Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke mulig med personlig nøkkel!

Startet av JohnMartin, tirsdag 08. juni 2021, klokken 20:40

« forrige - neste »

JohnMartin

Til vår store skuffelse, så har jeg oppdaget at selv om bilen kommer med flere nøkler og keyless, så er det ikke mulig å programmere personlige nøkler/innstillinger!

Det er ganske stor høydeforskjell på meg og fruen og vi har i alle år hatt bil med personlig nøkkel, sånn at setet justerer seg når man låser opp og får personlige innstillinger justert automatisk(radio, varme etc...)
Har nå funnet ut at dette ikke er mulig på Enyaq!!

Måtte gi opp å finne noe selv, så jeg tok kontakt med selger, etter nesten en uke så måtte han også gi opp.
Han kunne heller ikke finne at Enyaq har slik mulighet.
Det var en stor strek i regninga for oss.
Har jo hatt dette på alle mine tidligere biler.

Trodde virkelig slik funksjon var standard på dagens biler med keyless....  >:(

Tafsern


Bigdrago

Lagre innstillingene på setet da? Er vel 4 moduser man kan lagre der på venstre side av førersetet.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Rosstopher

Mange biler har "Easy entry" e.l., hvor setet går bakover og rattet går fremover når man stopper bilen. Hvis bilen har en slik innstilling så løser det i hvertfall problemet med at det er trangt å sette seg inn etter at kona har kjørt bilen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

mak2307

Selgeren sa ifra når jeg hentet bil at du kan lagre 2 forskjellig profiler (sete) og at speil osv følger med. Jeg har den komfortsettepakke plus.

SitatKomfortsetepakke:
Oppvarmede, elektrisk justerbare utvendige speil med minnefunksjon, innstignings
Elektrisk førersete med minne, manuell justering av passasjersete
Elektrisk justering av korsryggstøtte på førersiden
2021 ENYAQ iV80 Sportline

TrygveL

Når jeg åpner døren etter at kona har vert ute å kjørt med sin nøkkel, så tar setet å går bakover. Men er ikke sikker på om det går i min setepossisjon eller bare generelt bakover for å gjøre innsteg enklere.

Tafsern

Sitat fra: TrygveL på fredag 11. juni 2021, klokken 09:16
Når jeg åpner døren etter at kona har vert ute å kjørt med sin nøkkel, så tar setet å går bakover. Men er ikke sikker på om det går i min setepossisjon eller bare generelt bakover for å gjøre innsteg enklere.

Det er korrekt. Den justerer seg for innsteg.

JohnMartin

Hvordan gjør man at setet kjører bakover?
Fruen har setet ganske langt frem, så jeg sliter med å sette meg uten å kjøre setet bakover.
Hadde jo hjulpet mye om det skjedde automatisk.
Jeg har også komfortsettepakke plus.

Sitat fra: mak2307 på onsdag 09. juni 2021, klokken 09:52
Selgeren sa ifra når jeg hentet bil at du kan lagre 2 forskjellig profiler (sete) og at speil osv følger med. Jeg har den komfortsettepakke plus.

SitatKomfortsetepakke:
Oppvarmede, elektrisk justerbare utvendige speil med minnefunksjon, innstignings
Elektrisk førersete med minne, manuell justering av passasjersete
Elektrisk justering av korsryggstøtte på førersiden

Har du fått det til å fungere med 2 profiler da?

JohnMartin

Svar fra kundeservice:

Vedrørende din henvendelse. Det stemmer at Enyaq ikke har funksjon for å personalisere nøkkelen til bilen, som med Superb og Kodiaq.
Det er ikke bestemt om og når det vil være tilgjengelig for Enyaq i fremtiden.

Vi takker for din henvendelse og ønsker deg en fin dag!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA