Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med HUD

Startet av Martin Eden jr, torsdag 20. mai 2021, klokken 09:25

« forrige - neste »

torkildr

Sitat fra: Poffen på fredag 21. mai 2021, klokken 08:27
Hadde vært fint om noen som har fått utlevert bil med HUD og en av disse kombinasjonene, hadde sendt inn sine erfaringer vedr. gjenskinn.

Har Loft+HUD. Det er fortsatt pianolakk på den stripa som skjuler HUD-skjermen. Personlig synes jeg det ikke er noe problem, men hadde det vært det, ville jeg dekket den med vinyl eller tilsvarende.

Martin Eden jr

Takk for mange gode innlegg. Siden jeg bruker solbriller mye nå jeg kjører, blir det for dumt å bruke 10k på noe som slett ikke er leselig. Jeg irriterte meg også av gjenskinnet i frontruta fra dashbordet, men er usikker på om dette hadde med HUDen å gjøre eller bare en lys farge på fremre del av dashbordet? Ser at også biler uten HUD har en lysere grå der - noen erfaringer fra de som har prøvd bil uten HUD?

Ellers er erfaringen min fra eSoul at jeg likevel må flytte blikket litt for å fokusere på plastplata i stedet for vegen... og da er nytten marginal - muligens er dette bedre på Enyaqen og frontruteprojisering...
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Tafsern

Sitat fra: Martin Eden jr på onsdag 26. mai 2021, klokken 09:02
Ellers er erfaringen min fra eSoul at jeg likevel må flytte blikket litt for å fokusere på plastplata i stedet for vegen... og da er nytten marginal - muligens er dette bedre på Enyaqen og frontruteprojisering...

Selv om jeg har valgt uten, vil jeg nå si at det er et hav forskjell på en plastplate og frontrute.

Hotspot

Forstår jeg det slik at dashbordet er uten gropen og listen foran HUD hvis en bestiller uten HUD? Eller blir gjenskinnet i frontruta det samme som med HUD?
Jeg synes som flere andre her at det var til mer irritasjon enn nytte de timene jeg prøvekjørte.
Har bestilt 80x Sportline uten HUD, men har begynt å tenke på om det er dumt med tanke på andrehåndsverdien om dette er noe folk ønsker.
Hvis det ser likt ut både med og uten HUD så må jeg tenke litt om jeg velger å bestille det. Hvis dashbordet er penere uten så vil jeg ikke vurdere det en gang.

Krantz

#19
Sitat fra: Hotspot på søndag 13. juni 2021, klokken 09:10
Forstår jeg det slik at dashbordet er uten gropen og listen foran HUD hvis en bestiller uten HUD? Eller blir gjenskinnet i frontruta det samme som med HUD?

Ja, ser ut til at dashbordet er mye finere uten HUD:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220446186



Hotspot

Takk, da er jeg ikke i tvil.  :)
Trenger ingen støvsamler på dashbordet.

Vurderer en elbil

Sitat fra: Hotspot på søndag 13. juni 2021, klokken 09:10
Har bestilt 80x Sportline

Jeg vet at det er off tonic, men når får du levering på denne?
Både 4x4 og Sportline. Det har jeg sett meg ut foreløpig også. Jeg skal ikke ha bil før aug 22.
Fossilbil

Zooom

Sitat fra: Espen med elbil i tankene på mandag 21. juni 2021, klokken 20:57
Sitat fra: Hotspot på søndag 13. juni 2021, klokken 09:10
Har bestilt 80x Sportline

Jeg vet at det er off tonic, men når får du levering på denne?
Både 4x4 og Sportline. Det har jeg sett meg ut foreløpig også. Jeg skal ikke ha bil før aug 22.
Slenger meg på og svarer. Bestilte 80x sportline i begynnelsen av juni. Est levering uke 8. Har også bestilt uten HUD, klarte ikke den blanke kanten.

batterimannen

Sitat fra: Zooom på mandag 21. juni 2021, klokken 23:19
Sitat fra: Espen med elbil i tankene på mandag 21. juni 2021, klokken 20:57
Sitat fra: Hotspot på søndag 13. juni 2021, klokken 09:10
Har bestilt 80x Sportline

Jeg vet at det er off tonic, men når får du levering på denne?
Både 4x4 og Sportline. Det har jeg sett meg ut foreløpig også. Jeg skal ikke ha bil før aug 22.
Slenger meg på og svarer. Bestilte 80x sportline i begynnelsen av juni. Est levering uke 8. Har også bestilt uten HUD, klarte ikke den blanke kanten.

Tenkte å få noen til å foliere med matt svart på den kanten og enten karbonfiber eller matt svart på de andre pianooverflatene. Venter på 80X med Crystal Face (og kanskje sound system...).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Sodam

Slik har jeg foliert den kanten foran HUDen.

elbilFrodo

Ser bra ut!
Hvordan ser det ut på andre siden?
Er det lett å forme til uten at det blir overlapp eller krøll noe sted?
Og hvor fikk du tak i den?

Ladeangst

På en gruppe på Facebook er det noen som snakker om at HUD nå kun leveres med interiørvalgene Suite og Ecosuite og at de har blitt kontaktet av selger om dette. Noen som kjenner til dette og om det også gjelder biler som allerede er bestilt?

Krantz

Sitat fra: Ladeangst på torsdag 24. juni 2021, klokken 22:46
På en gruppe på Facebook er det noen som snakker om at HUD nå kun leveres med interiørvalgene Suite og Ecosuite og at de har blitt kontaktet av selger om dette. Noen som kjenner til dette og om det også gjelder biler som allerede er bestilt?

Ja, Infotainmentpakke pluss med HUD er kun tilgjengelig med Suite / Ecosuite ifølge prislisten for 2022-modellen.

Ladeangst

Takk for svar Krantz. Da blir det spennende å se hva som skjer med vår bestilling. Vi bestilte bil i begynnelsen av 2021 (80 X) med både HUD og oppgradert lyd. Har allerede fravalgt lydsystemet for å få bilen levert i 2021. Håper vi slipper å gjøre flere endringer nå.

Krantz

Det kan være at krav om Suite/Ecosuite for å få HUD bare er noe Møller har funnet på, og ikke noe fabrikken krever?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA