Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Head Up Display id.4 vs Enyaq

Startet av LMOR, fredag 14. mai 2021, klokken 17:29

« forrige - neste »

LMOR

Har noen av dere testet begge?
Jeg har ikke fått testet den på id.4, bare på Enyaq.

1. Er id.4 lik eller bedre?
2. AR var på Enyaq "feil" plassert. De horisontale linjene traff ikke bilen foran. Hadde kanskje fungert bedre hvis jeg var lavere, men det var ikke mulig å "løfte" bilde mer enn det allerede stod på. Virker nesten som projeksjonen er "montert" i feil vinkel ift glasset?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

igniztion

Jeg synes "alignmenten" stemmer bedre i ID.4, men har kun testet Enyaq i 5 minutter. Opplevde ikke problemene du sikter til i noen av dem, men jeg er av helt "normal" størrelse (182cm).

Selve systemet virker å være helt identisk, men den kan selvsakt være forskjell i vinkel både på projeksjon og frontrute.

ID.4 er forøvrig den første bilen jeg har hatt der jeg ikke har setet på laveste nivå, så det bør fungere fint for de med høydeutfordringer også.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

LMOR

Flott, blir spennende å se. Det fungerte ikke i det hele tatt på Enyaq test bilen.
Så veldig rart ut.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA