Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Får kun ladet på CircleK

Startet av oivindu, lørdag 15. mai 2021, klokken 22:17

« forrige - neste »

oivindu

Var på første testtur med XC40'en i dag. Startet med å lade opp til 80% på CircleK Moheim i Porsgrunn. Kjørte nordover forbi Oslo og peilet meg inn på Mer Kløfta v/Burger King. Fikk feilmelding. Byttet lader, samme sak. Ringte brukerstøtte og de prøvde mange forskjellige triks til ingen nytte. De sa at laderen ikke klarte å kommunisere med bilen.  Dro videre til en annen ladestasjon fra Mer. Samme feil. Dro til CircleK ved Gardermoen. Fungerye fint på den laderen. Satte kursen hjemover. Stoppet på en Fortum-lader på Hvittingfoss. Samme feil som ved Mer-laderen... Så hva kan det være....? Kontakter Volvo over helgen, for dette er ikke bra. Forteller mer når noe nytt kommer.

oivindg

Har du fått ladet på Mer og Fortum tidligere?
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindu

Bilen er helt ny og jeg har bare ladet hjemme og på Circle K før i går.
I dag testet jeg noen lokale Mer-ladere (50 kW) og da gikk ladingen greit. Men Mer-laderne på jobben (USN, Kjølnes ring 56, Porsgrunn) fungerte ikke. Det er 22kW ladere.
Er veldig i villrede hvordan jeg skal tolke disse varierende resultatene. Bilen er firmabil som kona bruker i jobben og hun har blitt veldig bekymret for hvordan dette skal gå over til Vestlandet...

Skorpo

Eg er ingen ekspert, men frå 22 kw- ladaren går vi vel ikkje ut meir enn 11 kW?

oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindg

Sitat fra: Skorpo på søndag 16. mai 2021, klokken 19:32
Eg er ingen ekspert, men frå 22 kw- ladaren går vi vel ikkje ut meir enn 11 kW?
Stemmer det, men den skal jo lade likevel.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindu

Ok da tror jeg at bilen kan friskmeldes. Nå fant vi ut at det er sannsynligivs leasingselskapet som har vært trege og også unnlatt å registrere ladebrikkene kona mi har fått utdelt. Mer-brikken fungerer nå på alle ladestasjoner. Fortum-brikka fungerer fortsatt ikke og da vi ringte kundeservice fikk vi vite at den brikken ikke fantes i systemet deres...! Jaha! Så da er det bare å kontakte leasingselskapet å høre hva som har skjedd her. Er uansett veldig lettet over at det ikke er bilen som er årsaken til feilene.

Takk for oppmerksomheten! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA