Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.4.18

Startet av Lynet, mandag 17. mai 2021, klokken 21:52

« forrige - neste »

sbjarnas

Etter at jeg oppgraderte til denne versjonen på min TM3 SR+ så fungerer ikke parkeringshjelp lenger, får feilmelding på skjermen.  Reboot hjalp ikke og har sjekket at alle sensorer er rene.   

Har booket tid på service (10 juni) men håper at dette er en SW bug som blir fikset raskt.

Motorwatt

Standard svar: Har du husket å ta en reset?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sbjarnas

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 20. mai 2021, klokken 15:45
Standard svar: Har du husket å ta en reset?
Ja.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TøddiVedder

Har gratis prøvetid på FSD utløpt?

model3pw

Om man ser på Teslsfi så er mer eller mindre «alle» nå på 2021.4.18 - vil tippe dette øker oddsene for at dette er siste v10 versjon og at v11 blir offentliggjort  som mange antar nå den 3 juni.

Motorwatt

Tvilsomt. 2021.4.18.1 ble akkurat sluppet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jazzwheel

Min 2020 Model S har blitt helt krise å kjøre med AP nå, den skrur seg av i absolutt alle tunneler. Til og med når jeg kjører under en større bro skrur den seg av - med full alarm som gjør passasjerer opprørt...

OhmPaPa

Sitat fra: jazzwheel på søndag 30. mai 2021, klokken 17:16
Min 2020 Model S har blitt helt krise å kjøre med AP nå, den skrur seg av i absolutt alle tunneler. Til og med når jeg kjører under en større bro skrur den seg av - med full alarm som gjør passasjerer opprørt...

Da ville jeg ha tatt kontakt med Tesla. Min 2017 TMX oppfører seg ikke slik.

model3pw

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 29. mai 2021, klokken 19:56
Tvilsomt. 2021.4.18.1 ble akkurat sluppet.


Vi får se om blir annonsert noe på livestream den 10 juni. Jeg tror fortsatt dette kan indikere at de ønsker overgang til v11 fra samme versjon hos alle  :)

THE

Sitat fra: model3pw på mandag 31. mai 2021, klokken 14:49
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 29. mai 2021, klokken 19:56
Tvilsomt. 2021.4.18.1 ble akkurat sluppet.


Vi får se om blir annonsert noe på livestream den 10 juni. Jeg tror fortsatt dette kan indikere at de ønsker overgang til v11 fra samme versjon hos alle  :)
Betyr det at v11 kommer bare til biler med MCU2? Jeg har inntrykk av at så godt som alle biler med MCU 1 fremdeles har sw-versjon: 2020.48.37.x.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jazzwheel

Sitat fra: OhmPaPa på søndag 30. mai 2021, klokken 17:21
Da ville jeg ha tatt kontakt med Tesla. Min 2017 TMX oppfører seg ikke slik.

Bestilte service jeg. I tillegg til autopilot kluss så har begge skjermene, uavhengig av SW versjon, gått i svart et tosifret antall ganger det siste halvåret. Det er vel god nok grunn til å be Tesla feilsøke.

TeddyT

Til dere som har oppgradert: Er denne oppdateringen så fryktelig ille?

Må man ha på automatiske fjernlys for å få på Autopilot, selv med en MCU2 Tesla S med FSD fra 2018?

Jeg har 2021.4.15, og tenkte å la være å installere denne på grunn av ryktene om at man må ha automatiske fjernlys for å få autopilot. Jeg hater automatiske fjernlys, da jeg opplever at jeg ikke får slått på fjernlysene når jeg f.eks. kjører inn i en kort men mørk tunell på dagtid. Samme gjelder kveldstid, veldig ofte nekter de å slå seg på når jeg vil ha dem på.

Har også lest om mange som får FCW (kollisjonsvarslinger) ved manuell kjøring, fordi de har byttet fra radar til kamerabasert deteksjon, og har inntrykk av at dette også gjelder gamle biler med radar?

Har ikke hatt bilen på WiFi, men den ble nå så ivrig at den lastet ned hele oppdateringen selv over 4G...
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

Mobileum

Dette gjelder vel kun 3/Y i USA som har fått fjernet radaren.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Kim-

Merket ikke noe særlig fra .15 til .18
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jazzwheel

#29
Sitat fra: jazzwheel på søndag 30. mai 2021, klokken 17:16
Min 2020 Model S har blitt helt krise å kjøre med AP nå, den skrur seg av i absolutt alle tunneler. Til og med når jeg kjører under en større bro skrur den seg av - med full alarm som gjør passasjerer opprørt...
Dette var min egen skyld da autopilot nå skrur seg av ved reduserte lysforhold hvis lys ikke står på eller er satt til auto. Litt rart og irriterende da det har virket fint i flere år. Jeg opplever også nå økt fantombremsing, også i godt dagslys og selv med lysene på.

Kjørte nettopp et par timer med helt strålende AP opplevelse og ikke en eneste fantombremsing. Det var godt, for det er slik jeg er vant til at den oppfører seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA