Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og erfaringer av delingsnett eller grind.

Startet av esas, søndag 09. mai 2021, klokken 15:41

« forrige - neste »

esas

Noen som har fått bil med delingsnett?

Kunne tenkt meg å se noen bilder etter jeg leste dette:
Sitat fra: Tafsern på mandag 03. mai 2021, klokken 18:17
Sitat fra: sindreisen på mandag 03. mai 2021, klokken 16:07
Dette kan jo være relevant for noen å vite: Originalt delingsnett mellom bagasjerom og baksete er kun mulig å bruke hvis bilen er bestilt med dette. Fester monteres ved produksjon av bilen. Lastegitter/grind bruker visstnok ikke disse festene, og det kan derfor brukes på biler som er produsert uten delenett.

For vår del er det relevant info fordi vi ikke finner et bur som er stort nok til vår hund uten å være i veien for skiluke, og derfor vurderer grind. Bruk av skiluka sammenfaller jo som regel med at bikkja skal være med :)

En annen ting...som ikke er så "simply clever", er at delingsnettet går ned over 50 % av skiluka 🤨

Har dere den alltid oppe. Kan den rulles sammen uten at man må pakke den ned? Er det noen plass å oppbevare den om man pakker den sammen?

Hvor stram/tett er den på sidene? Kan den hindre f.eks en hund fra å hoppe over til baksetene?

Om noen gidder å ta bilde av hvordan dette ser ut hadde jeg blitt veldig glad.

Er det noen som har funnet en løsning med grind i stedet? Tenker spesielt på oss med hund. Gjerne bilder. ;)

steffone

#1
I følge tilbehørskatalogen (har ikke lenken tilgjengelig nå), så er det mulig å bestille et fast metallgitter. Kan vanskelig tro noen bikkjer kommer seg forbi det. Har ikke forhørt meg om prisen på dette.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

esas

Sitat fra: steffone på søndag 09. mai 2021, klokken 15:57
I følge tilbehørskatalogen (har ikke lenken tilgjengelig nå), så er det mulig å bestille et fast metallgitter. Kan vanskelig tro noen bikkjer kommer seg forbi det. Har ikke forhørt meg om prisen på dette.

Se der ja!

Kan ikke huske at det var tilgjengelig når jeg bestillte i september. Kanskje lurere med denne enn delingsnettet. Noen som har den som kan si noe om den er enkel å ta ned de gangene man legger ned setene og trenger all bagesjeromsplassen?

Her er lenka til katalogen:
https://www.skoda-auto.no/_doc/190fd4d3-4218-4a6e-a6d2-0d17d1d5f41d

Hvorfor kunne de ikke hatt typen som du drar opp fra den samme enheten som bagasjegardina trekkes ut fra som mange andre biler?  ::)
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

esas

Finner ikke pris på skillegitteret noen plass. Noen som vet?

Leaftekna2018

Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Tafsern

Sitat fra: Leaftekna2018 på mandag 10. mai 2021, klokken 11:27
Delingsnett Enyaq

Det er bakfra som er interessant i denne situasjonen. Og den er festet/strammet til to kroker nederst...og dekker dermed over halvparten av bakseteryggen (inklusive deler av skiluka).

Vurderer en elbil

Sitat fra: esas på søndag 09. mai 2021, klokken 16:15
Kanskje lurere med denne enn delingsnettet.
Her er lenka til katalogen:
https://www.skoda-auto.no/_doc/190fd4d3-4218-4a6e-a6d2-0d17d1d5f41d
Denne så fin ut, tenker jeg. Kan fint brukes som delingsnett for de som har glemt å bestille det, da delingsnett må ha fester i taket. Blir spennende å se hvordan dette gitteret er festet.
Fossilbil

#8
Vedlagt bilde av hvordan delingsnett er festet. Jeg syns det ser litt upraktisk ut, med manuell stroppestramming..
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

Leaftekna2018

Ser jo helt molbo ut..
Er betraktelig bedre i en suberb 2014 Mod som jeg har i dag, så denne løsningen synes jeg er helt ut🤣
Tar jo plass i bagasjen også
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Sitat fra: Leaftekna2018 på onsdag 12. mai 2021, klokken 12:54
Ser jo helt molbo ut..
Er betraktelig bedre i en suberb 2014 Mod som jeg har i dag, så denne løsningen synes jeg er helt ut🤣
Tar jo plass i bagasjen også

Ja, ikke veldig "simply clever" det der.. Hadde nok foretrukket noe som dette fra BMW og sikkert flere andre..

Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

Leaftekna2018

Sitat fra: Lø på onsdag 12. mai 2021, klokken 14:00
Sitat fra: Leaftekna2018 på onsdag 12. mai 2021, klokken 12:54
Ser jo helt molbo ut..
Er betraktelig bedre i en suberb 2014 Mod som jeg har i dag, så denne løsningen synes jeg er helt ut🤣
Tar jo plass i bagasjen også

Ja, ikke "simply clever" dette.. Hadde nok foretrukket noe som dette fra BMW..

Sammye type løsning i suberb..mye bedre
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Arigoz

Er det noen som har fått bilen og som har delingsnettet som kan bekrefte at det faktisk er slik som vist på bildet over her? Det er en helt håpløs løsning i så fall, og gjør at jeg glatt bytter i bestillingen min til å ha gitteret i stedet... Ikke kan du bruke skiluka med det montert, men du kan heller ikke bruke "trekket" over bagasjen heller.

Tafsern

Sitat fra: Arigoz på onsdag 26. mai 2021, klokken 12:45
Er det noen som har fått bilen og som har delingsnettet som kan bekrefte at det faktisk er slik som vist på bildet over her? Det er en helt håpløs løsning i så fall, og gjør at jeg glatt bytter i bestillingen min til å ha gitteret i stedet... Ikke kan du bruke skiluka med det montert, men du kan heller ikke bruke "trekket" over bagasjen heller.

Det er akkurat sånn det er. Du mister 60% av skiluka. Men påstanden din om at bagasjeromstildekningen ikke kan brukes er direkte feil. Det kan den uansett.

Trovi

This looks like more "permanent" option than the net, but it didn't block the ski-hatch...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA