Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelse på Cross Turismo

Startet av Fastlane83, søndag 23. mai 2021, klokken 17:39

« forrige - neste »

Jalla

Sitat fra: Kortstokk på lørdag 28. august 2021, klokken 12:18
Det kan være, men jeg har brukt mindre enn 1,5 mill og fått bedre kundeopplevelse andre steder. Krever ikke så mye å sende en SMS med «Ser at du har ringt, er det noe jeg kan hjelpe med?»
Og forvent ingen bedre opplevelse når du skal ha noe med service å gjøre.

Fastlane83

Nå haster det med å få utlevert bilen min.....https://e24.no/naeringsliv/i/XqWoQx/moms-paa-nye-elbiler-over-600000-kroner?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Ikke sikkert det kommer fra 2022 men det er veldig enkelt å innføre noe som gir penger inn i kassen, så jeg regner med dette blir gjeldene fra 01.01.22
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Kortstokk

Er det bare jeg som får feilmelding når jeg skal spore bilen på https://uecc.com/support/vintracklite/?q=&user=


Sent from my iPad using Tapatalk

kirky

Hva er ca leveringstid på ny bil nå?
Noen som vet?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Stikkkontakt

Sitat fra: kirky på søndag 17. oktober 2021, klokken 01:51
Hva er ca leveringstid på ny bil nå?
Noen som vet?

Har hørt "neste sommer" og 12 mnd.
Mulig det kan snikes i køen, men det er nok ganske full produksjonsplass.
De skriver rett og slett flere kontrakter enn det de klarer å produsere.

kirky

Hm okei.. Får se om mva dato blir 1.1. Blir det likt å importere en etter mva-innføring? Altså mva over 600k type?

Litt mer rekkevidde, native Spotify i bilen uten telefon og flatt gulv bak så snakker vi.  :) 8)
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Tin

Sitat fra: kirky på søndag 17. oktober 2021, klokken 01:51
Hva er ca leveringstid på ny bil nå?
Noen som vet?

April - Mai 22 ved bestilling forrige uke.

kirky

Får dere noe helt eller delvis mva-garanti type? Eller blir det alt for egen lomme om det kommer 1.1?

2019 Long Range S, HW3, CCS.

Tin

Sitat fra: kirky på mandag 18. oktober 2021, klokken 15:38
Får dere noe helt eller delvis mva-garanti type? Eller blir det alt for egen lomme om det kommer 1.1?

Per i dag dekker de mva mellom 600-900, må selv betale for det over 900. Usikker på hvor lenge de kjører den ordningen.

chargedup

#54
Vet at det finnes ferdigproduserte CT som folk har fått tilbud om ved å kontakte Porsche forhandlere i Norge (kanskje de er fra noen som har trukket seg fra kjøpet eller at de har skaffet flere produksjonsplasser fra forhandlere i andre land). Kilde: facebook gruppene. Da selvfølgelig uten mulighet til å velge utstyr/farge osv, samt at de få som er til salgs helt sikkert går som varmt hvetebrød.

Hvis man vil være sikker på å få CT i år uten MVA, ville jeg importert en. Finnes en god del biler fra kontinentet på mobile. Vil tippe at de fleste på finn også er importert (med en skyhøy fortjeneste, hvis de blir solgt til det de ligger ute til) Sjekket nå og de fleste er norske :o. Mest sannsynlig pga ventetid på de fleste fra Porsche forhandlere i Tyskland også. Bruktimport på vanlig Taycan Turbo har tatt seg bra opp i det siste, ref bruktbilforhandlere på finn (ikke sjekket vegvesen på de ;D).
"Brukt" Turbo CT med ca 150-200' i utstyr koster fra ca 1,4 hos Porsche forhandler i Tyskland.
4 CT koster fra ca 900' ink 100-200' i utstyr, men fra Spania og ikke Porsche forhandler.
Må da selvfølgelig legge på Porsche approved i 3 år ekstra (slik at den har garanti som norske biler) i beregning (36' for 3 år på vanlig Taycan i Tyskland), transport (10-15'), vinterhjul og evt finansieringskostnader på tysk MVA (som kan ta 1-2 mnd å få igjen).

For vanlig Taycan skiftet vel modellåret fra 2020 til 2021 i mnd 9 2020 og jeg vet lite om verken endringer eller når det skjer/skjedde for 2022...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Fush

Var innom forhandleren i Son i dag - da ringte en kunde mens jeg satt der og denne kunden ble fortalt at det på Taycan Cross Turismo var 3 slots igjen i januar for produksjon.

Tidligere har jeg blitt fortalt at det tar litt over en måned fra produksjon til leveranse av bilen, dvs feb/mars nå da i beste fall.

Jeg har slot i starten av desember for produksjon av min, den går i lock 15. november og det er fortsatt snakk om januar leveranse på den.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Fastlane83

Når bestilte du din Fush? Jeg bestilte 24.03.21. Håper på levering i desember
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Fush

Sitat fra: Fastlane83 på onsdag 20. oktober 2021, klokken 07:31
Når bestilte du din Fush? Jeg bestilte 24.03.21. Håper på levering i desember

Mid august, lock-in 15. november og produksjon første uken i desember. (er informasjonen jeg har fått)
Mistenker at det ikke var noen slots å reservere engang for produksjon tilbake i mars?

Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

In2k

#58
Hva betyr det å ha fått vin-nummer? Produksjon i gang?

perski

#59
Sitat fra: In2k på torsdag 21. oktober 2021, klokken 17:35
Hva betyr det å ha fått vin-nummer? Produksjon i gang?
Ifølge forhandler så skal det bety at bilen er ferdigprodusert og på vei til Bremerhaven for å vente på båt til Drammen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA