Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste

Startet av Tskab, torsdag 13. mai 2021, klokken 16:00

« forrige - neste »

Tskab

Har noen av dere bestilt bilen med hengerfeste? Prisen er litt stiv, 14900kr
for avtagbar. Spørsmålet er om man kan ettermontere et annet sted til en billigere penge?

Limodriver

Hengerfestet er trolig produsert av en frittstående leverandør f.eks Westfalia. Bare en finner ut hvilken produsent det er så kan en kjøpe tilhengerfeste på f.eks ebay og få det ettermontert.

Min erfaring er at det skal mye til for at en må betale mer enn kr 5000 for hengerfestet løst dersom en ikke kjøper det i Norge. Jeg vil tro autodoc, autodeler, eurodel osv selger hengerfester relativt snart. Dersom en kan vente et par måneder vil jeg tro det er en del å spare på dette, men importør vil nok prøve å vanskeliggjøre informasjon om produsent og type så lenge som mulig for å beskytte egen fortjeneste.

Tskab

Sitat fra: Limodriver på fredag 14. mai 2021, klokken 14:58
Hengerfestet er trolig produsert av en frittstående leverandør f.eks Westfalia. Bare en finner ut hvilken produsent det er så kan en kjøpe tilhengerfeste på f.eks ebay og få det ettermontert.

Min erfaring er at det skal mye til for at en må betale mer enn kr 5000 for hengerfestet løst dersom en ikke kjøper det i Norge. Jeg vil tro autodoc, autodeler, eurodel osv selger hengerfester relativt snart. Dersom en kan vente et par måneder vil jeg tro det er en del å spare på dette, men importør vil nok prøve å vanskeliggjøre informasjon om produsent og type så lenge som mulig for å beskytte egen fortjeneste.

Takk for utfyllende svar! Vi syntes prisen var litt stiv. Vi spurte forhandler idag og han mente at det ikke var slik at man kunne montere hengerfeste til 3000kr et annet sted. 15k var inkl. det å klargjøre bilen for å kunne montere selve hengerfestet. Han sa at vi ikke trengte å bestemme oss nå så vi har signert kontrakt så får vi se hva vi gjør 😊

vinterdekk

Så lenge dere har forsikring på at det ikke krever forbereding fra fabrikk er det uproblematisk å utsette. Er jo gjerne slik at man har litt bedre råd noen måneder etter når man har kommet forbi egenkapital utlegget ved bilkjøpet, med mindre man lånefinansierer hele kjøpet.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Tskab

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 15. mai 2021, klokken 11:13
Så lenge dere har forsikring på at det ikke krever forbereding fra fabrikk er det uproblematisk å utsette. Er jo gjerne slik at man har litt bedre råd noen måneder etter når man har kommet forbi egenkapital utlegget ved bilkjøpet, med mindre man lånefinansierer hele kjøpet.

Nei jeg skjønte det slik på forhandler at alt ble gjort i Norge og ikke i fabrikken. Det haster ikke med å få hengerfeste med en gang, men han sa at dersom man kjøper det med bilen så det er jo noe å tenke på hvis man ikke orker å ta sjansen på å finne det billigere et annet sted.

Limodriver

Jeg fikk forståelse fra forhandler at det ikke blir mulig med svingbart tilhengerfeste på EV6, kun avtagbart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA