Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteribytte av NIO EC 6

Startet av Jarv!s, onsdag 26. mai 2021, klokken 11:55

« forrige - neste »

Lepet65

Sitat fra: nilka på onsdag 26. mai 2021, klokken 20:30
Tja. NIO har vel vært tydelige på at andre kan benytte seg av teknologien så er vel mer motvilje hos de andre selskapene for å benytte boende ikke selv har skapt som er problemet når det kommer til at det bare er for ett merke.

I Kina er de jo faktisk i gang med å lage en offisiell standard for dette med batteribytter.

Når det kommer til at dette bare skulle være en gimmik så sier godt over 2 millioner batteribytter i Kina noe ganske annet. NIO har akkurat produsert 100.000 biler så i snitt har hver bil bytta batteri mer enn 20 ganger. Når bilen i tillegg støtter 180kw lading så synes jeg dette viser ganske klart at dette hr noe for seg.

Og på de nye stasjonene tar byttet 3 minutter ikke 5. jeg har trua.

Vel.. i denne videoen tok det 4,5 min (ca 10-12 min på stasjonen inn/ut etc) + wait for it . . 20 -30 min venting i kø.

https://www.youtube.com/watch?v=0StTrsdoD3c

oroar

Er dette testet ut tilsvarende norske vinterforhold?
Dvs snø, is og saltsuppe og hvordan det vil påvirke byttestasjonen og av/på med skruer over tid?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Amatøren

Eller ren mekanisk eller elektrisk/styring svikt på selve bytte mekanismen, oroar.

Tror nok salt og is som du nevner, kan bli det største problemet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

oroar

Ja, kan hende de må gjennom en underspyling med varmt vann før batteribytte.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

kjølholdt

Vedrørende kostnader ved utløp av garanti på batteriet, mitt røk nå, jeg var heldig og hadde 3 uker igjen på 8 års garantien. Det snakkes da her om 3 parts veksteder som kan gjøre jobben istedenfor å kjøpe tesla til 180 tusen for nytt batteri. Det er ingen verksteder i Bergen som reparerer batteriet ditt! Ergo er fortsatt eneste løsning å kjøpe nytt. Jeg mener fortsatt at å leie batteri er beste løsning. F.eks har tesla strupet supercharger hastigheten på mitt 85kwh batteri. Dette vil man jo slippe ved å leie
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Daniel_0007

#35
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 09. november 2021, klokken 14:05
Vedrørende kostnader ved utløp av garanti på batteriet, mitt røk nå, jeg var heldig og hadde 3 uker igjen på 8 års garantien. Det snakkes da her om 3 parts veksteder som kan gjøre jobben istedenfor å kjøpe tesla til 180 tusen for nytt batteri. Det er ingen verksteder i Bergen som reparerer batteriet ditt! Ergo er fortsatt eneste løsning å kjøpe nytt. Jeg mener fortsatt at å leie batteri er beste løsning. F.eks har tesla strupet supercharger hastigheten på mitt 85kwh batteri. Dette vil man jo slippe ved å leie

Vel da har du ikke vært på EV services ved kokstad

https://www.tu.no/artikler/de-reparerer-det-bilprodusenten-vil-bytte-na-har-de-fatt-stor-bilaktor-som-eier/514777?key=Tj5GkyHr&fbclid=IwAR0Xld3izwnNXBVFUjedimXqAVRBA8En9_sWE0ywGJaiAcTof3srrqnpZy4


SitatHer utfører de også reparasjoner på komponenter som batterier og motorer.
Model 3 2019 LR Rwd

kjølholdt

Vel de reparer om bord laderen på en e up står det i artikkelen Sist jeg sjekket reparerte  de ikke enkelt celler i modulene; de kommer nok til å gjøre det .Men ikke pr dags dato! Forøvrig har jeg brukt de flere ganger!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA