Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fersk Polestar 2 eier med noen spørsmål.

Startet av Andreas92, onsdag 12. mai 2021, klokken 01:18

« forrige - neste »

Andreas92

Hei!
1. Er det en mulighet å se hvilket nummer nøklene har? Jeg har lagt inn en av nøklene på meg, men aner ikke hvilken det er.
2. Hvordan fjerner jeg denne meldingen permanent som kommer hver gang jeg starter bilen? (https://imgur.com/omOS0N7)
3. Er det en måte/app for å se kwh/100km mer nøyaktig enn det førerytelse viser?

Polestar-eier

#1
Jeg kan svare på nummer 2:

2. Jeg var i kontakt med Polestar support. Ifølge dem skulle dette varselet slankes bort i en fremtidig oppdatering. Jeg har imidlertid mine tvil, og jeg tror dette er en av flere Volvo-ting som går i arv. Boksen er et varsel om hvilke setebelter som er i bruk etc. Greit å få varsel om dersom noen har glemt setebelter eller noen dører står åpne, men bare irriterende å få varsel om at alt er ok.

For nummer 3:
Hvorfor tror du at det ikke er nøyaktig? Du kan jo i verste fall måle selv. Regne ut drenering av kWh og dele på distanse. Bruk GPS-distanse da det er noe avvik på odometer.
REDIGERT: Jeg tror jeg misforstod, du tenker på appen som følger med. Den har jeg aldri brukt noe særlig. Jeg har satt Trip Auto (TA) og Trip Manuell (TM) til å alltid vises i Trip-display, så har jeg en slags oversikt over korttids- og langtidsforbruk. Ellers kan jeg sjekke appen A Better Route Planner (ABRP), usikker på om den fører statistikk over tid. Den har tilgang til bilens API, så tall skal være nøyaktig. Det er uansett en app alle burde ha.  :)

Nummer 1:
Mener du fysisk på nøkkelen, eller i software? Sistnevnte ser du om du tar med deg nøkkel i bilen og legger den inn i førerprofilen din.

Andreas92

Takk for svar :)
Mener appen som følger med ja. Førerytelse viser 0-20, 20-40, 40-60, blir vanskelig å få et presist tall som f.eks. 19.4 ut ifra avlesningen til førerytelse.

Polestar-eier

Sitat fra: Andreas92 på onsdag 12. mai 2021, klokken 11:26
Mener appen som følger med ja. Førerytelse viser 0-20, 20-40, 40-60, blir vanskelig å få et presist tall som f.eks. 19.4 ut ifra avlesningen til førerytelse.

Du kan jo alltids åpne kjørecomputeren fra knappen på høyre side av rattet. Der står det forbruk både på TA og TM.

Eller du kan gjøre som meg, å alltid vise disse verdiene i førerdisplayet. Endres i settings, se nederst her: https://support.polestar.com/no/polestar-2/2021/article/Kj%C3%B8recomputer/

Da kan du la TA være en slags korttidsforbruk, mens TM kan være langtids.

En ting jeg oppdaget, er at du kan nullstille TM ved å holde inn knappen på blinklysspaken. Både rart og ekstremt bortkastet bruk av knapp (du kan også nullstille ved å trykke på kjørecomputeren to ganger). Her har Polestar shetet seg ut; kjørecomputerknappen burde være en toggle-knapp. Ett trykk for på, ett trykk for av – ikke nullstill.

jrs

#4
Sitat fra: Andreas92 på onsdag 12. mai 2021, klokken 01:18
2. Hvordan fjerner jeg denne meldingen permanent som kommer hver gang jeg starter bilen? (https://imgur.com/omOS0N7)

Jeg bare ignorerer den, så forsvinner den av seg selv etter ca. 1 min.
Skulle gjerne ha fjernet den permanent, men nå har jeg sluttet å bry meg om den.

mroek

Sitat fra: jrs på onsdag 12. mai 2021, klokken 19:32
Sitat fra: Andreas92 på onsdag 12. mai 2021, klokken 01:18
2. Hvordan fjerner jeg denne meldingen permanent som kommer hver gang jeg starter bilen? (https://imgur.com/omOS0N7)

Jeg bare ignorerer den, så forsvinner den av seg selv etter ca. 1 min.
Skulle gjerne ha fjernet den permanent, men nå har jeg sluttet å bry meg om den.

Er jo bare å trykke den vekk, da. Trenger ikke vente om man ikke vil.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA