Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Krafttap Leaf, maks ytelse 20-25 kW

Startet av Sjalabais, lørdag 29. mai 2021, klokken 15:55

« forrige - neste »

Sjalabais

Hentet en unge i sted og på vei tilbake merket jeg at bilen virket svak under akselerasjon. På skjermen som viser energibruk skjønte jeg at bilen kun brukte litt over 20 kW - på bånn gass. Cruise controlen gikk heller ikke på. Istdf. tre streker der farten skal registreres, blinket det "SET" i displayet.

Stoppet og slå av bilen, startet opp igjen med den samme feilen. Bilen var kjørt vel 2 mil fra 100% da feilen oppstod, med ca. 70% batteri igjen. Varmt og tørt vær. Ingen andre forbrukere (AC/radio/varme). Ingen lukt eller noe. Min OBD leser tuller seg igjen, så ingen Leafspy data per nå.

Ideer hva det kan være for noe? Det holder ikke med 30 hk på 2 tonn her i de bratte bakkers land...og Leafen er den eneste kjørbare bilen i denne husstanden akkurat nå. 🤦‍♂️
2012 Leaf Tekna

Sjalabais

Tja, da har ikke bilen nok kraft til å komme opp oppkjørselen vår. Hjemmekontor i dag.
2012 Leaf Tekna

kaiat

Prøvd å kople av 12V-batteriet en halvtimes tid? Kan se om det nullstiller ting og tang.

Sjalabais

Frakoblet 12V batteriet i morges, og nå fyker den opp oppkjørselen uten videre. Takk for å minne meg på det åpenbare, at jeg fortsatt glemmer det etter to år med Leaf og dens obskure feil... Klarer fortsatt ikke å koble meg til OBD dongelen, men nå er vel også feilkodene slettet. Ift. i morges er hele to ladestandsbjelker borte.

Om noen har opplevd tilsvarende og kan tolke symptomene, er jeg takknemlig for det.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA