Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FrP vil nedbetale alle bomprosjektene.

Startet av elektrolux, torsdag 27. mai 2021, klokken 13:43

« forrige - neste »

elektrolux

Og slikt valgflesk funker i alle fall godt på meg:

"Bompenger, Samferdsel | Vil fjerne alle bompenger i Norge: Har pengene stående på konto for å betale regningen" https://www.nettavisen.no/okonomi/vil-fjerne-alle-bompenger-i-norge-har-pengene-staende-pa-konto-for-a-betale-regningen/s/12-95-3424129932

Eneste irriterende er alle pengene jeg har brukt på bomfrie kjøretøy når jeg bare kunne fortsatt å kjøre elbilene mine😁
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arthur

Nok et kynisk utspill fra populistene. De vet at de ikke vil få noe flertall for dette så det koster dem ingenting å mene dette og noen velgere "faller" for dette utspillet. Godt valg!

https://www.dn.no/den-politiske-situasjonen/ny-podkast-ute-hvorfor-juger-politikerne-hele-tiden/2-1-1016617
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Magnus Hansen

At sånt valgflesk tydeligvis virker er jo bare trist.

Rosstopher

Sitat fra: arthur på torsdag 27. mai 2021, klokken 17:39
De vet at de ikke vil få noe flertall for dette så det koster dem ingenting å mene dette og noen velgere "faller" for dette utspillet.

Er det feil å mene noe fordi man ikke vil få flertall for det (altså feil å mene noe annet enn folk flest)? Det er mange saker de små partiene mener noe om som de ikke vil få flertall for, og det gjelder på begge sider. Bør de bare slutte med det og heller mener det samme som flertallet om saker de ikke har mulighet til å få gjennomslag for?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

hELgenen

#4
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 27. mai 2021, klokken 19:36
At sånt valgflesk tydeligvis virker er jo bare trist.

Folk må selv velge hva de vektlegger.
For egen del blir det andre saker som teller.

arthur

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 27. mai 2021, klokken 19:46
Sitat fra: arthur på torsdag 27. mai 2021, klokken 17:39
De vet at de ikke vil få noe flertall for dette så det koster dem ingenting å mene dette og noen velgere "faller" for dette utspillet.

Er det feil å mene noe fordi man ikke vil få flertall for det (altså feil å mene noe annet enn folk flest)? Det er mange saker de små partiene mener noe om som de ikke vil få flertall for, og det gjelder på begge sider. Bør de bare slutte med det og heller mener det samme som flertallet om saker de ikke har mulighet til å få gjennomslag for?

Nei og nei. Dette er mine svar på dine to spørsmål. Når det er sagt, og la meg gjerne gjenta det, mange slike forslag, meninger, ønsker eller programposter vil dukke opp, ikke minst i tiden frem til høstens valg. Som sagt; å "kaste" inn denne type forslag har ingen kostnad siden det ikke vil bli vedtatt/få noe flertall og FrP er ikke på noe sett eller vis det eneste partiet som vil komme med denne type innspill. Beklager om jeg tråkket dine partisympatier på tærne!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorgenM

Dette hadde vært noe det, men blir nok nedstemt av de andre partiene desverre.

Bomstasjoner plager ikke meg selv, men synes det er trist at spesielt utenlandske turister og næringsdrivende må betale bompenger.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

arthur

Sitat fra: JorgenM på fredag 28. mai 2021, klokken 07:46
Bomstasjoner plager ikke meg selv, men synes det er trist at spesielt utenlandske turister........

Er det mange land med bompengeordning hvor nasjonalitet avgjør prisen?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorgenM

Det er vel urelevant, men tenker Norge gjør seg litt mindre attraktiv for bilturister med alle bomstasjonene. Alle med utenlandske skilter burde kjøre gratis mener nå jeg. At du er uenig er registrert :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rosstopher

Sitat fra: arthur på fredag 28. mai 2021, klokken 07:52
Er det mange land med bompengeordning hvor nasjonalitet avgjør prisen?

Nei, men det er mange land hvor man som turist kan velge en sidevei og slippe bompenger uten noen særlig forsinkelse. Både i Europa og Nord-Amerika er det mer regelen enn unntaket at bompenger er frivillig.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Svein_H

EU har vel som et krav at det skal finnes et bomfritt alternativ, men om ikke jeg husker feil klarte Norge å sno seg unna der. Det heter seg vel at det kun unntaksvis skal settes opp bommer på sideveiene, men det er vel heller det motsatte har jeg inntrykk av.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

elektrolux

Heldigvis er det bomfrie muligheter også i Norge, men på bekostning av sikkerheten.

Det er en risiko jeg er villig til å ta da jeg tror stresset med timesregler og irritasjonen det er å betale penger som lekker kostnader som en sil før pengene kommer fram til der de skal, heller ikke er bra for helsen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Magnus Hansen

Sitat fra: JorgenM på fredag 28. mai 2021, klokken 11:34
Det er vel urelevant, men tenker Norge gjør seg litt mindre attraktiv for bilturister med alle bomstasjonene. Alle med utenlandske skilter burde kjøre gratis mener nå jeg. At du er uenig er registrert :+1:

Norge er et høykostland uansett. Vi gjør smart i å tiltrekke oss turister som legger igjen penger. Tyskere og nederlendere i bobil full av hermetikk og alkohol kan saktens i det minste bidra med litt bompenger

hELgenen

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 28. mai 2021, klokken 17:11
Sitat fra: JorgenM på fredag 28. mai 2021, klokken 11:34
Det er vel urelevant, men tenker Norge gjør seg litt mindre attraktiv for bilturister med alle bomstasjonene. Alle med utenlandske skilter burde kjøre gratis mener nå jeg. At du er uenig er registrert :+1:

Norge er et høykostland uansett. Vi gjør smart i å tiltrekke oss turister som legger igjen penger. Tyskere og nederlendere i bobil full av hermetikk og alkohol kan saktens i det minste bidra med litt bompenger

Personlig synes jeg turistene er en pest og en plage og ser helst at vi ikke får en eneste en inn i landet.
Noen av dem er frekke som f... Jeg har fått min datter kidnappet av en gjeng kinesere på 17 mai fordi de ville ta bilde av hun i bunad - det ble hyl og skrik på en 5 åring som ikke forstod noe. Jeg har sett turistbusser med kinesere rulle inn på en turistmagnet og 40 damer løpe ut og drite - ja drite - på plenen fordi de trodde at å bruke toalettet kostet penger (noe sjåføren fikk temmelig krystallklar beskjed om at alle som ville kunne gå på toalettet gratis - men det ga de f..i)
Jeg har sett så mye møkk langs hovedårene av turistveier i landet at jeg blir kvalm - jeg har sett kommunerer ødelegge natur for å lage kunstige trekkplastere - siste eksempel er jo vøringsfossen.
Nei - jeg skulle ønske vi kunne klart oss uten pengene de legger igjen og dersom de kommer til landet så er en ganske grei måte å få penger ut av dem å ha skyhøye bompengesatser på nettopp turister. Da vil f.eks tyskeren med bobilen full av tysk mat faktisk måtte betale for seg mens de var på tur i landet.
Landets egne innbyggere kunne jo gjerne slippe å betale bompenger - det synes jeg hadde vært mer rettferdig.

Ellers er ikke bompenger eller ei den store saken for egen del i år - da er jeg mer opptatt av å gjøre oss mindre sårbar for en ny pandemi. 

Roy Aasen

#14
De (turistene) legger milliardbeløp igjen i Norge. Tenk på at det er mye folk som har en jobb å gå til, på grunn av turistene.
Også de med bobil, fra hvor de nå måtte komme fra, legger igjen penger hos oss, på bom, ferger, drivstoff og helt sikkert diverse annet. (Nevnte jeg inngangbilletter på diverse attraksjoner)
For min del er de alle hjertelig velkommen som faktisk tar seg råd til å besøke oss her oppe i steinrøysa.

Glemte det:  Hva FRP måtte finne på å mene om å nedbetale bomprosjektene...ligger vel i beste fall i avdelingen GPP.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA