Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil #2, isofix fram?

Startet av Morten80, søndag 23. mai 2021, klokken 17:56

« forrige - neste »

Morten80

Vi har Tesla X i dag, GTX bestilt og kommer i høst.
Frua skal ha egen liten elbil med ca 15-20 rekkevidde. Hun er bare 1,53cm høy, så hun er litt avhengig av høyde justering på setet.
I tillegg har vi begrenset parkeringsplass, så vi ser etter en mindre bil for å ha plass til begge 2.

Vi har sett på BMW i3, Renault Zoe, VW UP.
BMW har jeg personlig lyst på, men synes det ser knotete ut med barnesete om man ikke har mulighet for rotasjon ved inn/ut. La merke til at Zoe har isofix i framsetet, noen som har sett flere biler med dette? Men ble litt overrasket da jeg ikke var klar over at lading på Zoe ikke var like lett om man ikke hadde det nye 400V strøm nettet. Isåfall hadde Zoe vært førstevalget så langt.

Er det noen merker vi har glemt, noe dere anbefaler og har kommentarer til?
2022 ID.4 GTX (Est. utlevering november)
2018 Tesla Model X 100D 6 seter

elektrolars

Leaf 2018 har isofix foran. Flere som klager på sittekomfort/-posisjon (manglende lårstøtte og lengdejustering av ratt tror jeg), men virker som det er mest et problem for de høye. For en på 170 cm er det ingen problemer.

Tibia

Fungerer helt fint med bakovervendt barnesete i i3, og til fremoverlente er den helt super. Om ikke annet til barne blir så store at de vil åpne dørene selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA