Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mulig å få satt inn større batteripakke?

Startet av Smudsm, onsdag 12. mai 2021, klokken 14:55

« forrige - neste »

Smudsm

Hei.

Har i dag en TMS2014, 60kwh.
Har problemer med HV batteriet, mulig det må byttes. Hvis så - er det mulig å få satt inn et større batteri?
Hvis noen har erfaringer eller kunnskap om dette setter jeg stor pris på at dere deler!

Motorwatt

Er du heldig så har kanskje ikke Tesla flere 60kWh batterier igjen. Da er neste steg 75kWh. Fingers crossed.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Gruber Motors hevdet for ca en måned siden at Tesla har sagt at de i fremtiden vil tilby 90kwh oppgraderings batterier. Hva «i fremtiden» er og om utsagnet i det hele tatt er å stole på er uklart.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Truls Antonsen

Er ikke 60 batteriet ett 75 batteri egentlig som er SW-låst?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Muffinman

Bare i en kort periode. De første årene var hadde 60-bilene faktisk 60-batteri.

Motorwatt

Sitat fra: Smudsm på onsdag 12. mai 2021, klokken 14:55
Hei.

Har i dag en TMS2014, 60kwh.
Har problemer med HV batteriet, mulig det må byttes. Hvis så - er det mulig å få satt inn et større batteri?
Hvis noen har erfaringer eller kunnskap om dette setter jeg stor pris på at dere deler!
Du får byttet på garanti, eller?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Smudsm

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 13. mai 2021, klokken 07:54
Sitat fra: Smudsm på onsdag 12. mai 2021, klokken 14:55
Hei.

Har i dag en TMS2014, 60kwh.
Har problemer med HV batteriet, mulig det må byttes. Hvis så - er det mulig å få satt inn et større batteri?
Hvis noen har erfaringer eller kunnskap om dette setter jeg stor pris på at dere deler!
Du får byttet på garanti, eller?

Fikk byttet på garanti ja. Merker at jeg har fått noen ekstra KM, så godt fornøyd. Håper det nye (brukte, overhalte) batteriet også varer i 7 år!

Fikk dog ikke bytte til noe større batteri desverre.

sjokomelk

Har du sjekket på merkelappen på selve batteripakken at du ikke har fått en softwarelåst 75-pakke?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA