Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Da har jeg bestilt!

Startet av PMV, onsdag 12. mai 2021, klokken 21:22

« forrige - neste »

E-Rolf

Jeg bestilte 19. mai og fikk estimert leveringstid mellom uke 41 og senest uke 48. Så da kan det se ut som det har kommet mange bestillinger i løpet av våren. Jeg bestilte quattro-varianten, business pluss, mmi pro, matrix-lys. Oppdaget til min skuffelse at det ikke var skiluke som standard, så da måtte en også bestille sportsseter for å få mulighet til å bestille 40:20:40 bakseterygg. Fordyret bilen med ca 10.000.- Havnet på 647.000 med vinterhjul og levering

PMV

Hei, E-Rolf!


Kjedelig at du må vente så lenge. Jeg hadde i kontrakten "estimert uke 30, senest uke 33" og fikk en e-post i dag om at det blir nok uke 33 (dog ikke bekreftet fra fabrikken).

Ja, virker som at det kan være mange bestillinger. Eller batterimangel eller tilsvarende 😱

Sitat fra: E-Rolf på tirsdag 25. mai 2021, klokken 13:04
Jeg bestilte 19. mai og fikk estimert leveringstid mellom uke 41 og senest uke 48. Så da kan det se ut som det har kommet mange bestillinger i løpet av våren. Jeg bestilte quattro-varianten, business pluss, mmi pro, matrix-lys. Oppdaget til min skuffelse at det ikke var skiluke som standard, så da måtte en også bestille sportsseter for å få mulighet til å bestille 40:20:40 bakseterygg. Fordyret bilen med ca 10.000.- Havnet på 647.000 med vinterhjul og levering
2022 Q4 50

carlings

Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 21:07
Sitat fra: atrus på søndag 16. mai 2021, klokken 20:52
Prøvekjørte id4 for et par dager siden. Hovedinntrykket er at den er «kul» på utsiden, men innsiden er langt fra imponerende for en bil til en halv million. Venter i spenning på q4. Har fått tilbud på både id4 og q4. Om q4 viser seg å være det bildene viser, er jeg villig til å bla opp tjue tusen mer for et adskillig bedre interiør.

Forøvrig har Motor en sammenligning av de tre ulike bilen

https://motor.no/elbil/q4-blir-80000-dyrere-enn-sosknene-enyaq-og-id4/196864

20 tusen var da småpenger - jeg kom til 150k mer for q4 gitt samme ustyrsgrad.
Men velger du mindre utstyr og KUN fokuserer på interiør - så er nok avstanden mindre enn 150k ja.

Jeg har forsøkt å sammenlikne moderat utstyrsnivå, med ryggekamera, keyless, metallic, varmepumpe, carplay og adaptive cruise, men uten filholder eller AR eller integrerte kart.

Avstanden blir mindre enn 150k da, men det er umulig å spekke en lik Q4 til bare 20.000 mer. Det går bare ikke — selv hvis du kjører en helt ribba ID4 må du legge på mye utstyr på Q4 for å matche den.

Jeg havner på 60k påslag fra Id4 med utstyrsnivået jeg beskrev over, som jeg tenker er et minimum. Skal begge få elektriske skinnseter med minne blir forskjellen cirka 90k. Med mer utstyr drar Q4 enda mer ifra, slik du også påpeker.

OlaM

Sitat fra: PMV på mandag 17. mai 2021, klokken 09:09
Hvorfor ikke Enyaq:
...
- for mye pianolakk

Har ikke sittet i Q4, men det virker som den har vel så mye pianolakk som Enyaq med skinn, hvis ikke mer. Hvis du velger noe annet enn suite eller eco suite på Enyaq så er det enda mindre pianolakk.
'21 3LR

PMV

Pianolakk er ved "girkassen" og ved døråpningen på innsiden. Og det var det. Altså inngår i begrepet "mindre pianolakk".
2022 Q4 50

OlaM

Sitat fra: PMV på lørdag 05. juni 2021, klokken 19:41
Pianolakk er ved "girkassen" og ved døråpningen på innsiden. Og det var det. Altså inngår i begrepet "mindre pianolakk".

https://www.youtube.com/watch?v=8MqxQpmghPM

+ på rattkontrollene, ved ventilene og ved infotainment skjermen. Enyaq uten skinn har mye mindre, Enyaq med skinn har ca samme.
'21 3LR

Ledam

Jeg synes at det ble mye å sette seg inn i ved å gå gjennom konfiguratoren. Er det noe "må ha" utstyr som mangler i modell 50 Quatro til 484 tusen eller må man ha noen av pakkene? Ryggekamera og en form for navigasjon er vel standard på alle biler i dag? Ellers kan jeg klare meg med det meste av nymotens utstyr som piper og tuter hele tiden.

   

Daniel_0007

Sitat fra: Ledam på søndag 20. juni 2021, klokken 21:15
Jeg synes at det ble mye å sette seg inn i ved å gå gjennom konfiguratoren. Er det noe "må ha" utstyr som mangler i modell 50 Quatro til 484 tusen eller må man ha noen av pakkene? Ryggekamera og en form for navigasjon er vel standard på alle biler i dag? Ellers kan jeg klare meg med det meste av nymotens utstyr som piper og tuter hele tiden.



Må jo opp på business for å få ryggekamera ihvertfall samt en form for navigasjon hva mer man trenger jeg vet jeg ikke.
Model 3 2019 LR Rwd

carlings

Det er ganske mye som ikke inngår ja, bl.a. varmepumpe og led mattix og skinnseter og skiluke etc etc.

Anbefaler å gå igjennom noen utstyrstråder.

Erdetmulig

#24
Meget spesielt. En Q4 etron spekket mot en fullspekket ID4 er mer enn 150.000 dyrere. Veldig mye penger for utseende og litt skinn. Sammenligner også mot en fullspekket BMW I4 med 544 hk til omtrent samme pris. Noe over 700.000. Hadde jeg hatt penger ville det blitt BMW uten tvil. Syns Audi priser seg totalt ut.

hELgenen

Enig at prisen på en godt spekket Q4 er helt bak mål sammenlignet med en del konkurrenter. Det ender nok med at mange bestiller Rema 1000 varianten med manuelle seter. Helt uaktuelt for egen del,så i4 og forsåvidt iX3 anser jeg som mye,mye bedre kjøp.

Chimp

Ix3 og q4 kan du sammenlikne, men i4 er en sedan...

Erdetmulig


Chimp

#28
Hvis jeg tenker godt kjøp ift pris tenker jeg i4 ja. Enig i det. Hadde ikke engang sett på i4 fordi den ikke har vært aktuell ift størrelse (og derfor mente de ikke var sammenliknbare) men når jeg nå tok en titt må jeg si jeg ble fristet til å inngå kompromisser. Her får man en latterlig god bil, mye utstyr og rå kraft bare man dropper 100liter og litt høyde i bagasjerommet... Kanskje bikkja vil ligge i baksetet istedet :)

Q4 droppet jeg pga det som dere sier blir vanskelig å argumentere mot prisforskjellen hos id4 gtx og enyaq, selv for en Audi-manm er det vanskelig å svelge.

Stikkkontakt

Sitat fra: Chimp på fredag 23. juli 2021, klokken 22:39
Ix3 og q4 kan du sammenlikne, men i4 er en sedan...

Jeg vil ikke karakterisere i4 som en sedan. Med den store bakluken er den å regne som en kombikupe. På linje med Model S. Borti utlandet kalles det liftback. For meg var den store bakluken 100% utslagsgivende for kjøp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA