Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

170kw ladehastighet? OTA-updates?

Startet av Chimp, lørdag 08. mai 2021, klokken 08:18

« forrige - neste »

Trond.m

Aktiv kjøring har vel også vist seg å ha begrenset effekt på temperaturen, med mindre vi snakker og ekstrem belastning. Jeg har ikke opplevd å få mer enn 46 kW inn på id.4 på ionity etter nesten 20 mil kjøring og SOC rundt 60 %. Det er ganske skuffende, så aktiv batterivarme som kan aktiveres før lading må nok til. Vi får bare håpe de lager en løsning som gjør at man kan unngå oppvarming. På EQC gjøres det ved å fjerne destinasjon til ladepunkt.

nybil321

Det er nok bare å belage seg på å bli skuffet. Audi påstår de er premium, premium som i at de kan ta bedre betalt for fire ringer og et annet utseende. Tesla er ikke en konkurrent som indirekte kan tolkes til at mottoet Vorsprung durch Technik henger i en tynn tråd om det bare dreier seg om fossilmotorer.

https://rrb74aeifhooipdfzir4dtrrru-ac5fdsxevxq4s5y-insideevs-de.translate.goog/news/504236/vw-id3-id4-170kw-ladeleistung/amp/

Moeller speaks of a charging option, which suggests that the increase to 170 kW will not be free.

https://www.tv2.no/a/13938056/

– I appreciate what Tesla did – they encouraged development. We learned something from them – and they learned something from us. However, Tesla is not our competitor and is targeting the large segments. We are a premium brand. Our competitors are BMW and Mercedes, says Duesmann.

Dog porche, men de er tett knyttet til audi i premium segmentet (dette dreier seg om ppe plattformen til audi/porche)

https://www.motor1.com/news/504248/porsche-over-the-air-updates/

"We don't plan to really go with many, many updates like on a smartphone. It's not a smartphone: it's a car that you have to drive safely. In my eyes, we won't see these [updates] as frequently as you have it on a phone."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA