Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke mulig å logge på WattCAT eller Remote appen

Startet av Vannkraft, torsdag 20. mai 2021, klokken 21:05

« forrige - neste »

Vannkraft

Sitat fra: jensinge på søndag 16. mai 2021, klokken 16:21
WattCat

Jeg har siden anskaffelsen av vår I-Pace hatt stor glede av appen, men for vel 1 uke siden ble innloggingen blokkert. Jeg har avinstallert appen et par ganger og forsøkt å logge inn på nytt, men til tross for at jeg benytter samme innloggingsdata som i 'Jaguar InControl', får jeg ikke logget meg på.
Er det noen som kan hjelpe her?
(Savner WattCat sin informasjon ....VELDIG MYE ... !!)

Jeg har samme problem - får ikke logget på Remote eller WattCat

JorgenM

Jeg ble logga ut idag, men etter litt passordleting kom jeg meg inn igjen.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Vannkraft

Jeg får "Could not find any account matching that email........"

Ingeniøren

#3
Måtte og logg meg på igjen, men det gikk greit i går på morgenen. Opplever dog at ting oppfører seg rart da den melder at den har forsøkt å stoppe lading med bilen er på rundt 60%. Ha satt ladestopp til 90% ??

Ny infotainment software 13/5.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

chargedup

Jeg har ikke hatt kontakt med bilen gjennom appene (ei heller incontrol nettsiden) de siste 2/3 ukene.
Prøvd å logge meg inn/ut.
Prøvd å resette passord.
Avinstallert og installert app på nytt.
Siste utvei er nå å fjerne bilen fra kontoen min og legge den til på nytt med knappen i taket osv.

Bilen har forøvrig ikke fått noen oppdatering siden nyttår, men skal ha alt det nyeste fram til da.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Maxwell_400

Fikk problem med innlogging i Incontrol og WattCat men resetting av passord virket ok. Også lading når strøm er billigst ved hjelp av Gudbrandsdal Energi sin app fungerer.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

legacyweaver

Ser ut som påloggingen fungerer for min del, men det varsles ved innlogging at serveren er nede.
Jaguar I-Pace EV320 2021 Advanced Santorini sort

chargedup

Noen som har tips til hvordan man faktisk får til å slette bilen fra profilen?
Jeg har nå fått: "Sletting av kjøretøy pågår. Sletting av kjøretøy har begynt, men er ikke fullført." fra Jaguars incontrol nettside i en uke. Dvs at den har påbegynt sletting og jeg får ikke logget på med noen av appene (den hadde uansett ikke hatt kontakt med bilen på rundt 3 uker fra før).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Maxwell_400

Sitat fra: chargedup på torsdag 27. mai 2021, klokken 09:12
Noen som har tips til hvordan man faktisk får til å slette bilen fra profilen?
Jeg har nå fått: "Sletting av kjøretøy pågår. Sletting av kjøretøy har begynt, men er ikke fullført." fra Jaguars incontrol nettside i en uke. Dvs at den har påbegynt sletting og jeg får ikke logget på med noen av appene (den hadde uansett ikke hatt kontakt med bilen på rundt 3 uker fra før).
Det er kanskje problemet ? Den kan ikke slette bilen uten å ha kontakt med bilen?
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

chargedup

Stemmer sikkert som du skriver Maxwell.
Må uansett snart inn på verksted for å skifte et av dørhåndtakene bak som kun lukker seg 2 av 3 ganger ved kjøring, så får høre med dem da. (Da blir det sikkert også skifte av ledningsnettet ihht topix nå som "gearbox fault detected" har blitt tilbakekalling på "alle" bilene.)
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Ingeniøren

Sitat fra: chargedup på fredag 28. mai 2021, klokken 10:57
Stemmer sikkert som du skriver Maxwell.
Må uansett snart inn på verksted for å skifte et av dørhåndtakene bak som kun lukker seg 2 av 3 ganger ved kjøring, så får høre med dem da. (Da blir det sikkert også skifte av ledningsnettet ihht topix nå som "gearbox fault detected" har blitt tilbakekalling på "alle" bilene.)

Hva er dette ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

espenri

Feil ved ledningsnettet fører til dårlig kontakt med fremre girboks/motor. Det er vel grunnen til 50% av alle I-pace på flatbed i 2019 / 2020 og skjedde også med meg i påsken. Kun et begrenset antall 2019 biler som er påvirket. Tidligere har bilen ikke blitt proaktivt utbedret for denne feilen, men den er blitt fikset på garanti når den har oppstått. Nå ser det ut som den skal bli mulig å få utbedret uavhengig av om du har fått feilmelding.

Jeg fikk denne feilen på min første langtur med bruktkjøpt 2019, midt på natta i påsken med bilen full av familie og bagasje :)
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA