Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En ikke begeistret bileier. Får ikke lade

Startet av Roy Aasen, torsdag 27. mai 2021, klokken 16:35

« forrige - neste »

Wisd0m

Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 27. mai 2021, klokken 16:35
Trodde dette var en saga blott...eller er jeg på villspor?

https://www.nrk.no/norge/fikk-ikke-ladeplass_-matte-bytte-ut-elbil-med-bensinbil-1.15509454
Det skal være en sagablott, men om styret ikke følger lover og regler må man som beboer ta styret til retten. Det kan være enklere å bare kjøpe seg dieselbil :(

emurof

Dette er lovbrudd av styret dersom de har gitt avslag etter nyttår. Er det på tide å holde styrer rundt omkring personlig ansvarlige for lovbrudd for å få dem til å innse at de ikke er småkonger som står over loven?

Noen saftige bøter eller lignende ville nok vært forebyggende her.

Daniel_0007

Sitat fra: emurof på søndag 30. mai 2021, klokken 14:45
Dette er lovbrudd av styret dersom de har gitt avslag etter nyttår. Er det på tide å holde styrer rundt omkring personlig ansvarlige for lovbrudd for å få dem til å innse at de ikke er småkonger som står over loven?

Noen saftige bøter eller lignende ville nok vært forebyggende her.


Hjelper vel lite hvis styret kan dokumentere kapasitets utfordring eller Brann fare. Er egentlig latterlig at utbygger har gått for den heis løsningen i garasjen i første omgang for å presse mest mulig biler inn. I 2019 så kunne man jo se elbilene begynte å dominere i Oslo og man kunne se at bystyret var imot fossil biler, da burde man planlagt garasje med mulighet for å lade for alle.
Model 3 2019 LR Rwd

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Wisd0m

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 31. mai 2021, klokken 20:22
Sitat fra: emurof på søndag 30. mai 2021, klokken 14:45
Dette er lovbrudd av styret dersom de har gitt avslag etter nyttår. Er det på tide å holde styrer rundt omkring personlig ansvarlige for lovbrudd for å få dem til å innse at de ikke er småkonger som står over loven?

Noen saftige bøter eller lignende ville nok vært forebyggende her.


Hjelper vel lite hvis styret kan dokumentere kapasitets utfordring eller Brann fare. Er egentlig latterlig at utbygger har gått for den heis løsningen i garasjen i første omgang for å presse mest mulig biler inn. I 2019 så kunne man jo se elbilene begynte å dominere i Oslo og man kunne se at bystyret var imot fossil biler, da burde man planlagt garasje med mulighet for å lade for alle.
Kapasitetsutfordringer er bare en kostnad, og med de kostnadene som ble skissert som en øvre grense i bakgrunnsarbeidet (mener det var 1-2 G til G per seksjon. Sjekker ikke i farta) er det nok ekstremt få i Norge som vil få denne utfordringen. De er i regelverket ikke gitt noe unntak for brannrisiko, og den er heller ikke reell.

Styrer som ikke følger loven og medfører tap for beboerne bør informeres om at de påfører beboere et økonomisk tap og at de potensielt kan bli erstatningspliktige.


emurof

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 31. mai 2021, klokken 20:22
Sitat fra: emurof på søndag 30. mai 2021, klokken 14:45Dette er lovbrudd av styret dersom de har gitt avslag etter nyttår. Er det på tide å holde styrer rundt omkring personlig ansvarlige for lovbrudd for å få dem til å innse at de ikke er småkonger som står over loven?

Noen saftige bøter eller lignende ville nok vært forebyggende her.

Hjelper vel lite hvis styret kan dokumentere kapasitets utfordring eller Brann fare. Er egentlig latterlig at utbygger har gått for den heis løsningen i garasjen i første omgang for å presse mest mulig biler inn. I 2019 så kunne man jo se elbilene begynte å dominere i Oslo og man kunne se at bystyret var imot fossil biler, da burde man planlagt garasje med mulighet for å lade for alle.

De kan ikke dokumentere brannfare fordi myndighetene har slått fast at det ikke er noen relevant brannfare ved et forskriftsmessig oppsatt anlegg. Kapasitetsutfordring blir kun relevant dersom utvidelse av kapasitet blir altfor dyrt, noe som skal ganske mye til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA