Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommer det ID4X?

Startet av Bjoris, tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:22

« forrige - neste »

Bjoris

Er det noen som vet med sikkerhet at det kommer en ID4X?

Bjoris

Ingen med formening om dette?

Føler det uansett var riktig for oss å droppe GTX og heller prøve om ikke 1ST er riktig for oss. EV6 og andre kan også løfte hele inntrykket av hva en får for 500 om kort tid så det haster ikke å få seg AWD. Egentlig greit fremover å få lånt en bil over helgen før en kjøper slik vi gjorde i gml dager:)

Limodriver

Sitat fra: Bjoris på torsdag 06. mai 2021, klokken 12:18
Ingen med formening om dette?

Føler det uansett var riktig for oss å droppe GTX og heller prøve om ikke 1ST er riktig for oss. EV6 og andre kan også løfte hele inntrykket av hva en får for 500 om kort tid så det haster ikke å få seg AWD. Egentlig greit fremover å få lånt en bil over helgen før en kjøper slik vi gjorde i gml dager:)
:+1:
Jeg liker også å ha sett og forstått hva jeg kjøper og ikke bare klikke meg gjennom hundretusener av gangen.

Jeg tror mye har skjedd i dette segmentet (ID4 AWD, Ioniq5, EV6, Enyaq, EtronQ4, Marvel R + noen nye kinesere) i løpet av høsten. Når samfunnet åpner igjen, sosialt underernærte mennesker bruker masse penger på sosiale aktiviteter, et knepp på renteskruen og bilsalget lugger litt. Da kan det bli gøy å snakke med bilselgere og høre om de "har noe å gå på" og fortelle at en også vurderer et konkurrerende merke. Da er det ikke sikkert at bilselgeren klarer å få signert kontrakt ved å tilby disse 20 tommers vinterhjulene til kr 31 000 eller disse tøffe 21 tommerne til kr 39 900. Pluss gummimatter til kr 3800....

Øyvind.h

Er ikke GTX en GT-versjon av ID4? Det vil vel da være naturlig at de kommer med en ordinær ID4X, slik Enyaq kommer med både standard 4wd og RS?

GTX er perfekt for meg på noen områder, men litt skivebom på andre. Jeg var mye mer sikker når jeg kjøpte 1st`en enn hva jeg er nå i vurderingsfasen med GTX, på tross av at GTX er vesentlig mer fullverdig bil for mitt behov.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Zoe2017

Er også sikker på at det kommer en vanlig 4WD ID4, og muligens andre oppsjoner med selve GTX. Samtidig, så tenker jeg at risikoen på en feilkjøp med GTX er lite - eneste som jeg ikke liker er altfor stiv pris på el. seter (men leser at alle er fornøyde med setene på 1st), blåfarge på trim/interiør (må krysse fingrene at jeg blir positivt overrasket av VWs designere) og begrenset fargeutvalg (litt kjedelig, men ingen krise).
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Trond.m

Jeg er litt usikker på om det kommer ID.4X. VAG skal imidlertid levere GTX også uten 4-hjulsdrift i Tyskland ser det ut til. Det har nok lite for seg å lansere den i Norge, men det kan jo hende. Har det vært antydet AWD utgave av ID.4 da ?

Stikkkontakt

Sitat fra: Trond.m på fredag 07. mai 2021, klokken 06:23
VAG skal imidlertid levere GTX også uten 4-hjulsdrift i Tyskland ser det ut til.

Har du link til denne informasjonen??

Trond.m

#7
Hmm..finner ikke igjen den informasjonen. Det kan nesten tyde på at det er feil. Ser at prisen i Tyskland starter på 50.450 Euro ink. VAT. Det kan være litt forskjell i utstyrsnivå, men det ser ut som Møller et ganske solid påslag. Men peisforskjellen er uansett for liten til at import er lønnsomt.

Ser at Volkswagen.se nå har en konfigurator hvor man kan se bilder av interiør. Synes det ser mer spennende ut enn ID.4

Øyvind.h

Gitt at ID4 GTX er GT-versjonen av 4wd slik som Enyaq RS er, vil det være naturlig at konsernet kommer med en mer ordinær 4wd versjon. Kanskje allerede i høst. Nå har de lansert "toppmodellen" med 4wd, og de rimeligere versjonene kommer senere. Tipper den treffer bedre for meg enn GTX, så det blir nok kansellering i morgen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Hva er det som ikke «treffer». Interiør ?  pris ?

hELgenen

GTX traff ikke 100% her heller.

Standard interiøret var uten elektriske seter og lårstøtte - så en måtte punge ut med ekstra for å få dette på plass.
Det blå fargen- eller blå/grå fargen er bare tull - rent sort hadde gjort seg bedre.
Nedre deler av dørene er lakkerte - ikke særlig 4WD egnet i tradisjonell off-road forstand - så inn med skvettlapper foran er vel et must på denne sportslige varianten

Skjønner forøvrig ikke heller poenget med å endre design bak sett opp mot 1st

Alt i alt så tror jeg faktisk de kommer med en "scout" modell før eller siden der fokuset er mer på off-road
enn sportslige egenskaper nettopp fordi de denne gangen har "pyntet brura".


Bjoris

Tenker også at GTX er litt feil for oss og iallefall om det kommer en billigere X som har litt enklere pakker, spes elseter bør gå ann å få med uten å gå i banken!!

Jambo

For meg var pakkene fornuftig satt opp. Det er kun jeg som har sertifikat i familien og dermed vil setet være nokså likt innstilt hele tiden. Selv med 2 sjåfører hadde jeg imidlertid ikke betalt ekstra for å justere dem elektrisk.

Øyvind.h

Sitat fra: Trond.m på fredag 07. mai 2021, klokken 09:25
Hva er det som ikke «treffer». Interiør ?  pris ?
Prisen er helt grei. Ca 550 med det meste og vinterhjul. Det er blåtonen på dash, blåtone på dørene, usikkerhet rundt setene som ikke treffer helt ift min smak og ønsker i en bil som har en del utstyr.
Røde sømmer rundt omkring er litt kult, men ikke det jeg ville valgt.
Ellers er det litt lav hengervekt, og om jeg ikke går for det justerbare understellet havner heller ikke demperkomforten på pluss-siden. Kjører en del på dårlige veier på fjellet og der var understellet ganske slamrete ift hva jeg var vant med fra forrige bil.

Jeg forventer mer konkurranse i 500-600k segmentet det neste halvåret med Mach-E, Model Y (etter hvert), ID4, Ioniq 5, EV6 +++++. Med mye konkurranse kommer også gode kampanjer. Da kan jeg like greit fortsette litt til i segmentet over med EQC, IX3 (som har for lav hengervekt den også) og kanskje teste en EV6 fra oktober. Eller muligens snappe opp en ID4 1st igjen når 4wd versjonen kommer i bra antall utover høsten og en del ønsker å bytte, for å teste 2wd en sesong til hytta. Det går jo på sett og vis, om bilen er et veldig godt kjøp. Men tipper jeg kjører ett eller annet 4wd når vinteren setter inn.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA