Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelse på Cross Turismo

Startet av Fastlane83, søndag 23. mai 2021, klokken 17:39

« forrige - neste »

lightningii

Sitat fra: Fastlane83 på onsdag 20. oktober 2021, klokken 07:31
Når bestilte du din Fush? Jeg bestilte 24.03.21. Håper på levering i desember
Jeg bestilte 07.03.21 og synes oppfølgingen til Porsche har vært elendig. Ingen info er gitt. All info jeg har måtte jeg selv gnage om. Jeg har flere bekjente som har bestilt bil mange mnd etter meg, den siste i juli som har fått VIN og leveranse slutten av mnd. Min bil er fortsatt i det blå. Helt ufattelig talentløst opplegg synes jeg.

Stikkkontakt

#61
Sitat fra: lightningii på søndag 07. november 2021, klokken 14:34
Sitat fra: Fastlane83 på onsdag 20. oktober 2021, klokken 07:31
Når bestilte du din Fush? Jeg bestilte 24.03.21. Håper på levering i desember
Jeg bestilte 07.03.21 og synes oppfølgingen til Porsche har vært elendig. Ingen info er gitt. All info jeg har måtte jeg selv gnage om. Jeg har flere bekjente som har bestilt bil mange mnd etter meg, den siste i juli som har fått VIN og leveranse slutten av mnd. Min bil er fortsatt i det blå. Helt ufattelig talentløst opplegg synes jeg.

Har du noe utstyr i konfigurasjonen som du selv tror kan være litt sært? Mye exclusive manufaktur.? Selv var jeg ganske bevisst på å unngå PEM da jeg var advart mot at det kunne gi lengre leveringstid. Bestilte tidlig i september og forventer bil denne mnd. Riktignok en slot som "ble ledig" og ikke en vanlig bestilling. Heller ikke fra norsk forhandler.

lightningii

Ikke bestilt noe «spesielt» har de typiske standard tingene de fleste har, det som kanskje kan klasses som litt spesielt er vel head up. Men det bør ikke by på spesielt store problemer. Først ble vi forespeilet bil til sommerferien, men nærmer vi oss jul med storm skritt og det er bare BS som kommer fra selger.

lightningii

VIN mottatt på fredag. Da ser det ut som det blir bil før jul👍

henrikNO

Sitat fra: lightningii på søndag 14. november 2021, klokken 12:51
VIN mottatt på fredag. Da ser det ut som det blir bil før jul👍

Hei - jeg er ny på forum.

Jeg fikk også VIN fra Porsche fredag kveld. Bestilte en CT4 i august. Som jeg har skjønt det, så betyr et VIN, at bilen er ferdigprodusert i Tyskland ("V300 Your vehicle is complete and is ready to leave the factory"). Noen som kan bekrefte at dette er rett forstått?

Apropos "bil før jul": Kan vi vite om bilene mangler kritiske chipper når de ankommer til Norge? Har lest på taycanforum.com, at noen biler, som ankommer til US, mangler TPM etc., og dette gjør at de ikke kommer på vegen før det er montert.

Beklager, hvis jeg har misset noe som allerede har vært diskutert tidligere i tråden.

overskyet

Sitat fra: henrikNO på mandag 15. november 2021, klokken 11:32
Sitat fra: lightningii på søndag 14. november 2021, klokken 12:51
VIN mottatt på fredag. Da ser det ut som det blir bil før jul👍

Apropos "bil før jul": Kan vi vite om bilene mangler kritiske chipper når de ankommer til Norge? Har lest på taycanforum.com, at noen biler, som ankommer til US, mangler TPM etc., og dette gjør at de ikke kommer på vegen før det er montert.

Ring selgeren din. Han/hun har mulighet til å se om noe mangler på bilen i sitt system. Selgeren kan egentlig svare deg på alle disse spørsmålene. :)

Mye bedre enn å høre på ymse forståsegpåere og forumgnålere :)

henrikNO

Fikk svar på epost fra selgeren. Det er korrekt forstått, at VIN betyr, at bilen er ferdigprodusert. Deretter skal den til Bremerhaven og med båt til Drammen. Får mer info når plass på en båt er bekreftet.

Det lå ingen informasjoner i systemet om mangler på bilen. Kjekt - men også litt rart all den stund det høres ut til at være et issue i Nord-Amerika (men igjen - vet bare det jeg leser på taycanforum.com).

Kortstokk

Ingen mangler på min CT som jeg hentet ut for noen dager siden. To nøkler, elektrisk rattstamme, ennå ingen problemer med kupealarm

henrikNO

@Kortstokk: Takk for info! Husker du hvor lang tid det gikk fra du fikk VIN til bilen var klar til levering? (fikk ikke svar på dette fra min selger - sikkert mye usikkerhet rundt transport).

perski

For meg tok det 4 uker men det inkluderte transport til Stavanger og keramisk lakk behandling. Det går ganske ofte båter mellom Bremerhaven og Drammen.

https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf

SydØst

Bestilte Taycan CT4 i slutten av juni. Den er ikke produsert enda. Skulle gjerne hørt erfaringer fra andre i samme situasjon, for å forstå bedre.

Fush

https://dinside.dagbladet.no/motor/norge---porsche-land-nummer-n/74805282

SitatEtter at store deler av bilbransjen har slitt med leveringsproblemer en periode, er vi nå i en situasjon der vi kan lever biler relativt raskt. Det hjelper også godt, sier Maren Helgestuen, som er markeds- og PR-sjef hos den norske Porsche-importøren.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

henrikNO

Sitat fra: SydØst på søndag 05. desember 2021, klokken 20:10
Bestilte Taycan CT4 i slutten av juni. Den er ikke produsert enda. Skulle gjerne hørt erfaringer fra andre i samme situasjon, for å forstå bedre.

Jeg bestilte i august med forespeilet produksjon i oktober. Bilen ser ut til å ha blitt produsert i november, og ifølge forhandler, så skulle den være klar for levering i neste uke.

Hvornår hadde din bil planlagt produksjon? Hvilke opsjoner har du bestilt - kanskje noen opsjoner har blitt hardere rammet av supply-issues?


overskyet

Sitat fra: SydØst på søndag 05. desember 2021, klokken 20:10
Bestilte Taycan CT4 i slutten av juni. Den er ikke produsert enda. Skulle gjerne hørt erfaringer fra andre i samme situasjon, for å forstå bedre.

Dette bør du ta med ditt porsche center, de vil kunne forklare deg hvorfor det er slik. De kan sjekke ting som forumgnålere ikke kan.

Fush

Sitat fra: overskyet på tirsdag 07. desember 2021, klokken 13:10
Sitat fra: SydØst på søndag 05. desember 2021, klokken 20:10
Bestilte Taycan CT4 i slutten av juni. Den er ikke produsert enda. Skulle gjerne hørt erfaringer fra andre i samme situasjon, for å forstå bedre.

Dette bør du ta med ditt porsche center, de vil kunne forklare deg hvorfor det er slik. De kan sjekke ting som forumgnålere ikke kan.

Enig med den, selgeren / Porsche Center er de eneste som vet noe i det hele tatt...

Jeg bestilte en Taycan CT4 20. august og iflg (etter litt mas fra min side) statusmail fra selger i dag fikk jeg beskjed om at produksjonen av bilen nå er i gang og at med alt ihht prosess (transport osv) så kan jeg forvente bilen i slutten av Januar.

Det er ca en uke forsinket fra første estimat rundt produksjon, men langt fra så gærent som jeg kunne fryktet etter en tur rundt denne posten  :-\
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA