Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer med Elbilappen?

Startet av ThomasEL, lørdag 29. mai 2021, klokken 21:07

« forrige - neste »

ThomasEL

Elbilforeningens ladeapp «Elbil Appen» har jevnt over raskt fått inn nye ladere...

I det siste syns jeg det drøyer utrolig lenge før det oppdateres. F eks er det ukesvis siden Recharges nye HPC på YX Hånes i Kristiansand ble satt i ordinær drift. Fortsatt ikke kommet opp...
Og oppdateringen av antall ladestolper på flere Ionity ladere: Ikke kommet opp...

Er det operatørene som har blitt slappe på å melde inn til Nobil-databasen, mon tro🧐?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Marius Kotsbak

Du kan jo bare prøve å søke dem opp i Nobil (eller andre tjenester som oppdaterer derfra) for å finne ut hvor det stopper opp. Skulle tro operatørene var veldig interessert i å få spredd informasjon om laderne for at de skal bli brukt.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Hansi

Jeg sendte inn forespørsel til Kople om å melde inn ladere til Nobil for noen uker siden og fikk følgende tilbakemelding:
Sitat
Hei! Vi jobber med en integrasjon mellom systemene våre, slik at disse kartoppdateringene går automatisk fremover. Derfor har den manuelle innleggingen blitt pauset litt, men snart er de på plass!
Kanskje er dette grunnen? Burde kanskje blitt kommunisert ut i så fall..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Marius Kotsbak

Nå var jo dette snakk om Recharge, om det ikke gjelder automatisk synk mellom alle operatører og Nobil. Men de godt etablerte operatørene trodde jeg hadde dette på plass allerede.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

ThomasEL

Sitat fra: Marius Kotsbak på mandag 31. mai 2021, klokken 09:34
Nå var jo dette snakk om Recharge, om det ikke gjelder automatisk synk mellom alle operatører og Nobil. Men de godt etablerte operatørene trodde jeg hadde dette på plass allerede.

Ja, litt rart...
Fant ikke noe sted på nobil.no der jeg kunne sjekke om laderne lå inne.

Men dette gjelder generelt , virker det som. De har heller ikke fått med seg oppdatering av antall aldere som Ionity har drevet med i vår.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Marius Kotsbak

2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

ThomasEL

Takk, @Marius!

Ser i alle fall at den til Recharge på Hånes ikke ligger inne der.
Man skulle jo tro det var et poeng for operatørene å melde inn så raskt som mulig, så folk blir klar over muligheten.

Men men, de om det... :police:
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Kamuflars

Merkelige greier i Hyundai-appen også. For noen uker siden lå alle utvidelaene til Ionity inne i appen, men nå viser både Ringdalsskogen, Klett, Røldal, Elverum og Øyer gammelt antall, kun Bergen og Lura vises med nytt antall.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Java

Anbefaler ChargeFinder-appen for å finne ladestasjoner. Det ser ut til å ha direkte integrasjon med alle operatører. Fortum, Mer, Circle K, BKK, Incharge, Ionity, Eon, Cloudcharge, Kople og mange flere i Sverige, Danmark og Europa.

I Chargefinder kan du også se tilgjengelighet og priser i sanntid for alle nettverk samlet i en app, og umiddelbart når en operatør åpner en ny ladestasjon, er den i Chargefinder.

Ser ikke ut til å være mange i Norge som vet om ChargeFinder-appen? Jeg har brukt den i et par måneder, og den er veldig bra for meg som bor i både Sverige og Norge.

Länk till webbsida. Finns också som app:
https://chargefinder.com/no

ThomasEL

Støttes!!
Nylig oppdaget den selv, den virker å være veldig bra👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

hakotorg

Jeg føler ChargeFinder har blitt mye dårligere. Før satte jeg ønsket minimunhastighet på ladere så kunne jeg se meg rundt på kartet etter ladere, nå viker det som jeg må sette opp rute for å sette minimumhastighet? Stemmer det?

RJK

Åpner appen, må velge ett sted, så kommer jeg inn på kartet. Så kan jeg klikke på "trakten" for å sette filterinnstillinger. Må ikke planlegge rute.

Men skulle hatt intervaller mellom 50 og 100. Er noen ladere som støtter 75 og 80 som man ikke får med når man filtrerer på 100 og opp, og som man ikke får markert separat fra 50-kW-laderne.

Selv om det er litt sært med slike "mellomraske" ladere, men så er det interessant for for oss som tjener på fart over 50, men neppe får mye mere effekt på 100kW vs 80 kW. Har rekord på 78 kW av det jeg har klart å registrere...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ThomasEL

Har fått mail fra de som utvikler og drifter «Chargefinder» at de har flere oppgraderinger og bug fix på vei i neste oppdatering:

• Feilen med at ønsket ladefart må oppdateres på nytt i filteret hver gang appen åpnes, blir fikset

• Det vil bli mulig å filtrere på flere operatører. I dag kan man filtrere på «Tesla», «Ionity», «Andre»

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA