Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan komme unna 3-parts fakturering.

Startet av ElTor, søndag 23. mai 2021, klokken 18:43

« forrige - neste »

ElTor

Etter en del frem og tilbake skal vi endelig få på plass lading i boretsslaget.

jeg er nylig kommet inn i styret. Ser at alle tilbudene vi har fått er det en tredjepart som fakturerer.

Da snakker man priser fra 1,50,- pr kWt og oppover I tillegg til månedlig pris på ladere, alt fra 10,- til 39,- nok.

Det må da være mulig å gjøre dette selv?

Setter pris på tilbakemelding fra folk som kjører fakturering eksternt og litt om kostnadsbilde.
Forstår at det må koste noe. Men ikke til de prisene jeg har sett i tilbudene så langt.

Wisd0m


RJK

Så lenge avtalene ikke er akseptert og underskrevet, så går det vel alltids an å reforhandle. Alternativt få generalforsamlingen til ikke å akseptere noen avtaler, og ta en helt ny runde. Det kan være lurt når dere nå ser hva som er problem med de forslag dere har fått.

Kan og være greit å få en jurist til å se om avtalene er innenfor kravene i den nye loven. Kanskje er beste løsningen å eie og drive anlegget selv, med avtale mot de som allerede har elektrodelen i borettslaget deres. Og der deres regnskapsfører eller et av styremedlemmene har ansvar for den delen.

Fast trekksum per måned, og med 1-4 avregninger i året der man ser om det er betalt for mye eller for lite, og så sender justert regning neste måned, er den beste måten å gjøre det på, litt avhengig av størrelsen på borettslaget og ladeanlegget.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektrolux

Har dere Zapcharger anlegg er der meget enkelt å styre alt selv.

Rapport lages med få tastetrykk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

emurof

#4

Dette gjør man billigst og best selv.

Svindyrt å betale noen andre for å gjøre noe så enkelt.

emurof


olemars

Hos oss er det boligbyggelaget sentralt som tar seg av faktureringen av våre (altfor få) felles ladere, en gang årlig. Vi deler på noen zaptec-ladere og starter lading med chip for hver leilighet. Det som overrasket meg var at de tok over 300kr i avregningsgebyr for noe jeg antar består av å hente ut en anleggsrapport fra zaptec cloud.

Det føltes kanskje som grovt betalt mest fordi jeg har ladehybrid og disse laderne kom på plass rett før pandemien, så gebyret ble 3-4 ganger høyere enn det jeg brukte i strøm. Men nå er det planer om å bygge ut så alle kan få lader på egen plass, og med 150 parkeringsplasser blir jo det på sikt 30-40000 i året bare i gebyrer.

Erik Ola Ulvestad

Vel, du kunne fått en rapport som dette levert pr epost kvart kvartal, om det duger.
Men, det er vel for seint no.


~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA