Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

80X typegodkjent?

Startet av Martin Eden jr, torsdag 08. juli 2021, klokken 14:28

« forrige - neste »

Martin Eden jr

Var innom Møller Bil Rud,

Selger informerte om at 80x var typegodkjent for et par uker siden, og at den hadde fått noe økt rekkevidde ift. forventning (som for tohjulstrekkeren) - mener han sa 489 km WLTP. Han opplyste også om at produksjonsstart for 80x var uke 30 (og ikke 26 som tidligere angitt). Noen som kan bekrefte dette? På Skodas egne norsk sider står det fortsatt ikke noe om typegodkjenning, og en rekkevidde på 46 mil...
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Leaftekna2018

Copy & paste fra min selger som er svensk:

Iv80X är typegodkänt och har fått bedre tekkevidde än oppgitt med i utgångspunktet.
Forbruk blandet kWt/100 km - 18.0
Elektrisk rekkevidde inntil 483 km

Inge mer ang produksjon eller priser. Produksjon av iv80x startar ila juli men SPORTLINE ila -22.
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Martin Eden jr

Takk, da stemmer jo dette bra! Litt rart at de ikke har fått det ut på nettet ennå?
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Vaduz

Så netto 86kwt som gir brutto i alle fall 90kwt? Stort batteri!

Vurderer en elbil

Sitat fra: Martin Eden jr på torsdag 08. juli 2021, klokken 17:32
Litt rart at de ikke har fått det ut på nettet ennå?
Jeg synes det generelt er lite info å hente på Skoda sine hjemmesider.
På siden for Enyaq så står det nederst en grønn knapp med påskriften: "Se tekniske data"
Da kommer du til denne siden som lover deg "Alt du trenger å vite"
https://www.skoda-auto.no/modeller/enyaq/enyaq-iv-sportline/enyaq-sportline-iv-tekniske-data
Jeg synes at det godt kunne stått mye mer på denne siden.
Fossilbil

tornaldo

Sitat fra: Vaduz på fredag 09. juli 2021, klokken 09:22
Så netto 86kwt som gir brutto i alle fall 90kwt? Stort batteri!

Ja det stemmer jo åpenbart ikke. Han mente nok ikke at blandet forbruk på 18, var det samme forbruket man har hatt på WLTP testingen.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Vaduz

Aha, trodde blandet kjøring var poenget med WLTP, men da er kanskje det tallet bykjøring da.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA