Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermontering hengerfeste ikke mulig?

Startet av cheesy_09, fredag 05. juli 2019, klokken 17:52

« forrige - neste »

Thalgar

La inn spørsmål om dette hos TOCN for to månadar sidan, men har ikkje fått svar.
Model Y LR Quicksilver, 2023

HCO

#91
I forbindelse med at hengerfeste er tatt ut av konfiguratoren, sier kommunikasjonssjefen (Roland):
Sitat– Hengerfestet til Model 3 er ikke lenger i det europeiske designstudioet på nettsidene våre. Hengerfestet er fortsatt tilgjengelig, og kunder som ønsker dette kan kontakte sin nærmeste Tesla-butikk.

Dersom bil og hengerfeste nå må bestilles hver for seg, er det kanskje lys i tunnellen for ettermontering?

Edit: Jeg ser nå i en annen tråd at dette sannsynligvis skyldes at de vil bli kvitt mange ferdigproduserte biler med hengerfeste før det konfigureres nye.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

saftsuse

#92
Det høres ut som en skikkelig røverhistore.
Hva slags valg har man med Tesla? Farge eller ikke farge, eventuelt vinterdekk og hengerfeste eller ikke.
Resten er vel SW oppdateringer.

Nå vet ikke jeg hvordan Tesla opererer, men hvis dem har så mange på lager med HF er det ikke bare å matche alle nye konfigurerte biler med tilsvarende lagerbil?
Er det ikke akkurat det dem gjør i dag? Jeg konfigurerte en ny bil da det ikke var mulig å legge til vinterdekk på en lagerbil. Jeg regner da med at jeg får "lagerbilen" som er på vei på en båt som matcher min konfigurasjon? Ikke en bil som produseres nå og kommer om noen måneder på neste båt...
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

Leaf_2014

Jeg fikk beskjed om at hengerfeste kan konfigureres off menu enn så lenge ved henvendelse Tesla Skøyern.
Leaf 2014

Johan78

Hei! Har en Performance fra 2020 og vil ha hengerfeste (sykkelstativ). Har funnet et original hengerfeste på et opphuggeri. Det sitter på en bil fra 2017. Det har vel ikke skjedd noe endringer mellom 2017 og 2020 som gjør at hengerfestet ikke kan monteres på min bil? Alt av el og bolter er det samme?
Takknemlig for svar :-)
Rød TM3P - 2020
Austin Mini 850 - 1973
Ex. BMW i3
Ex. 911 - 997 C2S
Ex. MB C180 S204

E_S

Sitat fra: Johan78 på mandag 10. mai 2021, klokken 11:16
Hei! Har en Performance fra 2020 og vil ha hengerfeste (sykkelstativ). Har funnet et original hengerfeste på et opphuggeri. Det sitter på en bil fra 2017. Det har vel ikke skjedd noe endringer mellom 2017 og 2020 som gjør at hengerfestet ikke kan monteres på min bil? Alt av el og bolter er det samme?
Takknemlig for svar :-)

Model 3 fantes ikke i 2017. Men alle Model 3-fester går om hverandre, ja.
:)

Johan78

Sitat fra: E_S på mandag 10. mai 2021, klokken 11:34
Model 3 fantes ikke i 2017. Men alle Model 3-fester går om hverandre, ja.
Selvfølgelig gjorde den jo ikke det  :D. Tok det direkte fra opphuggeriets info, glemte å bruke eget hode  ;)
Takk for svar! Da skal min P få hengerfeste den med.
Rød TM3P - 2020
Austin Mini 850 - 1973
Ex. BMW i3
Ex. 911 - 997 C2S
Ex. MB C180 S204

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA