Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Volvo On Call (iOS)

Startet av Fastlane83, fredag 07. mai 2021, klokken 17:43

« forrige - neste »

Fastlane83

Må det gjøres noe for å aktivisere bilen i appen? Har lagt til bil osv, men får ikke opp batteristatus. I tillegg sa selger under overtagelse av bil at forvarming ikke fungerer, men det skulle ordnes ila høsten. Mulig han mente programmering av avreisetid via app. Kommer det flere funksjoner etterhvert?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

oivindg

Sitat fra: Fastlane83 på fredag 07. mai 2021, klokken 17:43
Må det gjøres noe for å aktivisere bilen i appen?
Ingen av elbilfunksjonene er tilgjengelige ennå. Kommer funksjoner utover høsten og vinteren.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

erlend_oyen

Hei

VOC støtte er under ut rulling, du kan få nødvendig oppgradering til bilen på verksted nå, men Volvo anbefaler å vente på OTA som skal rulles ut i puljer i løpet av mai.
om man følger med i facebook gruppa til XC40 PE er VOC funksjonene ikke 100% stabil.

info skriv fra Volvo som kom den:
30.04

Kjære Volvo-kunde

Vi vet at mange har ventet på å kunne ta i bruk Volvo on Call, og vi ønsker nå å informere om at applikasjonen snart er på vei ut i det norske markedet. Programvaren som inneholder Volvo on Call vil sendes til din XC40 Recharge Pure Electric P8, via OTA (over-the-air), slik at du ikke trenger å besøke en forhandler for å få aktivert Volvo on Call.

Som ved tidligere OTA-oppdateringer, vil også denne løsningen bli sendt ut puljevis til norske kunder. Det betyr at ikke alle vil motta den nye programvaren med Volvo on Call på samme tidspunkt, men at den vil rulles ut bolkvis i ukene etter lansering. Vi forventer at Volvo on Call blir tilgjengelig for norske kunder via OTA i løpet av mai. Du vil motta en e-post fra oss når det nærmer seg klargjøring for akkurat din bil, slik at du er forberedt. Dersom vi ser at noen av bilene må inn til forhandler for å motta denne oppdateringen, vil de som eventuelt blir berørt få beskjed om dette.

Om du allerede har avtalt service hos din Volvo-forhandler i nær fremtid, vil det være mulig å innstallere løsningen via verkstedenes egne systemer. Noen kunder har allerede gjort dette. Til alle andre anbefaler vi at man venter til appen er klar og tilgjengelig via OTA-oppdateringen, slik at vi kan overvåke prosessen nøye og følge opp dere kunder underveis dersom det skulle bli nødvendig. Etter den offisielle lanseringen, vil det bli lagt ut informasjon på våre nettsider om hvordan man kobler appen mot bilen, slik at man enkelt kan ta i bruk de nye funksjonalitetene.

Vi gjør oppmerksom på at Volvo on Call-versjonen som enkelte kunder allerede har fått installert på verksted kan være ustabil, ettersom det fortsatt gjøres små justeringer frem til den endelige OTA-lanseringen. Vi understreker derfor igjen vår anbefaling om å vente til den nye programvaren med Volvo on Call blir sendt til din bil via OTA.

Volvo har 2 sider for informasjon om oppgraderinger, har stilt dem spørsmål om begge vil holdes oppdatert eller om den vil bli faset ut.

den "gamle", ikke oppdatert:

https://www.volvocars.com/no/own/programvareoppdateringer-til-xc40-recharge-pure-electric

oppdatert:
https://www.volvocars.com/no/support/software-release-notes/xc40-recharge-pure-electric/2020w37


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA