Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avbestilling etter bestilling

Startet av Chriskolbak, lørdag 29. mai 2021, klokken 18:02

« forrige - neste »

Chriskolbak

Ser nå at estimert levering på M3 er Juni. Dersom jeg bestiller og betaler depositum,hvor lenge frem nitid kan jeg evt avbestille?

Jeg har en jobb som er 99% i boks,men jeg skriver ikke kontrakt før fredag,og da kan det kanskje hende at levering er til høsten?
Tenker derfor evt å bestille nå,for i verste fall og avbestille om ting skjærer seg.

Når endres evt levering fra Juni til høsten? Når er siste bestillingsdag for levering nå i sommer?

xzurrer

Du kan vel i praksis avbestille i det du skal hente bilen. 1000 kr depositum mister du selvfølgelig.

Expat

Er det så selvfølgelig at man mister depositumet? Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Bilen er jo solgt på nett og da har du angrerett etter norsk lov. Og så vidt meg bekjent skal ikke selger kunne ta seg betalt for at man benytter seg av denne rettigheten.

Jeg vurderte selv å benytte meg av angreretten og ikke avbestillingsmuligheten når Tesla ikke kunne bekrefte 614km-versjonen av m3lr (jeg hadde bestilt 580km i begynnelsen av april). Dette sa jeg også til selger for å legge et ørlite press på dem om å komme med en avklaring. Da så jeg for meg å legge inn en ny bestilling på en 614-bil og vente til utleveringsdatoen på den eventuelle opprinnelige 580-bilen for så å benytte meg av angreretten. Dette ville være langt mer klønete for Tesla å håndtere. Heldigvis kunne de - ikke lenge etterpå - bekrefte at det var en 614-bil.

Autowinder

#3
Om du ikke har prøvekjørt en TM3 før mottak har du 14 dagers angrefrist. Depositum refunderes. Bilen må selvsagt være skadefri. Google selv er også lov !
https://www.tesla.com/no_NO/order/download-model3-order-agreement?redirect=no&country=NO&locale=no_NO
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Rosstopher

Depositum er ikke refunderbart står det på Tesla sine sider. Benytter man seg derimot av angrerett etter at man har fått utlevert bilen så får man såvidt jeg har skjønt tilbake hele kjøpesummen.

Litt knotete hvis det er slik, men de færreste gidder vel bryderiet med å betale og hente bilen for så å levere den tilbake igjen for å spare en tusenlapp.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA