Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelse på Cross Turismo

Startet av Fastlane83, søndag 23. mai 2021, klokken 17:39

« forrige - neste »

AJ82

Sitat fra: turfsurf på torsdag 08. juli 2021, klokken 06:43
Sitat fra: In2k på torsdag 08. juli 2021, klokken 04:47
De tilbyr tilleggsavtale hvor de betaler mva opptil 900k av kjøpesummen, altså max 75k. Smekrer du bilen mer enn 900k må du selv stå for mva på
overskytende  beløpet.
Det må jeg si, ikke værst!

Kan gjøre det nå de tjener såpass mye pr bil  ;)

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Kortstokk

Hvordan ligger det an med forsinkelser nå? Jeg bestilte i første halvdel av mars og har blitt forespeilet produksjon i oktober etter først å ha fått beskjed om august.

Har følelsen av å havne langt bak i køen til tross for reservasjon. Ingen «premium følelse» av oppfølging fra selger heller

perski

Bestilte også i første halvdel av mars. Var forespeilet juli produksjon, som sklei til september, som nå ser ut til å skli til oktober. Tror dessverre norske forhandlere har fint liten innflytelse på hvordan Porsche i Tyskland rokerer om på produksjonen. Har i kontrakten at bilen skal leveres før 31. oktober men vet ikke hvor mye den datoen er verdt når det kommer til stykket. 

Kortstokk

Fikk du noen beskjed om dette? Jeg syns jeg må hale ut all info fra selger...


Sent from my iPad using Tapatalk

Eknut

Sitat fra: perski på onsdag 11. august 2021, klokken 12:34
Bestilte også i første halvdel av mars. Var forespeilet juli produksjon, som sklei til september, som nå ser ut til å skli til oktober. Tror dessverre norske forhandlere har fint liten innflytelse på hvordan Porsche i Tyskland rokerer om på produksjonen. Har i kontrakten at bilen skal leveres før 31. oktober men vet ikke hvor mye den datoen er verdt når det kommer til stykket.
Samme erfaring her, bestilte 5 mars, forespeilet levering i juli, som sklei til august og til oktober nå.

perski

Sitat fra: Kortstokk på onsdag 11. august 2021, klokken 19:26
Fikk du noen beskjed om dette? Jeg syns jeg må hale ut all info fra selger...
Sent from my iPad using Tapatalk

Når det sklei fra juli til september så ringte selger. Jeg synes han har gitt bra oppfølging, men som sagt, jeg tror ikke de kan påvirke ting i noen stor grad. Ved å lese andre forum

https://www.taycanforum.com/forum/threads/delivery-delays.5301/

så kom det ikke akkurat som noen overraskelse - forsinkelser er stort sett ståa overalt  :(

elektro

Noe nytt rundt dette? Norge burde vel kunne få prioritet dersom de frykter at bestillinger kanselleres/utblir pga. momsspøkelset. Vi er jo heller ingen liten nasjon i elbilsammenheng.

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Fush

Min selger sa det var forsinkelser på initiell produksjon grunnet semiconductortørken, men at det ikke var noe nå som skulle tilsi ytterligere forsinkelser.

Han viste meg en oversikt over produksjonsslots for Norge og hvordan han reserverte for meg andre uken i desember. Han mente 1-2 uker for produksjon av bilen og ca 1mnd for levering etter dette. Det var åtte slots tilgjengelig for ham i denne uken og jeg fikk den siste. (til info)

Kanskje et tips å spørre selgeren hvilken slot som er reservert for din bil? Eventuelt om denne slotten har blitt endret?

EDIT : Vil bare også nevne at jeg fikk SUPER service ved Porche Center Son, men bare dritt i Oslo... har hørt andre klage over Oslo også.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Tin

Sitat fra: Fush på onsdag 25. august 2021, klokken 22:44
Min selger sa det var forsinkelser på initiell produksjon grunnet semiconductortørken, men at det ikke var noe nå som skulle tilsi ytterligere forsinkelser.

Han viste meg en oversikt over produksjonsslots for Norge og hvordan han reserverte for meg andre uken i desember. Han mente 1-2 uker for produksjon av bilen og ca 1mnd for levering etter dette. Det var åtte slots tilgjengelig for ham i denne uken og jeg fikk den siste. (til info)

Kanskje et tips å spørre selgeren hvilken slot som er reservert for din bil? Eventuelt om denne slotten har blitt endret?

EDIT : Vil bare også nevne at jeg fikk SUPER service ved Porche Center Son, men bare dritt i Oslo... har hørt andre klage over Oslo også.

Kan bekrefte Oslo. Hører ikke ett ord. Bilen var vistnok ferdig produsert for tre uker siden. Null oppfølging siden mars, ikke en enste mail eller Tlf. Aner ikke når bilen kommer. Går rett på Finn. Kjøper fra ett annet senter.

Kortstokk

Ditto misfornøyd med Oslo. Ingen proaktiv oppfølging og når jeg har et spørsmål er alt bare uvisst og vanskelig

Eknut

Sitat fra: Kortstokk på torsdag 26. august 2021, klokken 22:44
Ditto misfornøyd med Oslo. Ingen proaktiv oppfølging og når jeg har et spørsmål er alt bare uvisst og vanskelig

+1

perski

Stavanger har vært kjempebra - svært raske å svare på alle spørsmål. Dessverre uten å kunne gi særlig sikre svar, men det tror jeg hovedsaklig er på grunn av ting bare er svært usikre for tiden.

overskyet

Jeg har bare god erfaring med Oslo. Har jevnlig hatt kontakt med selger og fikk god hjelp med å ordne en spekk i prima-vera-klassen. Alt har vært tipp-topp sålangt, bortsett fra den globale mangelen på mikrochipleveranser.

Har en misstanke om at de som sitter her og surver, surver så mye til Porsche Center Oslo også, at de ikke orker å ringe dem  :D


Kortstokk

Det kan være, men jeg har brukt mindre enn 1,5 mill og fått bedre kundeopplevelse andre steder. Krever ikke så mye å sende en SMS med «Ser at du har ringt, er det noe jeg kan hjelpe med?»

Fush

Hei,

Var på Porsche World Road Show på Rudskogen her forrige uke, og fikk litt mer info rundt forsinkelser og halvledermangel.

For å bøte på forsinkelser og jobbe med halvledermangelen virker det som om biler blir utlevert med litt ymse:
Biler blir levert med manuell rattjustering og får retrofit senere til elektrisk.
Det er større sannsynlighet for forsinkelse med f.eks 18 veis seter enn de billigste.
Forsinkelsene har blitt mindre ettersom Taycan har fått mer prioritet grunnet behov for å grønnvaske tallene til VAG / Porsche.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA