Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Softwareoppdatering før utlevering

Startet av Evenjens1, fredag 07. mai 2021, klokken 14:33

« forrige - neste »

Evenjens1

Hei

Jeg har skrevet kontrakt på en hvit 1st som har stått og ventet på oss utenfor forhandler i to uker. Dessverre er det foreløpig bare seg men ikke røre, for i følge selger kræsja softwareoppdateringa midtveis, og ingen aner hvordan systemet kan gjenopprettes slik at bilen kan komme seg på veien. Det er selvsagt frustrende for oss som venter på ny bil, og på mange måter hadde det vært bedre om bilen sto fast nede i Tyskland eller på kaia i Oslo .... Er det noen som har vært borti tilsvarende problematikk? Forhandler later i alle fall til å famle i blinde. De har tilbudt oss å kjøpe en blå demobil som har gått 4000 km, men slår bare av 9000,- Dét synes vi ikke er nok.

Rexen

Sitat fra: Evenjens1 på fredag 07. mai 2021, klokken 14:33
Hei

Jeg har skrevet kontrakt på en hvit 1st som har stått og ventet på oss utenfor forhandler i to uker. Dessverre er det foreløpig bare seg men ikke røre, for i følge selger kræsja softwareoppdateringa midtveis, og ingen aner hvordan systemet kan gjenopprettes slik at bilen kan komme seg på veien. Det er selvsagt frustrende for oss som venter på ny bil, og på mange måter hadde det vært bedre om bilen sto fast nede i Tyskland eller på kaia i Oslo .... Er det noen som har vært borti tilsvarende problematikk? Forhandler later i alle fall til å famle i blinde. De har tilbudt oss å kjøpe en blå demobil som har gått 4000 km, men slår bare av 9000,- Dét synes vi ikke er nok.
De gir 4-5 % på ny bil som du selv har valgt farge mm på; Kr. 9000 vurderer jeg til et elendig tilbud.
Kjøpte BMW 525 tilbake i 2012. Den var gått 4000 km og hadde vært registrert i 6 mnd av BMW Norge (?). Fikk den nesten kr. 200 000 under veil pris.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Shanont

#2
200,000 under veiledende pris i denne pris katagorien trur jeg er å drømme. Men jeg kjøpte en demo e2008 2020 modell gått 5500km i 2020. Fikk ~55,000 under listepris . Er nogenlunde samme pris katagorien(e2008 Gt «Max speca» til ca 410,000 med vinterdekk, betalt 350,000 og fikk pruta på en kabel som ikke orginalt fulgte med) og begge deler er elbil så.
Har eid/eier: bmw i3 94ah,  peugeot e-2008 , ID4 GtX

Rexen

Sitat fra: Shanont på fredag 07. mai 2021, klokken 18:07
200,000 under veiledende pris i denne pris katagorien trur jeg er å drømme. Men jeg kjøpte en demo e2008 2020 modell gått 5500km i 2020. Fikk ~55,000 under listepris . Er nogenlunde samme pris katagorien(e2008 Gt «Max speca» til ca 410,000 med vinterdekk, betalt 350,000 og fikk pruta på en kabel som ikke orginalt fulgte med) og begge deler er elbil så.
Vi var overveldet av tildudet den gang; Ikke mulig å si nei til. Forsto at det hadde noe med moms å gjøre at den kunne selges til en slik pris. Den gang var listeprisen med tilleggsutstyr nær 1 mill. Så rabatten var bortimot 20 %. :D
Men kr. 9000 i avslag når de ikke klarer å levere bestilt bil er en fornærmelse. >:(
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Trond.m

#4
Sitat fra: Evenjens1 på fredag 07. mai 2021, klokken 14:33
Hei

Jeg har skrevet kontrakt på en hvit 1st som har stått og ventet på oss utenfor forhandler i to uker. Dessverre er det foreløpig bare seg men ikke røre, for i følge selger kræsja softwareoppdateringa midtveis, og ingen aner hvordan systemet kan gjenopprettes slik at bilen kan komme seg på veien. Det er selvsagt frustrende for oss som venter på ny bil, og på mange måter hadde det vært bedre om bilen sto fast nede i Tyskland eller på kaia i Oslo .... Er det noen som har vært borti tilsvarende problematikk? Forhandler later i alle fall til å famle i blinde. De har tilbudt oss å kjøpe en blå demobil som har gått 4000 km, men slår bare av 9000,- Dét synes vi ikke er nok.
Dette er vel egentlig en enkel sak. Du kan nok kreve erstatningsbil inntil din bil kan leveres, med mindre forhandler har tatt forbehold om usikker levering. Kan de ikke skaffe en ID.4 , så kan du vel be om en fossil lånebil med dekning av utgifter til drivstoff og bompenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA