Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Områdevisning/360 grader

Startet av calefranco, fredag 07. mai 2021, klokken 21:41

« forrige - neste »

Chimp

Hvis du har signert kontrakt for en stund tilbake vil det stå 360kamera i denne, og da leveres ikke bilen uten. Dvs at hvis leveranseproblemene er så store som de sier, vil bilen bli forsinket inntil det er på plass. Med mindre de har en liten batch som er tilstrekkelig til å levere noen biler i uke30/31 (hvis du var typ først ut), antar jeg at du får bil i desember selvom selger sier han tror den kommer i august.
Du vil ihvertfall ikke få levert bil uten 360 kamera når du har bestilt dette, da er det bare å nekte å ta imot.

AndreW

Ikke så lett å lese fra ordrebekreftelse faktisk da det er definert mange pakker og ikke enkeltkomponenter. Feks Komfortpakke, Klima/Vinterpakke, Assistentpakke Pro etc.

Er ganske sikker på at 360kamera lå i assistentpakke pro da vi bestilte, men kommer ikke frem som egen varelinje/produkt på ordrebekreftelse (bare pakkene som nevnt ovenfor).

gal

Ja, i prislista jeg lasta ned den 27.april så er 360 kamera med assistentsystempakke pro. Men på ordrebekreftelsen så står bare navnet på pakken uten spesifisering. Legger ved bilde fra den gamle prislista om det er til hjelp for noen.

AndreW

Sitat fra: gal på tirsdag 01. juni 2021, klokken 15:02
Ja, i prislista jeg lasta ned den 27.april så er 360 kamera med assistentsystempakke pro. Men på ordrebekreftelsen så står bare navnet på pakken uten spesifisering. Legger ved bilde fra den gamle prislista om det er til hjelp for noen.

Flott, denne kan komme til hjelp hvis det skulle være noen diskusjon. Tusen takk!

Tror ikke det blir noe problem for med å avbestille bilen selv om den er satt i produksjon etter siste samtale med selger hos Møller. Men har enda ikke fått det skriftlig...

leholtet

Slik jeg har forstått det så er dette et softwareproblem, og at for de som har kjøpt assistenpakke pro/advanced får aktivert 360 etterhvert.

Trond.m

#20
Fikk ikke det inntrykket da jeg snakket med en selger nylig og spurte hvorfor omgivelseskamera ikke kunne bestilles. Leveringsproblemer fra fabrikk var forklaringen. Gliste arrogant og sa at det var helt uproblematisk, for kundene sto jo  i kø for å kjøpe likevel. Men har både solgt og tatt betalt for det, så må de jo gi en erstatning hvis de ikke kan oppfylle kontrakten. Men Audi ser det kanskje annerledes... kundene må jo være takknemlige for å få kjøpe en Audi 🥺

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på onsdag 14. juli 2021, klokken 03:22
... kundene må jo være takknemlige for å få kjøpe en Audi 🥺

Mitt inntrykk også. Audi er vel eneste "premium" merke som kan leveres med mindre utstyr enn en Toyota Auris har standard. Det å få kjøre med en ribbet bil med ringene i fronten er litt som å løpe rundt med en plastpose fra Louis Vuitton. Jeg tror Audi ødelegger for seg selv på sikt ved å selge ribbede versjoner...

Daniel_0007

Sitat fra: hELgenen på onsdag 14. juli 2021, klokken 08:51
Sitat fra: Trond.m på onsdag 14. juli 2021, klokken 03:22
... kundene må jo være takknemlige for å få kjøpe en Audi 🥺

Mitt inntrykk også. Audi er vel eneste "premium" merke som kan leveres med mindre utstyr enn en Toyota Auris har standard. Det å få kjøre med en ribbet bil med ringene i fronten er litt som å løpe rundt med en plastpose fra Louis Vuitton. Jeg tror Audi ødelegger for seg selv på sikt ved å selge ribbede versjoner...

Ja det viktigste er jo å vise naboen at man kjører med ringer i fronten, han ser ikke hva slags utstyr man har på bilen  ;D
Model 3 2019 LR Rwd

Trond.m

Vel, i utgangspunktet synes jeg det er greit å kjøpe en bil med høy kva,itet med moderat utstyr. Folk er tross alt forskjellige og har ulike behov. Men områdevisning/360 grader er utstyr som jeg forventer er tilgjengelig på en premiumbil mot pristillegg. Rart at VAG gruppen lot VW kundene få dette på Id.4 GTX. Men nå vet vi jo faktisk ikke ennå om det blir levert...foreløpig står det bare i beskrivelsen og det gjorde det visst hos Audi også ;)

hELgenen

Kom på en ting som kan få smilet til ventende Audi kunder til å blekne litt..

Det er nemlig slik at enkelte aktører har begynt å parallell importere Audi nå - de kommer rett fra lager i Tyskland visstnok. Har selv sett dem på finn.no - de prises godt under de norske for å si det slik.

Vil tro flere norske kunder vil føle seg en del snytt dersom de får bilen sin senere og ser at de dumpes Tyske biler inn i markedet her.  Forskjellen er visstnok at varmepumpe ikke følger med - men verdien av varmepumpe har jo konsernet selv sagt ikke er all verden og til og med gitt ut penger i kompensasjon til kunder som har kjøpt med i Norge på f.eks VW.  Hadde jeg hatt en norsk Q4 i vente og fikk beskjed om at bilen ble f.eks X måneder forsinket samtidig som en kanskje får et skred av Tyske Q4 inn i Norge - vel da hadde jeg ikke vært en like blid Audi/Møller kunde for å si det slik.

PMV

Hei,


Jeg ser det godt på mitt eksempel (bil til 700 000 kr.). Kan fås til 650 000 kr. Dette er i tillegg Edition One, dog uten vinterhjul. Anser differansen til å ligge på ca. 70 000 kr. Usikker dog hvor mye forlengelsen av garantien koster.


Sitat fra: hELgenen på onsdag 14. juli 2021, klokken 09:52
Kom på en ting som kan få smilet til ventende Audi kunder til å blekne litt..

Det er nemlig slik at enkelte aktører har begynt å parallell importere Audi nå - de kommer rett fra lager i Tyskland visstnok. Har selv sett dem på finn.no - de prises godt under de norske for å si det slik.

Vil tro flere norske kunder vil føle seg en del snytt dersom de får bilen sin senere og ser at de dumpes Tyske biler inn i markedet her.  Forskjellen er visstnok at varmepumpe ikke følger med - men verdien av varmepumpe har jo konsernet selv sagt ikke er all verden og til og med gitt ut penger i kompensasjon til kunder som har kjøpt med i Norge på f.eks VW.  Hadde jeg hatt en norsk Q4 i vente og fikk beskjed om at bilen ble f.eks X måneder forsinket samtidig som en kanskje får et skred av Tyske Q4 inn i Norge - vel da hadde jeg ikke vært en like blid Audi/Møller kunde for å si det slik.
2022 Q4 50

Electric cars in Norway

#26
Sitat fra: hELgenen på onsdag 14. juli 2021, klokken 09:52
Kom på en ting som kan få smilet til ventende Audi kunder til å blekne litt..

Det er nemlig slik at enkelte aktører har begynt å parallell importere Audi nå - de kommer rett fra lager i Tyskland visstnok. Har selv sett dem på finn.no - de prises godt under de norske for å si det slik.

Vil tro flere norske kunder vil føle seg en del snytt dersom de får bilen sin senere og ser at de dumpes Tyske biler inn i markedet her. 

Ja vi visste jo at denne hodepinen ville komme.

Skjer med flere bilmerker...
Mye tjent på  ID.4 også hører jeg....fra 340' mens 407' i Norge...

Les denne fra august i fjor:

https://dinside.dagbladet.no/motor/frykter-bruktbilboom/72753966

nybil321

Først av alt så er q4 prisen i Norge veldig høy, dog er det de mest utstyrte som tar helt av.

Fakta ang subsidier i tyskland er moms redusert fra 19 til 16% (legges ofte på sluttprisen) og cashback på:
Bil under 40 000 eur - 9000 eur
Bil 40 000 eur - 60 000 eur - 7500 eur
Over 60 000 eur - 0 eur

Bonusen kan fås en gang etter det jeg forstår. Og virker designet til å nulle ut momsen (eg 16% av 40 000 er 6 400)

Slik jeg ser det skaper det vel bare et større skille mellom inngangspris til premium og vanlig.

Kan du vente et år får du nok en q4 til samme pris som i dag med ca alt utstyr gjetter jeg på, men slik har det vel alltid vært? Id.3 og kanskje id.4 faller vel mer i gruppen.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA