Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye priser modellår 2022

Startet av Krantz, torsdag 20. mai 2021, klokken 14:50

« forrige - neste »

Shanont

Min ID4 GTX bil ligger i følge salgsdokument med grunnpris på 447,820.

Har jeg noe å argumentere med her?:p
Har eid/eier: bmw i3 94ah,  peugeot e-2008 , ID4 GtX

Jambo

#16
Sitat fra: Shanont på torsdag 20. mai 2021, klokken 17:24
Min ID4 GTX bil ligger i følge salgsdokument med grunnpris på 447,820.

Har jeg noe å argumentere med her?:p
Det er prisen uten registrering og levering. Spesifisert som egne punkt i kontrakten, mens hvis du ser i prislisten du kan laste ned fra nett så står det nederst på siden med grunnprisen at det inkluderer registrering og levering (til Oslo). Plusser du på registrering og levering i kontrakten din på kontraktens grunnpris vil du få grunnprisen i prislista.

biggern

Sitat fra: Shanont på torsdag 20. mai 2021, klokken 17:24
Min ID4 GTX bil ligger i følge salgsdokument med grunnpris på 447,820.

Har jeg noe å argumentere med her?:p

Forrige prisliste 459.900
Prisene er veiledende kundepris inklusiv registreringsavgift og vrakpant levert Oslo

Kontrakt 
Bil 447.820
Reg 2.400
Frakt/levering 9.680
Tot = 459.900

Så i den nye listen for 2022 modeller er det indikert 452.600
Mao ned 7.300,-

Men da får en kanskje ikke bilen før i 2022 😊

SurSnasen

Sitat fra: hELgenen på torsdag 20. mai 2021, klokken 15:36
Biler som ikke er levert eller produksjon startet,men bestilt må vel også få lavere pris?

Om så ikke gjøres så gidder jeg aldri bestille mer fra møller.  Jeg er veldig prinsippfast så jeg kommer til å selge min GTX med en gang og aldri røre en VW mer om de ikke justerer for oss som har lånt Møller penger i ett år

Da kan jeg berolige deg med at du får glede av prisreduksjonen på din bestilte bil, og dermed kan beholde den :)

Trond.m

Fikk epost fra min forhandler med beskjed om at kontraktsummen reduseres med 7300 kr. Det er ganske generøst at de velger å trekke fra hele summen uavhengig av om det er gitt rabatt 👏👏👏

Jambo

Der kom mailen fra Møller hos meg også. Helt topp dette!

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

hELgenen

#22
Sitat fra: SurSnasen på torsdag 20. mai 2021, klokken 18:56
Sitat fra: hELgenen på torsdag 20. mai 2021, klokken 15:36
Biler som ikke er levert eller produksjon startet,men bestilt må vel også få lavere pris?

Om så ikke gjøres så gidder jeg aldri bestille mer fra møller.  Jeg er veldig prinsippfast så jeg kommer til å selge min GTX med en gang og aldri røre en VW mer om de ikke justerer for oss som har lånt Møller penger i ett år

Da kan jeg berolige deg med at du får glede av prisreduksjonen på din bestilte bil, og dermed kan beholde den :)

Hyggelig det,men min forhandler har ikke kontaktet meg om dette. Jeg får kontakte han

Edit : snakk om sola,tikket inn mail akkurat samtidig med posting av innlegg. 7300,- ja... :)

Rexen

Jeg har fått mail i ettermiddag fra Sulland/VW; "ID.4 GTX: prisnedgang på kr 7.300,-"
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Trond.m

#24
Ser at differansen mellom ID.4 kg ID.4 GTX er ca 27.000 hvis man tar med design og lyspakke på begge og tillegget 20 tom hjul på ID.4. Da blir utstyrsnivået likt. Det er vel egentlig overraskende rimelig for kraftigere motor, designendringer og 4-hjuls drift.

Zoe2017

Jeg fikk også e-post med prisreduksjon fra Erik Arnesen. Ganske imponert over VW så langt, og enda mer fornøyd med kjøpet av GTX. Her kan jeg godt leve med litt hardplast, haptic-knapper og muligens tynn lyd (eller ikke  ;))
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Rexen

Sitat fra: Trond.m på torsdag 20. mai 2021, klokken 22:35
Ser at differansen mellom ID.4 kg ID.4 GTX er ca 27.000 hvis man tar med design og lyspakke på begge og tillegget 20 tom hjul på ID.4. Da blir utstyrsnivået likt. Det er vel egentlig overraskende rimelig for kraftigere motor, designendringer og 4-hjuls drift.
Den prisforskjellen vil neppe holde seg?
Årsaken til prisreduskjon oppgis til "På grunn av valutajusteringer er prisen på ID.4 GTX nå blitt enda lavere, og du som har signert kontrakt på ID.4 GTX får en ny, lavere bilpris på din kontrakt."
Det skulle tilsi at andre versjoner også går ned i pris.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

t85

Sitat fra: Trond.m på torsdag 20. mai 2021, klokken 22:35
Ser at differansen mellom ID.4 kg ID.4 GTX er ca 27.000 hvis man tar med design og lyspakke på begge og tillegget 20 tom hjul på ID.4. Da blir utstyrsnivået likt. Det er vel egentlig overraskende rimelig for kraftigere motor, designendringer og 4-hjuls drift.

Metalliclakk (6500,-) og Interiørpakke style (9900,-) som er nødvendig for å få interiøret opp på samme "nivå" som GTX er heller ikke standard på ID.4. Designmessig er det nok unødvendig med interiørpakke for de fleste, men dette er eneste mulighet for å få midtarmlene bak med skiluke som jo mange nordmenn vil ha. Da blir forskjellen kun 7200,- .. Og i tillegg kommer jo utvendige designelementer på GTX.

For øvrig: De andre variantene har også fått en oppdatert pris/valutajustering per 20. mai.

Bjoris

Det er i praksis ikke forskjell i pris for RWD og GTX om en legger på met.lakk, matrix lys og style pakke. Merkelig prising, de har ingen planer om å selge mange RWD. Det er åpenbart

Trond.m

Jeg tenkte ikke på at metallic lakk er standard på GTX. Det er jo egentlig merkelig, så man kan nesten tro at det er noen som har gjort en tabbe da de laget den nye peislisten. Tipper dette vil endres ved neste oppdatering, men det er jo hyggelig at vi har fått redusert pris. At heller ikke rails er med på ID.4 som standard var jeg ikke klar over, og da er det i praksis  så liten prisforskjell at RWD blir for spesielt interesserte 😯

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA