Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruktbil til 40+40km pendling på motorvei 110km/t?

Startet av EW-86, søndag 16. mai 2021, klokken 21:42

« forrige - neste »

Wisd0m

Hadde kjøpt Ioniq i det prisområdet. Ikke uten grunn at hegnar.no omtalte bilen som OBOS-Tesla 😉 Den har standard dekk, rimelig forsikring og et godt utprøvd merke og er ekstemt effektiv.

Carl Anton Stenling

#16
Enig i at Ioniq høres ut som et godt valg ut fra informasjonen som foreligger. Den oppfører seg godt på motorvei - spesielt ved høy fart. Eneste minuset ved vår Ioniq 2019-modell er at setene kanskje er litt harde, men for fire mil er det uproblematisk.

Ved daglig pendling såpass langt og i stor fart ville jeg styrt unna biler som primært er designet for andre bruksområder. Man bør tenke over at bilen skal være stabil ved unnamanøver i høy hastighet og tåle en del sidevind uten å vingle.

Jeg vet at det er flere som bruker i3 for lignende pendling, men min erfaring er at Ioniq har mer stabile kjøreegenskaper i høy fart. Når det gjelder førerkomfort har nok i3 hakket bedre løsninger enn Ioniq.

Man skal forøvrig være obs på at 2019 og tidligere utgaver av Ioniq ikke har app for forvarming.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA