Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Modulært senterkonsolltilbehør - 3D-printet

Startet av mroek, tirsdag 04. mai 2021, klokken 16:08

« forrige - neste »

mroek

Polestar 2 mangler askebeger/søppelboks, og det har jeg savnet litt. Jeg laget først en versjon av en søppelboks med en litt mer avansert lås (type trykk/trykk), men den blir for komplisert, og krever at man får tak i diverse ekstra greier som magneter og fjærstål.

Så startet jeg hele greia på nytt, men med et mål om å lage det slik at man ikke trenger noe ekstra utover 3D-printeren, og da dukket også ideen opp om å legge til noe mer. Resultatet ble et modulært system av to hyller og en søppelboks, der man kan kombinere som man selv vil. Her er en render av venstre hylle pluss søppelboksen:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Ferdig printet og satt i bilen ser det slik ut:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Den trådløse mobilladeren er fremdeles tilgjengelig, men man får utnyttet volumet under skjermen bedre.

Video som viser hele konseptet:


https://www.youtube.com/watch?v=OfxDNmkb8FE

Filene kan kjøpes her:

https://cults3d.com/en/3d-model/various/polestar-2-center-console-accessories

Sikkert noen som synes alt som kan 3D-printes skal være gratis, men det er ganske tidkrevende å lage slike ting som dette, og jeg har derfor valgt å ta litt betalt for filene. Prisen er vel omtrent det man betaler for en øl på byen, litt avhengig av sted.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Telefonkatalogen

Sikkert noen som synes at alle malerier skal være gratis så lenge du selv kjøper lerret, pensel og farge selv. 
Du har brukt din fritid på dette, og de som synes prisen er ugrei får designe det selv. 

Kult!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA