Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Status hurtigladerne på E6 mellom Oslo og Lillehammer

Startet av gbzdoc, tirsdag 26. juni 2012, klokken 23:23

« forrige - neste »

gbzdoc

Er det noen som har oppdatert drift-info på hurtigalderne på Minnesund, Hamar og Lillehammer? Noen som har brukt de i det siste?

Skal oppover til Skei/Gålå på fredag kveld om er litt avhengig av strøm på veien... ;-)

Trond Arve

Tenker å lade på Lillehammer søndag, formidle gjerne status om du er innom.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

gbzdoc

Ja, skal opp på fredag og ned igjen på søndag. Kan oppdatere status etter turen opp. :)

Men håper noen har brukt de siste uka, med positivt resultat. Hvis ikke kan turen bli litt lang... ;-)

gbzdoc

Så lang alt vel, Minnesund (45,- for 15 min.) og Hamar er testet (gratis). :-)

Lillehammer neste stopp...

gbzdoc

Og der var Lillehammer også testa. Alt vel her også, betaler med vanlig Visa.

15,- for 15 min. Akkurat hva jeg mener set burde koste...

Synd den skal opp til 44,- pr. 15 min. fra 1. august. :(

Trond Arve

Sitat fra: gbzdoc på fredag 29. juni 2012, klokken 21:25
Og der var Lillehammer også testa. Alt vel her også, betaler med vanlig Visa.

Glimrende. Satser på at den virker på søndag også. Takk for rapport, god tur videre!
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

jkirkebo

Sitat fra: gbzdoc på fredag 29. juni 2012, klokken 21:25
Og der var Lillehammer også testa. Alt vel her også, betaler med vanlig Visa.

15,- for 15 min. Akkurat hva jeg mener set burde koste...

Synd den skal opp til 44,- pr. 15 min. fra 1. august. :(

Uffda. Heldigvis trenger jeg bare 15 min på Lillehammer om jeg fullader på Hamar. Om det blir betaling på Hamar også er det verre stilt, da blir det dyrt med elbil til hytta. Blir 6 kroner pr. kWh den gjengse hurtigladeprisen fremover (30kW i snitt blir 7,5kWh på 15 min for kr. ~45,-) kjøper jeg nok en Tesla Model S 85kWh etterhvert isteden og holder meg til treglading.

Men var det bare mulighet til å velge 15 minutter eller kunne du velge f.eks 30 minutter ? Jeg hater disse korte tidsintervallene som gjør at man i praksis må stå og passe på laderen om man trenger å lade i f.eks 45-60 minutter. Jeg vil helst handle og spise mens bilen lader, ikke stå og restarte en hurtiglader :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Vel fremme på Gålå med 30km og to streker igjen på batteriet.

Mye regn og drittvær hele veien, kjørte i Eco hele veien og varmen på auto/19 grader. Ladet 15 min på Minnesund, 18 min på Hamar og 30 min på Lillehammer. Hadde 44, 37 og 30% igjen på batteriet før ladingene. Hadde 80, 80 og 98% etter ladingene. Lå i eller over fartsgrensen hele veien, med unntak av 100 sonen. Der holdt jeg stort sett 90 og holdt følge med tungtansporten. ;)

På Lillehammer kan man kun kjøpe 15 min av gangen, så startet den på nytt en gang. Da var den på 75%. Endte på 98%. Det merkelige er at bilen da viste 10 av 12 streker på batteriet, men det tok lang tid før første streken ble borte etter at jeg begynte å kjøre.

(Satte i gang laderen en gang ekstra på Hamar, men stoppet den etter 3 min. bare for å få den fra 71% til 80%)

Returen blir på søndag, men da helt hjem til Ski. :)

jagarock

kjørte oppover fra oslo til vinstra selv nå på fredag, det gikk helt fint.
30min på minnesund, 15min på hamar og 15min på lillehammer, endte opp på vinstra med 21km igjen på guesso, 2 streker var det vel.

var litt småskeptisk en stund på laderen på lillehammer siden det tok så lang tid før den starta.
virker som den bootes igang etter du har betalt, og det tar litt tid. så jeg sto der med store øyne og bare håpa at den ikke skulle bugge :S
men det gikk bra, tok vel 1 minutt før den begynte å lade.
Information Research & Analytics @ Smashup Media

gbzdoc

Ja, på Lillehammer ser det ut til at de har løst betalingsløsningen med et "hack" slik at den skrus helt av. Dermed må den bootes opp... Ser jo ut som den kjører Windows OS med musepeker og det hele. Ikke rart den bruker litt tid på oppstarten. ;-)

jkirkebo

Sitat fra: gbzdoc på søndag 01. juli 2012, klokken 11:27
Ja, på Lillehammer ser det ut til at de har løst betalingsløsningen med et "hack" slik at den skrus helt av. Dermed må den bootes opp... Ser jo ut som den kjører Windows OS med musepeker og det hele. Ikke rart den bruker litt tid på oppstarten. ;-)

Dette er faktisk en god ting ;)

Disse SGTE laderne har jo hengt seg med feilmeldinger støtt og stadig, og det har ikke vært mulig for bruker å resette den. Om den nå automatisk resettes hver gang man betaler er den kanskje mer pålitelig ?

Men om den er gåen så får man kanskje betalt men ikke ladet  ???
Best å sjekke CHAdeMO-kontakten først ihvertfall....
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jagarock

kjørte ned til oslo igjen fra vinstra idag. en tur på 27mil.
http://goo.gl/maps/qFrh

starta på 100%, lada 15minutter på lillehammer, hamar og minnesund, så 45min totalt.
målet var å kjøre hele veien uten å tenke på forbruk, så hadde på AC hele veien og kjørte som jeg pleier, alltid i drive (100-120 typisk cruisefart stortsett overalt på E6 med mindre det er hindringer, og 130-140 når 100sonene kommer)

det gikk fint, helt til det var 4 mil igjen til majorstua. da var jeg nede på 2 streker. så da la jeg cruisecontrollen nøyaktig på fartsgrensa resten av veien.
0 streker igjen når jeg parkerte og --- tre streker på guessometer, så det var vel like før den omtalte krabbemodusen slo inn.

hadde vel gått greit om jeg hadde lada 10 minutter ekstra ved en av hurtigladerne.
Information Research & Analytics @ Smashup Media

mariowing

Sitat fra: jagarock på tirsdag 03. juli 2012, klokken 22:58
kjørte ned til oslo igjen fra vinstra idag. en tur på 27mil.
http://goo.gl/maps/qFrh
hadde vel gått greit om jeg hadde lada 10 minutter ekstra ved en av hurtigladerne.

Eller holdt deg i fartsgrensen  :P
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA