Jeg regner med at Škoda sin ladekladd er identisk med den på Audi e-tron (og VW ID.x), da det bare ser ut til å være forskjellig logo. (Forbehold: Jeg har bare sett Audi sin, de andre bare på bilde). I den utbyttbare enden er det en 11-polet kontakt, hvor noen av de seks polene rundt pinnen i midten nok brukes for å fortelle hva som er plugget i. Schuko-enden tror jeg også har en temperatursensor; den har i alle fall en ekstra pinne av de seks i bruk.
På Audi sin kladd kan en velge mellom 50%/100% strømtrekk, riktignok begrenset ut fra minimum standardisert strøm på type-2 (6 A), og maksimal strøm den tilbyr på Schuko (8 A). Med de forskjellige endene blir da ladeeffekten (fra vegg, noe lavere inn på batteri etter ladetap):
- Schuko
- 50% - 6 A - 1,4 kW
- 100% - 8 A - 1,8 kW
- 32 A blå CEE
- 50% - 16 A - 3,7 kW
- 100% - 32 A - 7,4 kW
- 16 A rød CEE
- 50% - 8 A - 5,5 kW
- 100% - 16 A - 11 kW
- 16 A blå CEE har jeg ikke sett tilbudt noen steder, men ville gitt som under (litt uventet om denne ikke finnes, da denne kontakttypen er vanlig f.eks. på campingplasser)
- 50% - 8 A - 1,8 kW
- 100% - 16 A - 3,7 kW
PS: CEE-støpsler passer bare i kontakter med tilsvarende tillatt strømstyrke. Du kan f.eks. ikke plugge 32 A blå CEE som følger med i en 16 A kontakt.