Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regelmessig avreisetid

Startet av fantonsen, torsdag 27. mai 2021, klokken 12:09

« forrige - neste »

fantonsen

Hei.

Har en "ny" 2020-modell nettopp kjøpt brukt.
Den har jeg koblet opp med appen we connect, og det meste ser ut til å virke greit der.

Men har et problem: Jeg får stadig melding i appen om at det er lagt til en regelmessig avreisetid i bilen med daglig avreise kl. 09:00.
Problemet er at jeg aldri har lagt inn noen avreisetid, hverken i appen, eller direkte i bilen.
Eller gjort noe som helst annet for at dette skal aktiveres.
Selv om jeg endrer og deaktiverer denne avreisetiden manuelt, så dukker den like fullt opp igjen neste gang.

Dette skjer ca. en gang i uken, og merkes via varsling på mobilen. (Ofte 2 varslinger samtidig)
Senest nå natt til i dag.

Forrige eier tror jeg aldri brukte app-styring, og jeg har uansett overtatt styring av min bil nå, og ikke delt denne med noen andre.

Er det andre som har opplevd noe tilsvarende, eller har en ide om hvor ellers dette kan aktiveres fra?
Er det andre triggere jeg ikke har klart å tenke ut her?

Har vært innom tanken om det er min google-kalender som er synderen her, da avtaler i denne vises i appen, men jeg har svært lite avtaler registrert der, og det er uansett rart at appen skulle lage en random avreisetid som uansett ikke passer inn med noen av de avtalene, og helt uten at jeg ber om det.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

PMV

Hei,


Dette må du redigere selv i bilen, altså gjennom innstillinger i infotainmentsystemet.

Menu/Bil/e-styring.

Fjerne da aktuelle valg.
2022 Q4 50

fantonsen

Sitat fra: PMV på torsdag 27. mai 2021, klokken 22:09
Dette må du redigere selv i bilen, altså gjennom innstillinger i infotainmentsystemet.
Menu/Bil/e-styring.

Nå er jo dette slik at det er det samme om det endres i app eller direkte i bilen. Det blir uansett synkronisert mellom dem.

Men jeg gjorde som du sa, og fjernet dette i bilens meny. Her er bilde etter endringen jeg gjorde.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Og som ventet, i dag morges, så var den plutselig på igjen, og endret til daglig kl. 9. Både i appen og i bilen.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Mellom disse 2 bildene har jeg ikke rørt noen av disse menyene, hverken i appen eller i bilen.

Hvor i all verden kan dette komme fra?





8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

PMV

Hei igjen,

Da har jeg ingenting annet å foreslå enn å kontakte lokal VW forhandler. Må være en bug.

Sitat fra: fantonsen på søndag 30. mai 2021, klokken 11:04
Sitat fra: PMV på torsdag 27. mai 2021, klokken 22:09
Dette må du redigere selv i bilen, altså gjennom innstillinger i infotainmentsystemet.
Menu/Bil/e-styring.

Nå er jo dette slik at det er det samme om det endres i app eller direkte i bilen. Det blir uansett synkronisert mellom dem.

Men jeg gjorde som du sa, og fjernet dette i bilens meny. Her er bilde etter endringen jeg gjorde.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Og som ventet, i dag morges, så var den plutselig på igjen, og endret til daglig kl. 9. Både i appen og i bilen.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Mellom disse 2 bildene har jeg ikke rørt noen av disse menyene, hverken i appen eller i bilen.

Hvor i all verden kan dette komme fra?
2022 Q4 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA