Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EV6 på Norgesturne

Startet av telcontar, fredag 28. mai 2021, klokken 08:11

« forrige - neste »

telcontar

Email fra Kia Norge:

Nå kommer Kia EV6 til Norge!
Vi har fått låne vår helt nye elbil, Kia EV6, og legger ut på en roadtrip de neste to ukene.


Bilen vil først være tilgjengelig for prøvekjøring til høsten, men allerede nå inviterer vi til en eksklusiv statisk visning. Hos disse forhandlerne kan du se bilen, og melde deg på de ulike Facebook-events:



29.mai    Bertel O. Steen Lørenskog
30.mai    Bertel O. Steen Ullevål
31.mai    Autoria Ski AS
01.jun    Bertel O. Steen Sarpsborg
02.jun    Bertel O. Steen Buskerud
03.jun    Star bil AS
04.jun    Bertel O. Steen Kristiansand
05.jun    Bertel O. Steen Rogaland
06.jun    Bertel O. Steen Kokstad
07.jun    Bertel O. Steen Åsane
09.jun    Bertel O. Steen Trøndelag
10.jun    Bertel O. Steen Trøndelag
11.jun    Bertel O. Steen Hamar

Fra 2-6. juli vil også EV6 vises i vårt showrom i Bjørvika, Oslo.



Vi tar smittevern på alvor og vil følge FHI samt den enkelte kommunes tiltak mht. registrering, desinfisering og sikre nødvendig avstand.


Ta kontakt med aktuell forhandler eller gå inn på facebooksiden til forhandler for å melde deg på arrangementet og visning av bilen.

krille

#1
Jeg var på Ski og tittet i dag. Stor og fin bil. Jeg liker utseendet (utvendig) veldig godt, men interiøret er IMO takras. Skulle gjerne prøvd, men det var ikke mulig.

https://imgur.com/a/SMnmDcD













telcontar

Sitat fra: krille på mandag 31. mai 2021, klokken 23:10
Jeg var på Ski og tittet i dag. Stor og fin bil. Jeg liker utseendet (utvendig) veldig godt, men interiøret er IMO takras. Skulle gjerne prøvd, men det var ikke mulig.

Kunne du utdype litt mer angående interiøret? Interessert i å vite hva som faller gjennom der. Skal prøve å få sett på bilen selv, men passer nok dårlig pga jobben

krille

Jeg synes ikke det var noe særlig pent, det er nå det første. Grått og trist, og med semsket skinn, som jeg ikke synes noe om. Dette er jo preferanser, men i tillegg synes det var noe med hele greia som virket så lite tilpasset, eller integrert. Jeg fikk inntrykk at at det var litt random møbler som var stablet inn, veldig lite premium-følelse om det gir mening. Dashbord og midtkonsoll var en del plastic fantastic. Sammenlignet med f.eks Enyaq synes jeg dette var ganske kjipe greier. Megapluss for setene som kunne legges ned i hvileposisjon, og relativt god plass innvendig da. Skjerm/display og betjening virket veldig OK.

turfsurf

De hvite aksentene i interiøret så helt forferdelig ut. Og den hersens pianolakken da. Men så veldig romslig og luftig ut.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

telcontar

Bra med info, tror må nesten ta en tur etter jobb og ta en kikk.

krille

#6
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 01. juni 2021, klokken 06:27
De hvite aksentene i interiøret så helt forferdelig ut. Og den hersens pianolakken da. Men så veldig romslig og luftig ut.
Jeg synes også det var helt jævlig. Og semsket skinn er helt grusomt i min verden, så dette var ikke opp min gate i det hele tatt. I følge selger kommer det flere interiørpakker til neste år, men nå er vel hovedfokus å dunke ut biler for å unngå køkaos og årlange ventetider som sist.

Og ja, god plass. På bildet av baksetet er begge stolene fremme stilt inn slik at jeg sitter behagelig, og jeg er 190.

telcontar

Forresten, er det GT Line de har på rundtur?

krille


Øyvind.h

Det er ikke en standard GT-line slik vi får til Norge da den blant annet mangler panoramataket. Men utseendemessig lik.

Jeg kikket på bilen på lørdag og ble positivt overrasket over utseendet. Lakken som jeg fryktet var helt matt er i praksis litt blank og har nok noe beskyttelse. Med voks tenker jeg det blir bra mtp vedlikehold!

Bagasjeommet var litt mindre enn håpet, men senkes bagasjerommet til nedre nivå blir det bra nok for oss.

Førerplassen var god og skjermene var fine! Den er rett nok litt dyrere enn e-niro, men opplevelsen er en helt annen.
Jeg er ca 185cm og forsøkte å sette meg i førersete, justere dette rett og deretter sette meg i baksetet. Da hadde jeg god benplass. Takhøyden i baksetet er litt snau om en er 185+, men usikker på om den blir bedre eller dårligere med glasstaket? Uansett kjører vi bortimot aldri med voksne menn på over 185 i baksetet, så det går helt fint det også :)

Det eneste som gjenstår for min del nå er prøvekjøring. Om støydempingen er OK og bilen fungerer så bra som forventet blir det kjøp. Kontrakten er signert (med forbehold) og levering skjer ca oktober.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

telcontar

Det er vel ikke panoramatak? Bildene viser old school soltak kun over  forsetene.


Øyvind.h

Har ikke sett bildene så jeg vet ikke hvor stort det er. Så bare prislisten som oppgir "Panoramasoltak med elektrisk åpning og elektrisk betjent solgardin".
Godt mulig det bare er foran og ikke glass over baksetet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lilleverden

Var å så på den igår. I forhold til andre merker(les VW), så vil jeg si at kvaliteten er et hakk opp på dører og dashbord. Mykere plast er brukt, ja noe blank pianolakk desverre.
Infotainment virket raskere og bedre sortert i menyer. Her fikk du også et bedre lydanlegg fra meridian.

Jeg er 183, og opplevde seteputene til å være veldig korte, og for å være GT line så var det ikke mye side støtte. Takhøyde var ok for min del.

Problemet kom mer til baksetet. Setet er lavt så jeg satt med knæra høyt i skarp vinkel, var ikke mulig å få føttene under forsetet i min stilling er satt i fører setet

Dårlig utsyn bak, og ganske grunn bagasjerom pga bakluka
VW Golf GTE 2016

Limodriver

Jeg blir ikke umiddelbart revet med av de flotte linjene og lekre designet. Det er god plass i både for og baksetet og setene virket gode.

For mitt vedkommende blir bil rett og slett et spørsmål om hvilke merke som har de mest passende egenskapene. Alle har store skjermer, klønete dørhåndtak, store hjul og fremstår egentlig som «same shit, differensiert wrapping».

Tiden for særegenhet og passion ved bilkjøp er rett og slett forbi😩

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA