Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Får kun ladet på CircleK  (Lest 1087 ganger)

oivindu

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Får kun ladet på CircleK
« på: Lørdag 15. Mai 2021, klokken 22:17 »
Var på første testtur med XC40'en i dag. Startet med å lade opp til 80% på CircleK Moheim i Porsgrunn. Kjørte nordover forbi Oslo og peilet meg inn på Mer Kløfta v/Burger King. Fikk feilmelding. Byttet lader, samme sak. Ringte brukerstøtte og de prøvde mange forskjellige triks til ingen nytte. De sa at laderen ikke klarte å kommunisere med bilen.  Dro videre til en annen ladestasjon fra Mer. Samme feil. Dro til CircleK ved Gardermoen. Fungerye fint på den laderen. Satte kursen hjemover. Stoppet på en Fortum-lader på Hvittingfoss. Samme feil som ved Mer-laderen... Så hva kan det være....? Kontakter Volvo over helgen, for dette er ikke bra. Forteller mer når noe nytt kommer.

oivindg

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Får kun ladet på CircleK
« Svar #1 på: ſøndag 16. Mai 2021, klokken 15:03 »
Har du fått ladet på Mer og Fortum tidligere?
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindu

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: ſøndag 16. Mai 2021, klokken 18:29 »
Bilen er helt ny og jeg har bare ladet hjemme og på Circle K før i går.
I dag testet jeg noen lokale Mer-ladere (50 kW) og da gikk ladingen greit. Men Mer-laderne på jobben (USN, Kjølnes ring 56, Porsgrunn) fungerte ikke. Det er 22kW ladere.
Er veldig i villrede hvordan jeg skal tolke disse varierende resultatene. Bilen er firmabil som kona bruker i jobben og hun har blitt veldig bekymret for hvordan dette skal gå over til Vestlandet...

Skorpo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: ſøndag 16. Mai 2021, klokken 19:32 »
Eg er ingen ekspert, men frå 22 kw- ladaren går vi vel ikkje ut meir enn 11 kW?

oivindg

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: ſøndag 16. Mai 2021, klokken 19:33 »
Sikkert noe Volvo kan ordne.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindg

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: ſøndag 16. Mai 2021, klokken 19:34 »
Eg er ingen ekspert, men frå 22 kw- ladaren går vi vel ikkje ut meir enn 11 kW?
Stemmer det, men den skal jo lade likevel.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

oivindu

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 på: Tirsdag 18. Mai 2021, klokken 21:04 »
Ok da tror jeg at bilen kan friskmeldes. Nå fant vi ut at det er sannsynligivs leasingselskapet som har vært trege og også unnlatt å registrere ladebrikkene kona mi har fått utdelt. Mer-brikken fungerer nå på alle ladestasjoner. Fortum-brikka fungerer fortsatt ikke og da vi ringte kundeservice fikk vi vite at den brikken ikke fantes i systemet deres...! Jaha! Så da er det bare å kontakte leasingselskapet å høre hva som har skjedd her. Er uansett veldig lettet over at det ikke er bilen som er årsaken til feilene.

Takk for oppmerksomheten! :)