Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.4.18

Startet av Lynet, mandag 17. mai 2021, klokken 21:52

« forrige - neste »

Motorwatt

2021.4.18.2 er på vei inn nå.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MuskElBil

Ditto.
Intet nevneverdig i release notes for S og X ser det ut til.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

o.b.lix

4.18.2 slår på innvendig kamera i 3 og Y, men bare bugfix på S og X. Jeg merket ingen forskjell på vei til jobben i dag, etter å ha fått 4.18.2 i natt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Det eneste jeg har oppdaget er at den nå akselererer raskere på TACC og AP når farten skal justeres opp ved økning av en fartssone, og når den skal starte etter full stopp (køkjøring). Heldigvis. Følte meg som en sinke.... :)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 08. juni 2021, klokken 15:18
Heldigvis. Følte meg som en sinke.... :)
Det er lov å gasse selv (pedalen helt til høyre) Det har *bank i bordet* alltid fungert, uten unntak

Motorwatt

Kjører da ikke "tråbil"!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Det går tydeligvis MYE fortere, jeg føler at alle andre er sinker

Motorwatt

Så har vi det motsatte tilfellet: Inn i en fartssone på 40 fra 60 hvor 40-sonen er 100 m. lang. Da rekker den i beste fall 50 km/t når 40-sonen er over (55 km/t med lite regen). For å opptre lovlig må AP/TACC avbrytes. Prøvde det samme med et annet bilmerke, og da begynte nedbremsingen slik at man passerte 40-skiltet i riktig hastighet.

Eller nå man aktiverer TACC/AP under fartsgrense, så skal den alltid først droppe hastigheten med 3-4 km/t før den begynner å akselerere. Superirriterende! Jada, bruk watt-pedalen. Ikke denne gutten, nei!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Syns vår har droppa farten lenge. Har det blitt verre? Men det varierer fra gang til gang, syns den responderer bedre når man slipper pedalen brått. Irriterende uansett.

RuneW

Er det bare jeg som synes at bremsing før avkjøring fra motorvei har blitt litt dårligere i de siste versjonene? Er nok et par-tre mnd siden jeg la merke til det første gangen.

Hvis jeg ligger i 120  (i 110-sone) så trapper bilen ned slik 120->110->100 med ganske merkbare "trinn" og ganske lenge før avkjøring.

Kona filmet en avkjøring og bilen er nede i 95-ish før den begynner å blinke. Skulle ønske de klarte å fa den til å blinke litt tidligere enn 1 sekund før bilen tar av veien...  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=DjIofeXVLZw
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Jeg bruker NoA sjelden selv om jeg kjører mye på E18. Men av og til gjør jeg det nærmest for moro skyld. Siste gang var faktisk i dag tidlig, men merket ingen endring som jeg la spesielt merke til. Mulig en 3/S/X-sak.

IMO så er NoA egentlig helt unødvendig i Norge, og spesielt på veier man frekventerer ofte. Da gjør man jobben enkelt, og minst like bra selv. Men i store trafikkmaskiner i ukjente byer nede i Europa er det absolutt kjekt å ha.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jazzwheel

Jeg er stort sett veldig fornøyd med autopilot og bruker det omtrent hele tiden. Opplever noe fantombremsing, men har i hovedsak god tillitt til det som skjer. Her om dagen kjørte jeg et stykke i 90km/t (farstgrense) like etter solnedgang. Da opplevde jeg at er dyr løp over veien kun centimeter fra bilen, uten at AP registrerte noe som helst, og kjørte bestemt videre i 90km/t. Vet ikke om jeg egentlig hadde forventet annet, men det finnes nok av videoer på nett som viser hvor fantastisk AP er til å unngå hindre i veibanen, så det var en tankevekker. Du kan ikke vise dette vedlegget.

ladov

Sheet!!

Skremmende, samtidig er jeg usikker på hvordan bilen 'skulle' reagert. Kanskje dette egentlig er noe som skulle blitt håndtert av 'obstacle aviodance', som i det minste i teorien er alltid på?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Muffinman

Med så små avstander og den hastigheten er det nok ikke mye man kunne gjort for å begrense skadeomfanget dessverre. Om bilen hadde oppfattet det og det dyret hadde vært 1-2 meter lenger til venstre ville det bare vært tid til å bremse i hundredeler av et sekund, og det ville neppe utgjort noen forskjell.

ok67

Opp til 2021.4.21.3 frå 2021.4.18.11 i går, "This release contains minor bug fixes and improvements."
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA