Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

0-100, en teoretisk tilnærming

Startet av JorEl, torsdag 06. mai 2021, klokken 07:37

« forrige - neste »

JorEl

Denne videoen viser hva en "foot-rollout" betyr. Jeg vil si at her blir det en fjær i hatten for ModelS Refresh Long Range..

https://youtu.be/i7yigpPSu_o?t=1
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Muffinman

Tesla har vel fått smekk på lanken for nettopp dette etter at de drev og markedsførte P85D på samme viset, men i en periode UTEN å oppgi i det hele tatt at akselerasjonen var oppgitt med rollout. I tillegg lovte de at bilen skulle få en oppdatering som gjorde den enda raskere senere, men etterhvert som en del hovedkontaktorer begynte å smelte merket eiere som faktisk målte dette at akselerasjonen ble dårligere. Nuvel, vann under brua men dumt at de fortsetter å balansere på det som må sies å være en hårfin grense mellom hva som er lovlig, og hva som er etisk akseptabelt. Kan hende man heller burde legge energien i å forklare at veldig små forskjeller i akselerasjonstid når man er nede på slike tider faktisk utgjør en stor forskjell sammenlignet med når man snakker om lengre akselerasjonstider ?

Klykken

1ft rollout er vel standarden i USA. De blingset på dette i EU-land = advokatmat.

Ryktespredning: Jeg leste at på LR-utgaven av plaid er 0-100 oppgitt uten rollout, mens på Plaid+ utgaven er det med rollout. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Spinner

Sitat fra: Klykken på torsdag 06. mai 2021, klokken 11:08Ryktespredning: Jeg leste at på LR-utgaven av plaid er 0-100 oppgitt uten rollout, mens på Plaid+ utgaven er det med rollout. :)
LR er uten rollout, Plaid (og Plaid+) er med. Dette er ikke et rykte, det står svart på hvitt på sidene til Tesla :)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Og rollout er ikke standard noe sted, Tesla oppgir konsekvent Performance/Plaid modellene med rollout fratrukket, mens de ikke gjør det på vanlige modeller. Kun for at forskjellen skal se mye større ut enn den er. Unødvendig på biler som allerede er sinnssykt raske synes jeg.

JorEl

Iflg teorimannen så gir en foot-rollout, en "gratis-start" på 4.9mph=9.495km/t.
0-60mph er 0-96.56
Så det korrekte ville være at bilen akselererer fra 9.5km/t til 96.6km/t...er jo noe annet enn 0-100km/t :police:
LR er bilen som er mest aktuell pga økonomi, og den bilen jeg hadde kjøpt. Den er også bilen som "skryter minst". Likevel er jo Plaid og Plaid+ raketter 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA