Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Områdevisning/360 grader

Startet av calefranco, fredag 07. mai 2021, klokken 21:41

« forrige - neste »

calefranco

 Er selv veldig usikker på hva jeg skal gjøre, og er interessert i å se hva andre i samme båt har bestemt seg for.

nybil321

Dette var eneste grunn tiø at jeg endte i biz plus. løsningen ble å ribbe bilen for en del utstyr som sikkert gjør det lettere å selge den til en lavere pris

Chimp

Det var forsåvidt et av salgsargumentene jeg brukte ovenfor meg selv for å endre bil til q4. Så falt det bort, så ble jeg i tvil igjen...

Til forrige taler, jeg tenkte i samme baner, men i biz plus får du jo med mmi, sonos, hengerfeste også. Dropper du alle disse tingene da? Sonos er sikkert ikke så viktig for salget, men hengerfeste og mmi setter vel ihvertfall generasjonene over 45 år pris på..

nybil321

Endte vel ca 30 000 ned. Ang salg så vet jeg ikke. Mmi er med som std og hengerfeste må med.

Legg merke til at det heter navigasjon pluss og pro, du kan jo sjekke med selger hva navigasjon basic er. Ble og obs på at man må tegne abb på audi connect plus etter tre år. Typ 2-3000 i året.

Blir spennende å høre hva du finner ut

Chimp

#4
Klar over at det kun er i 3 år man har gratis navi, men jeg trodde ikke standard mmi viste kart hvis man ikke tok plus eller pro. Selvsagt har man mulighet til å gjøre det via android/apple istedet, og det ville kanskje jeg gjort uansett, men enkelte ganger kjekt å ha kartet gående i bakgrunnen uten å aktivere google maps.
Hva navigasjon basic er, er faktisk veldig interessant, det er en mulighet til å spare inn mye hvis basic mmi også er touch og har en form for kart. Jeg tror ikke den har talestyring, men det fungerer uansett dårlig.

Holdt på å gli bort fra emnet her. Har prøvd å tenke på dette med 360 og sliter med at "min bil" er såpass godt speccet at den bør ha 360. Da burde jeg jo kanskje avbestille, vente til høsten, bestille på nytt hvis jeg fortsatt er interessert. Ingen tvil om at q4 er høyt priset, så opp i pris går den ihvertfall ikke neste halvåret

calefranco

Hvis jeg aksepterer bilen uten 360, så synes jeg den begynner å mangle litt for mye utstyr som var med i VW ID4 1st Max som jeg opprinnelig hadde bestilt (dette, pluss pano soltak, Matrix lys, doble sidevinduer, belyste dørhåndtak, mer?). Panorama soltak (15k) og Matrix lys (nesten 13k, tror jeg) koster litt mer enn det smaker, for min del, men 360 visning har ganske stor nytteverdi for oss (og kanskje spesielt min kone, som synes dette er gull i trange parkeringsplasser...) for relativt beskjeden 3400kr.
Vurderer også å avbestille og bestille på nytt til vinteren, men er usikker på om denne endringen gir grunnlag for gebyrfri avbestilling - noen som vet? Som du er innom, Chimp, så er det lite sannsynlig at prisene går opp, og det kan også hende at det blir bedre priset pakker til vinteren, men samtidig er jeg ganske fornøyd med rabatten jeg har fått.

Chimp

#6
De gjør jo en vesentlig endring på et bestilt produkt, så jeg tror selger er bra dum hvis han går i krigen for å få deg til å betale 8% når han har en mulighet for å få deg inn igjen til høsten. Tviler på at bilene på noen måte er låst hos fabrikk.

Jeg også er fornøyd med tilbudet jeg har fått selvom prisen fortsatt blir langt over vw id4 og enyaq.
Akkurat nå heller jeg mot å avbestille, vente til over sommeren i det minste. Kommer riktignok lenger bak i køen og må vel fort vente et par mnd lenger med å få bil.

Evt så speccer jeg ned bilen totalt sett slik som nybil321 gjorde.

Edit: er nok like usikker som trådstarter og hopper mellom de 3 alternativene stadig vekk.
Bra tråd for å få luftet problematikken :)

Runis

Har 360 på bil i dag, så nedtur at det ikke er mulig å få med det nå. Diskuterer fortsatt pris med selger. Han påstår han ikke har mulighet til å gi særlig rabatt på denne bilen, til tross for at jeg vurderer ganske mye utstyr... Derfor interessant at dere skriver dere er fornøyde med rabattene dere har fått. Er det snakk om storkunderabatt eller generell? Vært kjekt å høre sånn ca. hvor mye det er snakk om..

Chimp

Storkunderabatt pluss serviceavtale

Garanterer at han kan gi serviceavtale, ellers prøver du en annen forhandler! :)

calefranco

Ja, han burde ha noen prosentpoeng å gå på, eller en vinterhjulpakke, for eksempel.

AndreW

Har selv forhåndsbestilt en Q4 E-tron (30 april) og mente at 360 graders kamera var i en av pakkene (business+).

Men nå ser jeg at dette ikke ligger som noen opsjon på audi.no konfigurerer under utstyr. Har heller ikke fått noen informasjon av selger om dette.

Så vidt jeg skjønner fra andre innlegg her så er dette en funksjon som ikke lengre er tilgjengelig pt.?


Chimp

Slik jeg forstod det vil du få bilen tidligst desember hvis du ikke dropper 360 fra bestillingen. Men det ville jeg kanskje ventet på. Det, og at bilen endte på 700 000, var grunnen til at jeg droppet å bestille. Det rimet ikke for meg å ha alt utstyr unntatt 360 kamera som 90% av nye biler har.
Så jeg venter heller, og har enda flere alternativer å se på til høsten (andre biler).

Du bør kontakte selger for å høre ETA på din bestilling og om den fortsatt inneholder 360.

AndreW

Ja sendte selger en e-post i går for å forhøre med. Har fått estimert levering i uke 31/32 og ikke hørt noe om 360 kamera skulle forsinke noe.

Men enig at bilen blir ganske dyr når man legger på "nødvendig" utstyr som gjør den til en Audi.

Vi får se hva selger svarer. Det som er merkelig er nå finner jeg ikke noe informasjon om 360 kamera i selve konfiguratoren til Q4 E-tron på audi.no, så sant jeg ikke blingser og overser den. Mulig det har tatt den bort i sin helhet grunnet problemer med levering.

Colabrus

360 kamera er droppet helt fra Q4 konfigurator ja. De droppet prisen på business plus hele 1000,- som kompensasjon...

AndreW

Ok, så det er ikke jeg som bare ikke fant den nei. Er spent på hva selger sier rundt problematikken da 360 er en veldig viktig funksjon for oss som brukes mer eller mindre daglig ved parkering.

Bilen falt plutselig litt i interesse for oss nå da dette ikke er på plass enda, eller dvs et det plutselig er fjernet :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA