Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny navigasjonsdatabase (EU2021.8-12875)!

Startet av Motorwatt, tirsdag 04. mai 2021, klokken 00:27

« forrige - neste »

vegardg

Denne oppdateringen er helt krise. Selv der bilen tidligere mente 60-sonene begynte før/sluttet etter 80-sonene har det blitt mye verre. MYE verre. Nå justeres farten ned til 60 selv om det nesten er en kilometer til 80-sonen begynner, og man har ikke mulighet til å justere opp til mer enn 70 lenge etter at 80-sonen har begynt om man kjører med AP.

Bråbrems i tunnel er fremdeles tilstede om det er en vei med lavere fartsgrense over tunnelen. Selv om man bruker navigasjon og bilen bør vite at man er i en tunnel.

Finnes det en enkel måte å rapportere disse feilene?

Motorwatt

SitatFinnes det en enkel måte å rapportere disse feilene?

Dette er nok Tesla veldig klar over. Gjelder, i større eller mindre grad, alle med denne versjonen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

3mt

Flere som sliter med å laste ned? Er tilkoblet Wi-Fi og strøm, men oppdatering uteblir. Har forsøkt reboot med scrollhjul uten at det hjalp.

Har 2021 Model 3 og er stuck på EU-2019.21-12489
2021 M3 LR

Motorwatt

Tror du må ringe Tesla, og be dem om en restart av Navdatabasen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HKS

Oppdateringen rulles ut gradvis, og hvis det ikke det står på skjermen din at det er en oppdatering tilgjengelig så er det ikke din tur enda.
Tesla Model 3 Long Range

Motorwatt

Ikke på min bil. Les post #1 i denne tråden. Ingen informasjon før eller etter nedlasting.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Oppdatering av navigasjonsdatabasen foregår ikke på samme måte som oppdatering av SW.
Det skjer mer i bakgrunnen. Etter nedlastingen kan "installasjonen" ta MANGE timer. Erfarte dette etter oppgradering til HW3....Tesla informerte om at det var slik.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Chris Neumann Ruud

Nå fikk jeg den plutselig også. 7,3 GB. Passer bra å få den etter å ha kjørt 4000 kilometer på nye veier i Nordland med feil fartsgrense...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

duffus

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 04. august 2021, klokken 13:09
Nå fikk jeg den plutselig også. 7,3 GB. Passer bra å få den etter å ha kjørt 4000 kilometer på nye veier i Nordland med feil fartsgrense...
Jeg fikk den før vi kjørte ~4000 km i Nordland og det var fortsatt mye feil :-)

Lapskaus

Min erfaring er at det kom 5 nye feil for hver feil som ble retta opp :P

OhmPaPa

Da fikk min bil dette nye kartet.

3 1/2 måned ca etter førstemann. Bilen har stått med wifi tilgjengelig hjemme og den har FSD og takket ja til hurtig nedlasting av ny software - husker ikke nøyaktig ordlyd på den settingen.

Ville bare dokumentere at ting kan ta tid med disse kartene.


Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

trykkertor

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 21. august 2021, klokken 17:35
Hvordan merket du at du hadde fått den?
I bilens meny trykker du Software.
Der står versjon av kartdata.
Gamle pakken er vel fra 2019.....
Nye pakken er vel 2021.8........


Har selv en mars 2019 Model 3 LR uten FSD.
Den fikk 2021-kartene for kanskje 1 måned siden.

Hadde denne uken en Tesla lånebil juni 2019 Model 3 LR med FSD.
Den hadde ikke nye kartpakken. Og igjen, dette var Tesla sin egen "in-house"-bil, og med FSD-pakken.

Motorwatt

Jeg vet det  :D. Ref. første post i denne tråden. Men navdatabasen lever sitt eget liv utenfor det som de vanlige oppdateringene har. Normalt ingen varsler, og det betyr ikke noe hva bryteren om oppdateringer står til. Selv oppdaget jeg det ved at routeren min varsler ved høy aktivitet, og navdatabasen var på ca. 7.3gb. Det var derfor jeg lurte på om det var kommet noe nytt når det gjelder varslinger.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Når jeg leste i tråden her, ble jeg interessert og sjekket bilen. Jepp, den var nede. :)
MCUen sier v10.2, så : Navigasjonsdata som er EU-2021.8-12825.
Så under her har vi setningen: Bilens programvare er oppdatert fra og med 18.aug.
Er dette "startdatoen" dvs datoen programvaren ble installert. Ikke nødvendigvis når den ble lastet ned?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA