Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Trådløs CarPlay adapter

Startet av LMOR, tirsdag 11. mai 2021, klokken 14:42

« forrige - neste »

LMOR

Noen som har testet ut dette på EQC varianten som selges nå?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Toalmar

Sitat fra: LMOR på tirsdag 11. mai 2021, klokken 14:42
Noen som har testet ut dette på EQC varianten som selges nå?
Link til adapter eller bilde hadde vært greit her  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HuPer

Kunne godt tenkt meg trådløst adapter.  Ingen som har noe å anbefale?  Jeg antar at den må kobles via USB-C kontakten (som jeg har i midtkonsollen)?  Mange biler støtter CarPlay.  Rart ikke Mercedes gjør det som standard utstyr.  Håper noen kan dele litt erfaringer rundt dette.

LMOR

Nå valgte jeg å kjøpe en annen bil, men det finnes flere adapter å velge mellom, men jeg har lest at disse ikke fungerte på de nyeste, men at de kanskje skulle fixe det.
Så derfor mitt spørsmål. Basert på responsen er det nok ikke så mange som kjøper EQC som er så opptatt av dette. Men for meg så trekker det mye ned at en selger en premium bil uten trådløst CarPlay i 2021.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

jevel

Jeg har testet Carlinkit sin første adapter og denne funket ikke i det hele tatt. Bilen gav bare beskjed om at utstyret ikke var støttet. Har også lest i gruppa på Facebook at noen hadde testet den adapteren Thansen selger og at de slet med denne.

Har også lest at andre har fått til løsninger som virker, uten at jeg vet hva de har brukt.

HuPer

Jeg ligger i gropa for trådløst adapter når noen har fått tak i et som virker.   Inntil videre bruker jeg kabel. Nør jeg bruker Apple car play, meldinger, så blir meldingene kun lest opp.  Er det også mulig å lese meldingene på skjermen?  En innstilling jeg ikke har fått med meg?

RJK

Dette er vel en sikkerhetsinnstilling. Når bilen ikke er i park, så skal du ikke lese meldinger. Derfor blir den lest høyt for deg, så du kan holde blikket der det skal være, på veien...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

HuPer

Ingen som har noe nytt om trådløst adapter som fungerer? 
Jeg benytter Bluetooth og iPhone koblet til bilen.  Når jeg får meldinger så leses disse opp på engelsk.  Er det noen som vet om det er en eller annen innstilling som tillater endring av språk?  Jeg har ikke funnet ut av det.....

Toalmar

AAWireless sitt skal visstnok fungere. dette i følge en salgannonser på finn.no
Vil ikke legge ut noen annonse her uten å ha fått tillatelse, men søk opp EQC på torget så burde det være løst

her er hjemmesiden til leverandøren i hvertfall
https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Sitat fra: HuPer på torsdag 09. september 2021, klokken 18:15
Ingen som har noe nytt om trådløst adapter som fungerer? 
Jeg benytter Bluetooth og iPhone koblet til bilen.  Når jeg får meldinger så leses disse opp på engelsk.  Er det noen som vet om det er en eller annen innstilling som tillater endring av språk?  Jeg har ikke funnet ut av det.....

Du har Siri på norsk? Min iPhone leser meldinger på norsk uten at jeg har gjort noe spesielt for at det skal skje.

Drew Hager

Sitat fra: HuPer på torsdag 09. september 2021, klokken 18:15Ingen som har noe nytt om trådløst adapter som fungerer? 
Jeg benytter Bluetooth og iPhone koblet til bilen.  Når jeg får meldinger så leses disse opp på engelsk.  Er det noen som vet om det er en eller annen innstilling som tillater endring av språk?  Jeg har ikke funnet ut av det.....
Innstillinger-Mer-System-språk og inndata

jevel

Ble lei av å vente så bestilte meg en CarlinKit 5.0 2 air.

Smalt rett opp som den skulle.

Tar litt lenger tid å få opp CarPlay fra kaldstart og merker noe mer lag i betjeningen via skjerm men stort sett fornøyd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA