Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

WiFi og hotspot

Startet av JohnMartin, fredag 30. april 2021, klokken 15:58

« forrige - neste »

JohnMartin

Spurte selger i dag om bilen støtter vanlig sim kort, men fikk da beskjed om at det kun var eSIM.

Tenkte egentlig å putte i ett data-sim sånn at familien kunne bruke abonnement mitt når vi er ute å kjører.

Når jeg registrerte bilen i appen, så fikk jeg opp at bilen kommer med 10 års abonnement og 3 års abonnement. Husker ikke hva det forskjellige var, men inkl kart oppdateringer og styring via app.

Vil tro det ikke følger med noe data abonnement, så da er det vel ikke mulig med hotspot fra bilen direkte?
Leser i manualen at bilen kan koble seg til en telefon og så opprette ett eget WiFi for andre.
Ser ikke helt poenget i det, men..

Noen som kjenner til noe mer ang dette systemet?

unik42

Sikkert det samme som i andre VAG. Du kan kjøpe datapakker som du igjen kan bruke til nettradio og WIFI Hotspot i bilen.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

JohnMartin

Ah, akkurat.
Hva er prisen for disse pakkene da?
Sikkert ikke billig kan jeg tenke meg..

hELgenen

Kjøp deg tvilling kort og en billig android telefon og skru på internetdeling.
Trolig mye billigere i lengden

oarnoe

Sitat fra: JohnMartin på fredag 30. april 2021, klokken 15:58


Når jeg registrerte bilen i appen, så fikk jeg opp at bilen kommer med 10 års abonnement og 3 års abonnement. Husker ikke hva det forskjellige var, men inkl kart oppdateringer og styring via app.


Noen som kjenner til noe mer ang dette systemet?

Her er fra websiden til Skoda:
Digitale tjenester levert av ŠKODA AUTO  - ŠKODA CONNECT
Du kjøper utelukkende den nødvendige fastvare for å kunne bruke ŠKODA Connect-tjenester i en ønsket ŠKODA bil.
Gratis oppstartsperiode levert av ŠKODA AUTO a.s.:
iV Remote Services (fjerntilgang) – 10 år
Care Connect: Proaktive tjenester – 10 år
Care Connect: Remote Access (fjerntilgang) – 3 år
Infotainment Online – 3 år
E-Call – 10 år
Du kan lese mer om ŠKODA Connect-tjenetene og deres fordeler på siden med listen over tilgjengelighet

Bruk av ŠKODA Connect tjenestene krever at du inngår en separat avtale med ŠKODA AUTO, a.s. via internett. Etter at du har fått utlevert bilen, har du 90 dager på å registrere bilen via webportalen eller via mobilappen, slik at du kan dra fordel av tjenestene i en så lang periode som mulig. Nødanropstjenesten er aktivert ved levering og krever ingen registrering.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Trovi


JohnMartin

Sitat fra: Trovi på lørdag 01. mai 2021, klokken 06:53
https://skoda.cubictelecom.com/en/faq

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Wow.. Det var priser du..  ???

Dumt det ikke er strøm i midt konsollen, så kunne man hatt en mobil liggende der..

TrygveL

Det er vel like enkelt å bare skru på wifi hotspot på din egen telefon å legge den på den trådløse laderen. Du skal jo ikke bruke den når du kjører uansett. Så kan barna i baksetet tappe så mye data de vil.

JohnMartin

Sitat fra: TrygveL på lørdag 01. mai 2021, klokken 09:27
Det er vel like enkelt å bare skru på wifi hotspot på din egen telefon å legge den på den trådløse laderen. Du skal jo ikke bruke den når du kjører uansett. Så kan barna i baksetet tappe så mye data de vil.

Det er jo fullt mulig, men når man er bortreist på jobb 2~3 uker i slengen, så hjelper det ikke så mye  ;)

Skal nok klare å finne en løsning. Blir ofte bare mer tungvint eller dyrere enn man hadde sett for seg :)

yurgh

Jeg bruker en gammal Android-telefon som jeg hadde liggende i en skuff. Har puttet i data-tvilling-sim og lar den ligge på ladeplaten.

StianHH

Telenor f. eks tilbyr jo eSIM. Kan man ikke registrere et Telenor abonnement på bilens eSIM?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA