Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-traveller

Startet av hobbybonden, lørdag 07. november 2020, klokken 21:45

« forrige - neste »

hobbybonden

Regner med det er meg som har blingset her, finner ikke noe underforum for E-traveller som jeg snublet over etter å ha lett etter elbil med 7+ seter..

Prismessig ser den ut til å legge seg mellom Euniq og Mercedes eqv.

Skulle ifølge diverse artikler jeg fant leveres i september/oktober, men det er lite på websidene til Peugeot om tyder på at den er veldig nært forestående..?

RJK

Samme bilen kalles og e-spacetourer i citroen-versjon, og hos Opel/Vauxhall går den under Zafira-E Life...

E-Spacetourer
https://elbilforum.no/index.php?topic=52912.0

Zafira-E Life
https://elbilforum.no/index.php?topic=53135.0

I varebilversjon leveres den og som Toyota ProAce Verso Electric
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hobbybonden

Sitat fra: RJK på lørdag 07. november 2020, klokken 21:59
Samme bilen kalles og e-spacetourer i citroen-versjon, og hos Opel/Vauxhall går den under Zafira-E Life...

Ah - takk!

Mistenkte at det måtte ha vært noe jeg ikke har fått med meg. Demrer jo nå at det er dette tre/fir-kløveret som samarbeider.

Likevel litt overrasket over at det ikke er større engasjement rundt disse variantene som kan frakte mer enn gjennomsnittsfamilien :)

Daniel_0007

Sitat fra: hobbybonden på mandag 09. november 2020, klokken 14:48
Sitat fra: RJK på lørdag 07. november 2020, klokken 21:59
Samme bilen kalles og e-spacetourer i citroen-versjon, og hos Opel/Vauxhall går den under Zafira-E Life...

Ah - takk!

Mistenkte at det måtte ha vært noe jeg ikke har fått med meg. Demrer jo nå at det er dette tre/fir-kløveret som samarbeider.

Likevel litt overrasket over at det ikke er større engasjement rundt disse variantene som kan frakte mer enn gjennomsnittsfamilien :)

Er nok fordi rekkevidden er for dårlig, eqv har vel dobbelt så stort batteri samt bedre interiør.
Model 3 2019 LR Rwd

RJK

Grunnbatteriet er bare 50 kWh, men den er det nok få som velger. Derimot er det versjonen med 75 kWh (50+25) som jeg tror har langt mere appell til de som trenger å reise litt lengre. Og vil nok gjette at man etterhvert ser 100 kWh (50+50) som en opsjon.


EQV kommer "bare" i en versjon når det gjelder batteristørrelse, nemlig 100 kWh. Da får den 378 km rekkevidde etter WLTP, mot trillingenes/firlingenes rekkevidde på 330 km (og 250 km på 50 kWh-batteriet).


EQV kan dog ikke trekke tilhenger, mens disse kan trekke 1000 kg i tillegg til det som går inni bilen...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Jarv!s

Må si jeg synes denne var MEGET fin innvendig!
Synd den ikke hadde noe større batteri.. da hadde jeg kjøpt umiddelbart!

Dinside har laget en liten reportasje samt video --> https://dinside.dagbladet.no/motor/elbil-for-storfamilien/73286976

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Daniel_0007

Syns er rart at de går for halogen lys istedenfor led men de sparer vel noen kr på det
Uansett tipper mange kommer til å feste led bar
Syns 75kwh batteri er nok for de fleste spesielt når den lader såpass kjapt, ulempen er nok at den er tørst spesielt på vinterstid
Model 3 2019 LR Rwd

kaiat

Bi-xenon er tilgjengelig som ekstrautstyr.

Daniel_0007

Sitat fra: kaiat på fredag 22. januar 2021, klokken 09:40
Bi-xenon er tilgjengelig som ekstrautstyr.

Fortsatt xenon, trodde xenon var noe som på vei ut, var vel populært på 90 og 2000 tallet.
LED matrix er vesentlig bedre enn xenon og bi xenon
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA