Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lokasjon i telefon-app på bærtur

Startet av fayelund, onsdag 26. mai 2021, klokken 15:06

« forrige - neste »

fayelund

I det siste har jeg plutselig merket at i appen på telefonen(android) så er lokalisering av bilen skikkelig på bærtur.
Feilen oppfører seg på to forskjellige måter:
1. Kartet viser bilen i korrekt posisjon lyeblikkelig, så begynner den å vise at bilen beffiner seg i havet mellom Russland og Arktis, eller i havet mellom Afrika og India
2. Posisjonen vises riktig, men oppdaterer seg ikke, dvs viser at bilen står stille

I begge situasjoner, kan man se posisjonen igjen ved å hoppe ut i hovedmenyen, og vente til at appen har fått opp fart på bilen igjen(versjon 1 av feil), og gå inn på lokasjon igjen, og da skjer samme feil igjen.
Posisjonen til bilen er alltid riktig i kart, samt i teslamate, så min teori er at det er selve appen på telefoen som er synderen. Har prøvd å avinstallere app og installere igjen uten at det hjalp. (Har også booket time hos SC og oppgitt dette)

Er det noen som har opplevd lignende?
Bestilt e-Golf september 2014

ladov

Ikke helt det samme men jeg opplevde at bilens navigasjon bommet med et par kilometer. Plutselig var jeg midtfjords i følge bilen.. :p

Appen viste akkurat det samme som navi i bilen. Tok en reboot av bilen, det ga tilsynelatende ingen effekt før jeg begynte å kjøre. Først da oppdaterte den posisjonen etter rebooten.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

fayelund

Viste seg at det var teslamate som lagde problemet,  man må visstnok skru av streaming API der.
Bestilt e-Golf september 2014

Gigarogoe

Noen ide hvorfor jeg ikke får opp noen lokasjon i det heletatt her? Mener da på startsiden i appen under STED.

Rosstopher

Sitat fra: Gigarogoe på tirsdag 13. juli 2021, klokken 19:18
Noen ide hvorfor jeg ikke får opp noen lokasjon i det heletatt her? Mener da på startsiden i appen under STED.

Bruker det å stå noe der på startsiden? Det gjør ikke det hos meg. Eller kanskje det gjør det av og til? Nå ble jeg usikker.

Trykker som regel på "location" (engelsk språk på telefonen) og så hvis bilen ikke er i bildet trykker jeg på bilen oppe i hjørnet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Handyman

Sitat fra: fayelund på onsdag 26. mai 2021, klokken 15:06
I det siste har jeg plutselig merket at i appen på telefonen(android) så er lokalisering av bilen skikkelig på bærtur.
Feilen oppfører seg på to forskjellige måter:
1. Kartet viser bilen i korrekt posisjon lyeblikkelig, så begynner den å vise at bilen beffiner seg i havet mellom Russland og Arktis, eller i havet mellom Afrika og India
2. Posisjonen vises riktig, men oppdaterer seg ikke, dvs viser at bilen står stille

I begge situasjoner, kan man se posisjonen igjen ved å hoppe ut i hovedmenyen, og vente til at appen har fått opp fart på bilen igjen(versjon 1 av feil), og gå inn på lokasjon igjen, og da skjer samme feil igjen.
Posisjonen til bilen er alltid riktig i kart, samt i teslamate, så min teori er at det er selve appen på telefoen som er synderen. Har prøvd å avinstallere app og installere igjen uten at det hjalp. (Har også booket time hos SC og oppgitt dette)

Er det noen som har opplevd lignende?
Har du tatt vaksinen???
Det meldes på diverse nettforum om til dels alvorlige og høyst merkelige bivirkninger.
Jeg er selv fullvaksinert men merker ingenting, bortsett fra at alt av metall henger fast på meg, og jeg forstår plutselig russisk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA