Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Funksjonalitet i MySkoda-appen

Startet av torkildr, fredag 21. mai 2021, klokken 17:05

« forrige - neste »

torkildr

Tenkte dette kunne være interessant for andre i dette forumet.

Jeg klaget min nød om begrenset funksjonalitet i MySkoda-appen, og fikk følgende svar fra Skoda (se vedlegget)

SitatUnfortunately, at the moment we cannot guarantee the availability of additional services for the vehicles that have already been produced

Mulig dette bare er en måte å dekke ryggen sin på, men jeg må si jeg synes det høres ut som en relativt stusselig fremtid for de som allerde har fått bil produsert.

fuggalp

Høres veldig rart ut. Men er jo veldig lite trendy hvis det stemmer

Stip

Ville egentlig vente med å skrive dette, men har fått ubekrefta informasjon om at produksjon blir ca 3mnd forsinka (80 uten SSS/CF for raskast mulig levering, bestilt i høst). Avventer bekreftelse. Kombinert med denne meldinga til torkildr aner eg ugler i softwaremosen. Håper eg tar feil.

torkildr

Hovedmistanken min (eller er det kanskje bare håp? 😜) er nok at de er drit redd for å love noe, og så senere måtte gå tilbake på det.

Når det gjelder software tenker jeg nok at det meste lar seg løse i etterkant, men det har ikke helt vært lett å bli klok på om bilene som nå er på veien vil kunne OTA-oppdateres, eller om de faktisk på verksted for å gjøre det.

Bigdrago

Folk skriver på skoda enyaq gruppene på fb at de oppdateres ota.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Tafsern

Garantert ikke slik at biler som er levert ut ikke får de funksjonene i appen som lovet. Dog kan det komme ting på nyere modeller som eldre modeller ikke har, men det er nok mer spesielle ting som også er relatert til hardware. Skoda har rett og slett ikke vært kjapt nok klare med appen.

torkildr

Jeg tror nok det jeg også, men synes det er veldig interessant at de ikke tør love noe mer enn det er der i dag.

Apple

Hvilke tjenester tenkte du på spesifikt da du tok kontakt med skoda?
2018 Nissan Leaf Tekna 40Kwh
2021 Skoda Enyaq iV80

2ris

Dere som har bilen og appen: kan dere bekrefte at fjernstyrt oppvarming via app funker, uten at bilen er tilkoblet lader?

...og: er det slik at den kun kan fås med tak som kan åpnes, ikke med fast glasstak?

Tafsern

Sitat fra: 2ris på søndag 23. mai 2021, klokken 10:15
Dere som har bilen og appen: kan dere bekrefte at fjernstyrt oppvarming via app funker, uten at bilen er tilkoblet lader?

...og: er det slik at den kun kan fås med tak som kan åpnes, ikke med fast glasstak?

Ja og ja.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA