Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Keyless entry ladeluke etter 93h6

Startet av Johannes Gjessing, tirsdag 11. mai 2021, klokken 19:40

« forrige - neste »

Johannes Gjessing

Har fått ny innsats til ladeporten med "kampanje" 93h6. Fikk ny "innmat" og ny knapp med ladekabeltegn på. Etter dette verkstedbesøket har keyless entry på ladelukeknappen forsvunnet. Tidligere kunne jeg gå bort til låst bil med nøkkel i lommen, og avbryte lading samt løse ut ladekabelen. Hadde ikke aktivert funksjonen for å frigjøre ladekabel ved fullt batteri. Nå har jeg tilsynelatende mistet muligheten til å løse ut kabelen med låst bil under pågående lading. Har kontaktet Møller, og de mener at det aldri har vært noen keyless entry-funksjon på ladeknappen, og hadde selvsagt aldri hørt om problemet. Noen andre med samme erfaring?

Doppler

Jeg kommenterte dette på min nye E-tron 50 2021. I følge manualen skulle det være tilstrekkelig å ha Advanced Key i nærheten av ladeluken (les lommen) når man trykker på utløserknappen for å frigjøre kabelen. Dette fikk jeg ikke til å fungere. I stedet ble jeg instruert til å "ta rundt dørhåndtaket" for å åpne bilen, for så å trykke på utløserknappen. Dette fungerer fint, men jeg syntes slik det er forklart i manualen ville fungert enda bedre.
2021, E-tron 50 SB S-line, Lev. uke 12/21.

janbanan

Har du forsøkt å løse ut kabelen når ladingen er avsluttet?
Jeg får heller ikke løst ut kabel, uten å låse opp bilen, og lading er aktiv.

Derimot så har jeg løst ut kabel når lading er avsluttet, uten å låse opp bilen først.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Urbs72

Jeg har E-Tron 55 2021, funker fint hos meg at åpne ladeluke eller avbryte lading med nøkkel i lommen. Uten å først ta i håndtaket.

Johannes Gjessing

Takk for tilbakemeldinger! Da får møller minde lese seg litt opp til neste gang jeg ringer  :o

elektro

Har en 2019 jeg da, men har egentlig ikke blitt helt klok på dette. Har inntrykk av at det fungerer noen ganger, andre ganger ikke.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA