingen er god vil vel bare tiden vise. Kanskje går verdien på dollaren ned og den blir billigere, kanskje går renten opp? Slik det er pr i dag er SR+ den bilen som gir mest verdi for pengene etter min mening.

- Føler det hengerfeste med på dem?
Kan legges til for 10 000, du bare tar kontakt med servicesenter er du har bestilt.

- Er det varme i ratt og seter?
Det er varme i forsetene. Så kan du kjøpe varme i baksetene for 3500. Så skal man kunne kjøpe varme i rattet etter hvert, men det er ikke på plass ennå og det kan virke som om det har kommet biler ut som har noe av delene på plass men ikke alle, jfr
denne videoen.

- Hvordan oppleves kjørekomforten?
Den er litt stiv og det er litt støy, men godt innenfor komfortgrensen min i alle fall. Vanskelig å sammenligne personlige preferanse kanskje. Jeg er ikke prinsessen på erten akkurat, men jeg er litt sensitiv for stive eller feildempede biler.

- Fungerer mobil-nøkkel bra?
Ja. Det er noen som opplever problemer, men det er stort sett fordi mobilen deres har noen finurligheter med bluetooth. Det er også fint å kunne veksle mellom mobil og nøkkelkort, hvis du f.eks. vil legge mobilen igjen i bilen.

- Gode frontlykter, god auto-fjernlys?
Gode frontlykter, ikke så kjempegode auto-fjernlys men det synes jeg egentlig det ikke er så mange som har. Kanskje med unntak av de beste LED matrix.
'21 3LR

Atle3

Skal ha samme med bil med 2 barn i barnehagealder. Siden den har hengerfeste så blir en liten henger med kalesje med på langtur hvis det trenges. Man kommer også langt med takboks og sykkelstativ. Husk at familier på fem kom seg på hytta med ski og alt utstyr i Volvo 240 sedan på 90 tallet :)

Elektro12

Takk for gode svar over!

Ser det er noe styr med lastevekt man kan ha også i den.

Jeg får se hva Tesla kan gi av pris på bilen, ser ikke ut som det er krok tilgjengelig i konfiguratoren.

OlaM

Sitat fra: Elektro12 på søndag 24. oktober 2021, klokken 16:00
Takk for gode svar over!

Ser det er noe styr med lastevekt man kan ha også i den.

Jeg får se hva Tesla kan gi av pris på bilen, ser ikke ut som det er krok tilgjengelig i konfiguratoren.

Ser jeg ikke forklarte det godt nok, det er litt sånn "off-menu". Etter du har bestilt så ringer / mailer du et servicesenter, så legger de hengerfeste til for deg. Jeg gjorde det nå nylig på min bestilling.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA