Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

WE connect app

Startet av perimec, onsdag 12. mai 2021, klokken 11:14

« forrige - neste »

Sid Spoiler

Fikk følgende svar, første del fungerte, håpe det ikke blir nødvendig å gjøre ofte.

"Vennligst følg stegene nedenfor i denne rekkefølgen.

* Tilbakestill infotainmentsystemet til din ID.4 til fabrikkinnstillingene.
* Slett We Connect ID applikasjonen fra smarttelefonen din.
* Start smarttelefonen på nytt.
* Last ned We Connect ID på nytt.
* Legg til kjøretøyet igjen.

Hvis det ikke løser problemet, trenger vi:

* Smarttelefonmodell og dens operativsystemversjon
* Versjonen av We Connect ID applikasjonen
* Skjermbilde av feilmelding
* Nøyaktig tidsspunkt av feilen
* Et bilde av LED-lampen ved siden av SOS-knappen
* Programvareversjon av infotainment-systemet" ditt
"I don't always overtake slow drivers, but when I do, I always turn my head to see if they look as stupid as they drive."

daktari

Ved å sende klage rett fra appen kan man få med noen av dataene automatisk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ELvin2022

I innstillinger i weconnect appen kan man skru på: Opptimalisert batteribruk, mer energi til å betjene bilen via  app ved hjelp av høyenergibatteri (påvirker rekkevidde).  Noen som vet hva dette er?

Paasan

Sitat fra: Sid Spoiler på lørdag 03. juli 2021, klokken 20:00
Fikk følgende svar, første del fungerte, håpe det ikke blir nødvendig å gjøre ofte.

"Vennligst følg stegene nedenfor i denne rekkefølgen.

* Tilbakestill infotainmentsystemet til din ID.4 til fabrikkinnstillingene.
* Slett We Connect ID applikasjonen fra smarttelefonen din.
* Start smarttelefonen på nytt.
* Last ned We Connect ID på nytt.
* Legg til kjøretøyet igjen.

Hvis det ikke løser problemet, trenger vi:

* Smarttelefonmodell og dens operativsystemversjon
* Versjonen av We Connect ID applikasjonen
* Skjermbilde av feilmelding
* Nøyaktig tidsspunkt av feilen
* Et bilde av LED-lampen ved siden av SOS-knappen
* Programvareversjon av infotainment-systemet" ditt

Får prøve dette. Sendte inn melding via appen, fikk et litt mindre inngripende svar som ikke fungerte.. Takk.

daktari

Mest sannsynlig er reset av bil og slette app meningsløst. Det som er viktig er det nødanropslyset. Det lyser rødt når bilens kommunikasjonsmodul er nede. Den må da bootes om.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Paasan

Sitat fra: daktari på søndag 19. juni 2022, klokken 17:21
Mest sannsynlig er reset av bil og slette app meningsløst. Det som er viktig er det nødanropslyset. Det lyser rødt når bilens kommunikasjonsmodul er nede. Den må da bootes om.

Det lyser i mitt tilfelle grønt..

Dette har som du nevner iallefall ikke noe med appen å gjøre.

MinID

Sitat fra: Paasan på søndag 19. juni 2022, klokken 22:43
Sitat fra: daktari på søndag 19. juni 2022, klokken 17:21
Mest sannsynlig er reset av bil og slette app meningsløst. Det som er viktig er det nødanropslyset. Det lyser rødt når bilens kommunikasjonsmodul er nede. Den må da bootes om.

Det lyser i mitt tilfelle grønt..

Dette har som du nevner iallefall ikke noe med appen å gjøre.

Har skjedd 2 ti 3 ganger i løpet av et år. Alltid kommet tilbake av seg selv. Men har tatt fra noen timer til opptil 3 dager. Har aldri dratt ut sikring. Avvent så ordner det seg.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Paasan

Da tok jeg sikringen, og så var vi online igjen😊

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA